Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:53

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
Ik wil graag een dual boot maken van mijn amd 64 systeem
nou heb ik de volgende operating systems geinstalleerd op mijn computer
--> Windows Vista Beta2 (64Bit)
--> Windows XP Professional (32Bit)

Windows Vista staat op C:/
Windows XP staat op D:/
ik heb windows vista later geinstalleerd en wil nu een keer terug naar mijn xp installatie.
Maar in verband met de nieuwe bootlader van Vista ( geen boot.ini ) die ik niet kan vinden, is mij dit niet gelukt.
Ik denk dat het probleem is dat ik mijn boot .ini en dergelijke bestanden op mijn C:/ had staan die ik tijdens mijn Vista installatie had geformateerd.
Dus ik heb wel mijn xp nog geinstalleerd maar kan hem nu niet opstarten

-->
wat ik al geprobeerd heb in Windows Vista
System configuration --> bij boot proberen toe te voegen dit lukt NIET.
Gezocht naar een boot.ini of een ander dergelijk boot bestand
* EFI ? *
F8 geprobeerd tijdens opstaren maar dan kan ik alleen mijn maxtor hd schijf kiezen maar hierop staat ook mijn Vista / XP --> hij pakt auto dan Vista, en dat wil ik dus niet.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. wil liever wel windows vista erop laten staan.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 09:15
hdd eruit, xp op andere schijf installe, hdd er weer in, dan temp hdd'tje master maken, daarvan booten, wat weggooien en klaar xD O+

of zet die maxtor in een andere pc

[ Voor 15% gewijzigd door Dedgeh op 16-06-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

-edit- nvm

[ Voor 68% gewijzigd door Sak3d op 16-06-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168967

Naar aanleiding van deze vraag heb ik er twee:
  • Stel ik maak eerst een ghost image van m'n huidige (single boot) XP partitie(of hele schijf) en zet daarna Vista met dual boot op een andere partitie/schijf waardoor de bootmanager dus wordt aangepast. Herstel ik dan door de ghost image terug te zetten de originele bootmanager. M.a.w. neemt een ghost image ook de bootmanager mee?
  • Stel ik heb Vista dual boot geinstalleerd en ik wil er programma's onder gebruiken die ik ook onder XP heb geinstalleerd, moet ik die dan weer apart installeren of kan ik ze 'herinstalleren' op de plek waar ze onder xp ook al staan zodat ik de schijfruimte niet twee keer kwijt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 08:27
Voer eerst recovery uit met een XP setup disk (fixboot of iets dergelijks), dan start Xp wel weer op. En dan met de DVD van Vista recovery uitvoeren, dan zou het moeten werken.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:53

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
Nairety schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:03:
hdd eruit, xp op andere schijf installe, hdd er weer in, dan temp hdd'tje master maken, daarvan booten, wat weggooien en klaar xD O+

of zet die maxtor in een andere pc
wel veel moeite he, -_-' en heb een hd maar die kan ik alleen niet formatteren daar staat belangrijke data op ;)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

CrisT schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:58:
Voer eerst recovery uit met een XP setup disk (fixboot of iets dergelijks), dan start Xp wel weer op. En dan met de DVD van Vista recovery uitvoeren, dan zou het moeten werken.
Een slimme zet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3DDude schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:03:
[...]

wel veel moeite he, -_-' en heb een hd maar die kan ik alleen niet formatteren daar staat belangrijke data op ;)
Daarvoor kennen we de actie back-up (8> Harddisk crash en het is huilen :X

Volgens mij kun je de boot repareren door bovenstaande uit te voeren. Windows Vista staat boven Windows XP dus het is belangrijk om eerst XP te fixen en daarna Vista. Met XP kan dat via de recovery console en bij Vista waarschijnlijk ook wel of ze moeten de NT lijn gaan verkrachten en daar zal M$ Microsoft weinig zin in hebben.

Met de recovery console heb ik al heel wat weerbarstige XP systemen aan het lopen gekregen.

Het bedrijf van Steve Ballmer heet Microsoft, afgekort MS. Houd die kleuterpraat maar bij je ;)

[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 18-06-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

Oude dos flop/win95 flop erin en fdisk /mbr typen.
Zo red ik meestal de bootproblemen na installatie 2e OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Quote uit PC-Magazine Belgie:

quote:
Hebt U genoeg van Windows Vista, dan kunt U het besturingssysteem niet zo maar verwijderen want er is geen verwijderfunctie voorzien.
Is Vista op een ander partitie geinstalleerd dan kunt U Vista als volgt verwijderen;
plaats uw XP-CD-ROM in uw computer en start de recoveryconsole op (druk op "R")
Tik het administrator password in;
geef het commando fixboot in;
geef het commando fixmbr in;
start de PC opnieuw op;
daarna kan U vanuit XP de Vista-partitie verwijderen.

