wireless speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LPC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Onderwerp:

Een topic over het aansturen van wireless speakers via een standaard router, met een laptop of vast systeem

Doel:

het vinden van speakers die dit accepteren, of misschien iemand het idee geven om dit te maken.

Info:

Ik weet hier zelf weinig van, maar ik zag laatst dat mijn router (ASUS WL-500g) met een nieuwe firmware update de functionaliteit krijgt om wireless speakers aan te sturen. De router zou overweg moeten kunnen met alle mainstream audio bestanden.
Add: Wireless Speaker.
Add: WMM/WPA2 Support.
Add: Bandwidth Management
Add: MAC Filter for LAN and WLAN
Add: Local port for Virtual Server
Fix: monitor for WAN Die and Web Cam die
Note1: Using this firmware on WL500g, the range of wireless transmission will be shortened because of the power of tx is lower.
Note2: The Wireless speaker support aiff, asf, asx, au, avi, dat, mp3, mpeg, wav, wma, wmv and DO NOT support mid
Nu heb ik zelf op internet al een tijd lopen zoeken naar boxen die ik hierbij zou kunnen gebruiken, maar ik ben er niet veel wijzer op geworden. Wel heb ik setjes gevonden, wireless speakers met een router die alleen maar wireless speakers kan aansturen.

zoals deze: http://www.nextag.com/wireless-outdoor-speaker/search-html

Zou mijn WL-500g misschien de boxen van deze setjes aan kunnen sturen?

Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt mij echt super om overal op m'n terrein m'n boxen en m'n laptop te plaatsen. overal snel en makkelijk muziek!! zonder draadjes!

[ Voor 27% gewijzigd door LPC op 15-06-2006 22:24 ]

Thomas Ligthart

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Het meest cruciale woord komt niet voor in je topicstart, maar bij deze:

USB

De speakers kun je via usb op de asus aansluiten. USB 1.1 is het helaas, maar het is prima te doen.
Kijk eens op wl500g.info

Check hier

[ Voor 14% gewijzigd door ram.con op 15-06-2006 22:27 . Reden: linkje ]

• LPC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
ah wat jammer, daar schiet ik niks mee op :S

misschien komt deze functionaliteit later nog eens om de hoek.

Thomas Ligthart

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

* Interessante materie, ram.con klets verder...

Deze functionaliteit? Wat bedoel je precies? Je dacht aan een analoge audiouitgang op je router? Nee, dat gaat denk ik nooit komen, dan praat je gewoon over Philips Streamiums of zo. Via USB komt er (van asus en anderen) echter steeds meer beschikbaar. De nieuwste wl-xxxg routers hebben harddisks, usb2.0, met standaardfirmware audio, printer, scanner, etc functionaliteit en met custom firmware van Oleg van wl500g.info nog veel meer. Zoek eens naar routerhacking op GoT als je zelf een versterker aan je router wilt solderen...

Tot zover de reclame, terug naar de realiteit, terug naar jou Bill. O-)