Toon posts:

Laptop valt uit bij installatie windows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou mijn laptop (acer aspire 1520) gaan fotmateren vandaag. Dus ik doe mijn windows-cd erin en start me pc opnieuw op. De installtie van windows komt op gang, maar halverwege het formateren van de nieuwe partitie valt 'tie uit. Dat gebeurt daarna nog 3 keer. Wil ik me laptop opstarten zonder de windows installatie cd komt er'fot bij het laden vn het besturingssysteem' op me beeldsscherm te staan.
De windows installatie cd waarover ik sprak, is een gewone windows cd. Ik heb het ook geprobeerd met de acer installatie cd, maar daar reageer 'tie helemaal niet op.

Als ik met google zoek dan vind ik alleen threads waarin mensen zeggen dat de oplossing formateren is bij laptop uitval. Verder hebben ze het over de computertemperatuur, maar dat lijkt mij sterk aangezien hij bij de warme dagen van afgelopen week niet uitviel na een hele dag aanstaan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer anders eens te formatteren met het oude Fdisk.

Het zou kunnen dat je dan wel gewoon windows er op kan zetten zonder problemen.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 23:38
doe je snel formateren? Gooi alle partities eens weg. En dan NIET snel formateren.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, mijn laptop heeft geen diskette station

Ohja, ik heb het met windows xp home en pro geprobeerd

@ mhr-zip : ik doe geen snelle formatie en heb alle partities verwijderd

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 22:22 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Werkt de ventilator wel van de notebook? klinkt namelijk als een gevalletje Hitte...

Wat heb je zelf al allemaal geprobeerd uit de FAQ hang en opstartproblemen?

Verwijderd

Topicstarter
Uit die FAQ kan ik alleen bedenken dt het toch eventueel de hitte is.
Wat kan ik daaraan doen? Me laptop op een verhoging zetten en daarmee de onderkant ventilator vrijmaken? Of een ventilator op me laptop zetten. Een nacht lang uit laten staan?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:35:
Wat kan ik daaraan doen? Me laptop op een verhoging zetten en daarmee de onderkant ventilator vrijmaken? Of een ventilator op me laptop zetten. Een nacht lang uit laten staan?
Een nacht uitlaten heeft niet zoveel zin, de laptop is binnen 5 min weer op temperatuur.
Koelen met een ventilator heeft denk ik ook niet zoveel zin, je kunt geen lucht op je hardware laten blazen.
Je onderkant vrijmaken is zoiezo een goede keuze met deze hitte. Misschien kun je je laptop herinstalleren op een koele plaats? Misschien heb je toegang tot een airco gekoelde plaats? School/werk/supermarkt:P?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:35:
De meeste laptops worden te warm omdat zich er binnenin stof ophoopt. Het beste wat je dan kan doen is de laptop van binnen grondig laten schoonmaken. Dat kan in sommige gevallen zelf, maar vaak is het beter om het door een computerbedrijf te laten doen, ook in verband met eventuele schade die de laptop oploopt.

Mocht je hier voor geen tijd hebben, kijk waar de lucht de laptop wordt uitgeblazen/ingezogen en houdt deze plekken vrij. Eventueel, mocht hier ook al stof op zitten - voorzichtig af stofzuigen terwijl de laptop helemaal uit staat.

edit: bovenstaande uit eigen ervaring, mijn eigen laptop heb ik schoon laten maken en functioneerde daarna weer prima, die van mn vriendin had stof op het ventilatierooster, na schoonmaken waren de hitte problemen ook grotendeels verholpen.

[ Voor 12% gewijzigd door rodie83 op 15-06-2006 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
DAlchemist schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:41:
[...]

Een nacht uitlaten heeft niet zoveel zin, de laptop is binnen 5 min weer op temperatuur.
Koelen met een ventilator heeft denk ik ook niet zoveel zin, je kunt geen lucht op je hardware laten blazen.
Je onderkant vrijmaken is zoiezo een goede keuze met deze hitte. Misschien kun je je laptop herinstalleren op een koele plaats? Misschien heb je toegang tot een airco gekoelde plaats? School/werk/supermarkt:P?
Ik werk in een restaurant met een koelcel ;)

@rodie83 : Tnx voor de tips

Verwijderd

Waarom denken jullie allemaal aan een hitte probleem?!?
Er is nog veel meer mogelijk:
Heb je 2 geheugen modules?!?
Probeer het eens met een reepje tegelijk.

Als dat niet werkt probeer dan een dos test prog voor de cpu en de harde schijf (e.v.t de dvd drive).
Ja ook de dvd drive kan niet helemaal lekker meer werken.
De hdd kan met acer in de bios getest worden.
En als het goed is moet er ook een soort functie bijstaan dat de fans altijd vol draaien
op stroom (wel aansluiten dan), Schakel deze in kan ook werken.
Mocht het toch hitte zijn draai dan je toetsenbord los, de schroefjes aan de onderkant
met een toetsenbord logo(ook voor tweede reepje geheugen). En als het goed is zie je dan meteen je cpu fan, haal hier eventuele stof resten uit. Dit kan iedereen met geen twee linker handen doen!

En de WXP cd kan defect zijn!!!!! (iso op je pc zetten en laden via het netwerk naar je laptop)

Fdisk hoeft niet van diskette zet je opstartdiskette gewoon op cd!

Hopelijk heb je hier wat aan

Handleiding
ftp://ftp.support.acer-eu...1360/manual/as1360-nl.pdf

(Kijk naar pagina 45 en 60)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 23:05 ]

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:18
De installtie van windows komt op gang, maar halverwege het formateren van de nieuwe partitie valt 'tie uit. Dat gebeurt daarna nog 3 keer.
Een maatje van me had precies hetzelfde probleem met zijn Medion laptop. Je mocht alleen de recover cd gebruiken van Medion, dus geen officiele XP cd. Omdat wij alle partities ook hadden weggegooid, inclusief die van de recover, moest de laptop terug gestuurd worden naar Medion. Nou hoop ik maar voor je dat dit bij Acer laptops niet het geval is.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

Topicstarter
@ robeth : Ik heb al eens eerder met de gewone win xp cd geforateerd en toen ging het goed

@ Bravehearth : bedankt voor je uitgebreide tips.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Bij een nieuwe installatie gebruik ik zelf altijd een programma wat de partitie eerst helemaal overschrijft ipv alleen de indexen weg te halen met format. Het heet Killdisk en is gratis te downloaden via internet.

Wie weet is het een oplossing als er iets achterblijft op de disk waar de nieuwe installatie van Windows op vastloopt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu deze bootdiks aan het branden om te kijken of het aan de hdd ligt

http://www.ultimatebootcd.com/

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Ik had dit dus ook met mijn oude compaq evo n115. Hij flikkerde telkens uit tijdens een nieuwe windows installatie, maar ik ging net zo lang opnieuw installeren totdat het wel gelukt was. Nadat het was geinstalleerd, had ik dat ding even open gemaakt en merkte op dat wat tussen koelblok en processor zat eerder aan het isoleren was dan aan het geleiden. Een laagje prut er tussen en fannetje ff geolied; hij is nu veel koeler en stiller en valt niet meer uit.

Verwijderd

Topicstarter
Veel tips hielden in dat ik de laptop moest openschroeven en dat durfde ik niet dus heb ik 'm weggebracht.

Bedankt voor de hulp iig
Pagina: 1