Hebt U Windows Vista geinstalleerd in dezelfde partitie als Windows XP, dan kunt U niet terugkeren naar Windows XP. Er zit dan niets anders op dan herformatteren en XP opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96913

Ik heb hem voor elkaar gekregen, XP prof en Vista 5456 op 2 aparte primaire partities met bootmagic als manager, draait sublimo!

Als er nog interesse voor is geef even een seintje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 22:58
ik wil wel weten hoe je dat voor elkaar gekregen hebt

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96913

Hier samenvatting van 2 dagen ploeteren.

Eerst mijn harde schijf van 80 GB onderverdeeld in 2 primaire partities van 40 gb.

Partitie 1 was al een primaire partitie (oorspronkelijk van 80GB) met hierop mijn bestaande xp dus deze alleen teruggebracht naar 40 GB (en uiteraard active gehouden)
De 2 partitie met PM gemaakt: alleen ingedeeld als primair en geen verder geen format (unallocated heet dat dan dacht ik).

dit toepassen en opnieuw opstarten

via opstartcdrom met hierop PM de partitie 2 active gemaakt tijdens opstarten, partitie 1 met mijn bestaande XP werd dus hidden. Op partitie 2 Vista 5456 geinstalleerd.

opnieuw opstarten

via opstartcdrom met hierop PM de partitie 1 active gemaakt tijdens opstarten, partitie 2 werd dus hidden.

Onder XP een 50 mb partitie gemaakt voor bootmagic, deze NIET maken op de harde schijf waar je de XP en Vista partities hebt staan (dat had ik eerst gedaan maar hierna deed Vista het niet meer, na deze BM partitie weer verwijderd te hebben deed Vista het weer).
Dus op andere HD de BM partitie maken, BM installeren en OS-en toevoegen en klaar!
Draait vlekkeloos.

Was er zelf een beetje verbaasd over dat het werkte omdat ik net berichten tegen begon te komen dat Vista die eigen bootwijze heeft die niet compatibel zou zijn met bootmagic. Maar op deze manier loopt het bij mij alvast als een zonnetje!

-----------------------

ik dacht laat ik nog even vanuit XP met drive image een backup maken van de Vista partitie maar doet die niet :+
Ook zegt die van de Vista partitie dat er geen ene byte meer vrij is, terwijl op de Vista partitie zeker nog 20 Gb vrij is. Typisch, hij zal het w.s. niet kunnen lezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 96913 op 22-07-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Wauw, dus uhm.. ik heb dus c: windows XP d: Windows XP 64-bit en wil e: Vista maken.
Kan ik dan gewoon vista op E: installen en klaar is kees ?
Zo niet, is het dan op te lossen met eerst XP fixen (recovery console) en vervolgens met Vista ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:07
gabiballetje schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:51:
Wauw, dus uhm.. ik heb dus c: windows XP d: Windows XP 64-bit en wil e: Vista maken.
Kan ik dan gewoon vista op E: installen en klaar is kees ?
Zo niet, is het dan op te lossen met eerst XP fixen (recovery console) en vervolgens met Vista ?
Jah dit gaat gewoon. Tevens is er nu een programma uit waarmee je gewoon je XP bootmenu kunt herstellen. Het programma heet VistaBootPro (http://www.pro-networks.org/vistabootpro/).

Suc-6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik al geprobeerd heb in Windows Vista
System configuration --> bij boot proberen toe te voegen dit lukt NIET.
Gezocht naar een boot.ini of een ander dergelijk boot bestand
* EFI ? *
F8 geprobeerd tijdens opstaren maar dan kan ik alleen mijn maxtor hd schijf kiezen maar hierop staat ook mijn Vista / XP --> hij pakt auto dan Vista, en dat wil ik dus niet.
De oplossing is te vinden in Windows help
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99578

