Toon posts:

3540A wordt niet meer herkend als cd-brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 3540 herkent sinds enkele weken geen enkele cd meer. In eerste instantie werden ook dvd's niet meer herkend. Aangezien de drive nog garantie had heb ik hem teruggestuurd naar de winkel, daar bleek er echter geen probleem te zijn, noch met DVD'' s noch met CD'.s. De drive werd in 2 systemen getest en vervolgens als ok teruggestuurd. Thuis bleek na opnieuw installatie dat DVD's inmiddels vrijwel allemaal werden herkend, maar nog steeds geen enkele cd. Kennelijk is er iets software matigs aan de hand maar wat??

Inmiddels heb ik het volgende al gedaan:
1) firmware geupdate
2) drive uit apparaat beheer verwijderd en weer laten detecteren
3) Nero gedeinstaleerd, toen tot de ontdekking gekomen dat ik deze niet kon installeren (cd werd tensl;otte niet herkend 8)7 en toen
4) systeem herstel naar tijdpunt voordat het probleem optrad en nero er ook nog opzat.

Wat nu te doen, windows xp opnieuw installeren kan ook niet met niet werkende cd , toch???

Bvd

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-02 06:27
Staat in bios alles goed? kabels eens verwisselend/nagelopen? Start de pc van een bootable cd/dvd?

Als je diskette-station hebt.? Bootflop.. en dan starten met ondersteuning voor cd-rom(er worden drivers geladen). Als het dan nog niet werkt met cd op te starten is er wat hardware-matig fout. Ook geen master/slave conflict met een ander apparaat?

[ Voor 57% gewijzigd door asfaloth_arwen op 15-06-2006 22:32 ]

Specs

• smoothz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2022
Ik heb precies hetzelfde met de 3540A van de een op andere dag kon hij geen cd s meer lezen en branden alles geprobeerd maar het bleef hetzelfde, ik heb al verscheidene keren gelezen dat dit probleem zich voordoet bij de nec-3540A maar niemand heeft er een oplossing voor, dus rest mij niets anders dan maar een andere brander aan te schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
" fijn" om te weten dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft.
Toch denk ik nog steeds dat het een software probleem moet zijn. Vooral het feit dat de drive in 2 andere systemen getest is door de verkopende winkel en daar normaal functioneerde duidt er m.i. op. Het punt is datik geen idee heb wat/welke software het probleem geeft. Ik had niets geinstalleerd en ook het terugzetten naar een tijdspunt ver voor de problemen opdoemden leverde niets op. Ik vraag me nu af wat te doen, master-slave conflicten lijken me ook niet aan de orde aangezien dit de enige optische drive is die ik heb.

Iemand nog slimme ideeen / suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb elders de tip gekregen om "upperfilters" en "lowerfilters" te verwijderen uit het registry. Heeft iemand hier ervaring mee en kan men mij uitleggen wat dit doet/bewerkstelligd.

Bvd

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik zou eerst eens opstarten vanaf een win98 bootflop met cd-support om te checken of hij het dan wel doet.

Indien Ja -> probleem met je windows installatie
Indien Nee -> hardware probleem: heb je goede kabels, master / slave / CS. Probeer eens een andere CD-drive. Doet je voeding het wel goed? Installeer de IDE-drivers eens opnieuw...

Houdoe

Pagina: 1