Dus, nog even voor de zekerheid. Ik heb een raid configuratie; schijf c en f; op F staat win xp. Als ik dus vista installeer op schijf g (het zijn dus 3 fysieke schijven), komt dus mijn winxp installatie (inclusief booten) niet in gevaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103512

pff kheb eindelijk m'n nieuwe pc... eens kijken of Vista lekker naast Xp loopt... dit draadje heeft me iig al een eind op weg geholpen :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 23:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 104097 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:25:
Quote uit PC-Magazine Belgie:

quote:
Hebt U genoeg van Windows Vista, dan kunt U het besturingssysteem niet zo maar verwijderen want er is geen verwijderfunctie voorzien.
Is Vista op een ander partitie geinstalleerd dan kunt U Vista als volgt verwijderen;
plaats uw XP-CD-ROM in uw computer en start de recoveryconsole op (druk op "R")
Tik het administrator password in;
geef het commando fixboot in;
geef het commando fixmbr in;
start de PC opnieuw op;
daarna kan U vanuit XP de Vista-partitie verwijderen.

Hebt U Windows Vista geinstalleerd in dezelfde partitie als Windows XP, dan kunt U niet terugkeren naar Windows XP. Er zit dan niets anders op dan herformatteren en XP opnieuw te installeren.
Dit vind ik leuk. Ik heb Vista op mijn laptop gehad (voor 1 dag, draaide lekker behalve MPC en Opera, die willen niet als standaard app ingesteld worden via hun instellingen, ga ik nog es naar zoeken) en deze op een andere partitie geïnstalleerd. Wat ik had was C: XP, D: Data en E: Vista, iig zo zou het zijn in XP. Klein min punt was dat in Vista de Vista part C: is, XP D: en Data E:. Beetje jammer gezien ik programma's heb draaien op Data die geen install nodig hebben.

Maar goed, XP werkt prima, dual boot was mogelijk met Vista. Ik met de boot dvd van Vista de partitie van Vista verwijdert en opnieuw laten maken, gewoon voor de schijfruimte, is helemaal leeg. Ik sluit de setup voordat ik bezig ga met installeren en herstart mijn laptop. Geen enkel probleem, hij ging direct naar XP toe. Wat ze in dit blaadje hebben gezegd klopt dus niet. Er is dus wel degelijk een verwijder optie, staat gewoon op de setup dvd en wordt automatisch gestart als je de Vista partitie verwijdert.
De recovery voor XP zal ook vast wel werken, maar dit vind ik wat makkelijker en is minder omslachtig :).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
Ik heb gisteren ook een leuke ervaring op gedaan.

Ik dacht, laat ik eens vista installeren.
Nu heb ik de volgende setup:

PIV 775 3Ghz
1,5G DDR2
NFORCE4 Intel SLI Bordje
2x 74G raptor en nog een bult opslag schijven.

De eerste keer dat ik Vista probeerde te installeren op de 2e raptor leek alles goed te gaan. Tot dat hij moest rebooten tijdens installatie. Daarna kreeg is een melding die ik liever niet zie.
Select proper Boot device, or Insert Boot Media in selected ....

Dus ik denk, ok, laat ik maar even xp proberen te booten. Hij gaat tot aan xp bootscreen (zag hem niet, maar ik weet dat hij daar ongeveer was) en reboot vanzelf.

Gezien wat er gebeurde had ik het idee dat hij niet op de 2e raptor ntldr, boot.ini, etc. had gezet, maar op mijn 1e xp raptor.

Om te kijken wat Vista doet als ik maar een raptor erin laat zitten, had ik de xp raptor los getrokken en de installatie opnieuw gestart. Vreemd genoeg kreeg ik weer hetzelfde:
Select proper Boot device, or Insert Boot Media in selected....

Nu heb ik Vista de 2e raptor zelf laten formatteren, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb ook niet op de update functie gedrukt, maar op custom, dus daar ligt het niet aan.

Moet ik nu in de bios de vista raptor als eerste in de lijst zetten, zodat het wel werkt?

Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Even een klein ^up^

Info vooraf: PC had WinXP draaien op C:\ (1e partitie op HDD). Deze gekopieerd naar een leeg stuk op de HDD via PQMagic. Was echter vergeten dat het dan geen primairy meer werd (was Logical geworden), maar dat heb ik later gefixed (lees hieronder).

Omdat ik een kopie had van de XP partitie heb ik tijdens de install van Vista de C:\ leeg laten maken en daar Vista op geinstalleerd. Werkt ook allemaal.
Wilde daarna XP weer terughalen in bootmenu, maar ging niet. Kwam erachter dat ik 'm in een Logical Partition had gezet en niet in/als een Primairy. Dit alsnog gefixed via PQMagic.

Nu dus partitie #1 = Vista
Partitie #2 = WindowsXP

Beiden zijn Primairy.

Nu dacht ik dat ik met VistaBootPro de XP ook weer in het Vista bootmenu kon terugkrijgen, maar bij het proberen te starten hiervan krijg ik een zwart scherm en reboot de PC zich.
Geen melding over een missende \NTLDR dus.

Ik vermoed dat ik het volgende moet doen en wil jullie mening weten of het klopt.
1. Start PC op met XP CD en doe een repair van de bestaande XP
2. Het Vista bootmenu is daarmee om zeep geholpen
3. Als XP start met zijn eigen bootmenu (bekende boot.ini) kan ik VistaBootPro installeren op XP.
4. Dan in dat programma kiezen voor de optie "Re-install the Vista bootloader"
5. Dan in het programma Run Diagnostics draaien en dan zoude beide OS'en er moeten staan en zou de Vista bootloader dus ook moeten kloppen.

Klopt bovenstaande gedachtegang?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210009

hey

kan iemand mij helpen ik heb xp geinstalleerd en daarnaa vista in het begin kreeg ik een dubbele boot dat ik kon kiezen tussen windows xp en windows vista maar nu kan ik dat niet meer kan iemand mij helpen dat ik kan kiezen tussen xp en vista tijdens het opstarten van de computer ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

VistaBootPro installeren. Daarmee kan de het bootmenu van Vista weer herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Laatst online: 06-07-2023
ik wil binnekort ook 2 OS'en op m'n PC, maar kzal daarvoor toch eerst 2 partities moeten maken...wie weet wat het handigste is? dus eerst XP installen op de C: daarna Vista op de D:? of eerst Vista installen, wie kan het mij zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Men zegt eerst XP, dan Vista. Vista zal dan XP herkennen en meenemen in de bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50288

Je kan hier een tool halen daarmee kan je de boot weer herstellen(wijzigen)ect
http://www.vistabootpro.org/
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Laatst online: 20-04-2024
Heb hetzelfde probleem als hierboven,

Vista zet Windows 2000 (die eerst geinstalleerd is) niet in het bootmenu !
Met Vistaboot Pro kan ik win 2000 er wel inzetten, maar als ik win2000 dan selecteer vanuit het Vista bootmenu, krijg ik de melding "Kan ntoskernl.dll van Windows\system32 niet vinden"

Wat kan ik doen om het bootmenu in orde te krijgen ???

edit: eerst win 2000 repareren via de cd, en dan idem voor vista is geen optie want de DVD van VIsta is onleesbaar geworden !

[ Voor 15% gewijzigd door Ward Vr op 04-03-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220285

Op deze site staat een heldere handleiding om dualboots te maken met Vista en XP. Ga dit zelf komend weekend uitproberen.
Heb je al XP op de PC staan en wil je Vista ernaast zetten, ga dan naar:
http://apcmag.com/5023/dual_booting_xp_with_vista
Heb je Vista al op de PC staan en wil je XP ernaast zetten, ga dan naar:
http://apcmag.com/5485/dualbooting_vista_and_xp

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209666

Ik heb zelf ook een dualboot pc. Zelf heb ik eerst Xp erop gezet en daarna Vista geinstalleerd en dit ging eigenlijk helemaal goed. Meteen werdt die meegenomen, als je hem opstart kan je kiezen.

http://www.computertotaal...id=815059/contentid=65476

Daar staat ook wat info en dat ging bij mij goed. Heb ook geen gebruik gemaakt van dergelijke programma's. Alleen wat ik wel jammer vindt maar dat kan niet anders zegt men dat de programma's die ik onder XP geinstalleerd heb dat die niet onder Vista gedraaid kunnen worden. Weet niet of daar nu al een makkelijke oplossing voor is anders zou ik dat supergraag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117370

Ik heb momenteel een ander probleempje. Ik heb pas een nieuwe laptop gekocht waarop Windows Vista Home Premium stond voorgeinstalleerd. Ook ik had wat problemen met de compatibiliteit en wilde daarom Windows XP Home Edition er naast draaien.

Uiteraard was m'n bootloader verpest nadat ik XP had geinstalleerd, maar dit heb ik kunnen oplossen met VistaBootPro. Echter, m'n XP wil nu niet meer opstarten. Op zich is dit niet het grootste probleem, want ik heb besloten om gewoon alleen nog maar Vista te gaan draaien.

Daarom wil ik graag Windows XP weer verwijderen als dual boot en gewoon Vista op de originele wijze draaien. Nu vraag ik me af wat er gebeurt als ik XP weer wil verwijderen. Kan ik dan gewoon Vista nog gebruiken zoals in het begin, of is mijn bootloader dan weer verpest?

Als m'n bootloader dan weer verpest is en ik kan Vista niet meer opstarten gaat het uitvoeren van VistaBootPro ook erg lastig worden. Kan iemand me vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen, of heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199778

Zelf had ik een laptop van Acer gekocht. Hierop was al Visata geïnstaleerd. Ik heb als volgt er een dual Boot van gemaakt met XP:

Xp instaleren als Dual Boot wanneer Vista al geïnstaleerd is.

Deze procedure heb ik gevonden op: http://apcmag.com/5485/dualbooting_vista_and_xp

• Zorg dat je 2 partities hebt. Doe dit eventueel met behulp van hiertoe verkrijgbare programma’s, bijv. Partition Magic:
a. C: partitie waar waarschijnlijk Windows Vista al op staat.
b. D: partitie (Als D: al het DVD station is, dan wordt de extra partitie E:). Zorg dat deze partitie groot genoeg is om Windows XP op te instaleren.
• Instaleer Windows XP op de vrije partitie (E:). Als je nu herstart, dan is Vista (tijdelijk) niet meer benaderbaar.
• Verzeker je ervan dat ServicePack 2 (SP) is geïnstaleerd op Windows XP.
• Instaleer .net Framework 2.0 (meuktracker: Microsoft .NET Framework 2.0 ).
• Instaleer Easy BCD 1.6 (http://neosmart.net/dl.php?id=1 )
• Start Easy BCD (stareten lukt niet als .net Framework 2.0 niet is geïnstaleerd)

• Klik op “Manage Bootloader”.
• Klik op “Reinstall the Vista Bootloader”.
• Klik dan op write.
• Herstart de computer. Hij zal nu weer opstarten met Vista!
• Instaleer in Vista weer EasyBCD 1.6 (http://neosmart.net/dl.php?id=1 ).
• Start EasyBCD in Vista.
• Selecteer “Add/Remove Entries”.
• Onder “Add an Entry” Kies je het tabblad Windows.
• Selecteer bij “Version”: Windows NT/2k/XP/2k3.
• Selecteer bij “Drive” de partitie waarop XP geïnstaleerd is (E:).
• Achter “Name” verander je nu wat daar staat in “Microsoft Windows XP”.
• Klik dan op “Add Entry” (rechts onder).
• Klik dan op “Save” (rechtsboven).
• Start de computer opnieuw, en je krijgt bij het opstarten de “Windows Boot Manager” te zien:

• Je kunt nu kiezen uit opstarten met Windows Xp of Vista.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223471

Om na installatie van Vista terug te keren naar XP moet je eerst tijdelijk de oude boot.ini actief maken. Dit doe je dmv het dosbox commando bootsect.
Kijk eerst op welke drive je xp met boot.ini staat bv: drive j:\
geef nu "commando bootsect /nt52 j:" en daarna reboten.
Je krijgt nu weer je oude vertouwde xp terug.
installeer in xp het programma bcd edit en pas de bootloader van vista aan zodat windows xp als 1e optie: dit ziet er bv: zo uit.
Entry #1
Name: Microsoft Windows XP
BCD ID: {ntldr}
Drive: C:\
Bootloader Path: \ntldr

Entry #2
Name: Windows Vista (TM) Ultimate (hersteld)
BCD ID: {ddaf3078-1cc6-11dc-a8ac-8d7214467825}
Drive: V:\
Bootloader Path: \Windows\system32\winload.exe
Windows Directory: \Windows

Sla deze wijziging op en maak nu de bootloader van vista weer actief met het bootsect commando
"bootsect /nt60 c:" daarna weer reboten en je krijgt nu de keuze 1=XP 2=Vista
succes ;)
PS: Als je proplemen hebt dat XP de 64bit bestanden niet kan wijzigen, dan kan je als tussen oplossing boten van een vista32bit en kiezen voor optie herstellen, dan wordt de bootloader 32bit geinstalleerd, daarna afbreken.
Pagina: 1