[SqlS2k5] reporting service installeren ; serieno wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op mijn werk heb ik SqlServer 2005 op een Win2003-server geïnstalleerd. Het installeren op zich ging prima, maar na de installatie liep ik echter tegen twee dingen aan.

1)
Nadat men het in gebruik had genomen, bleek dat de reporting service niet geïnstalleerd was. Ik heb het na gekeken en idd: dat staat er niet op. Uiteraard heb ik setup geladen, waarna ik ontdekte dat de optie reporting service 'greyed out' is. Ik heb meteen Google erop na geslagen, maar daar vind ik veel-te-veel hits als ik naar wat termen ga zoeken. Ook de 'books online' bij SqlServer 2005 kunnen me niet helpen.
Iemand enig idee hoe ik de betreffende optie erbij kan installeren? Ik heb een vermoeden dat op het OS een-of-andere optie erbij geïnstalleerd moet worden, maar ik weet niet de welke.

edit:
Het lijkt er sterk op dat IIS geïnstalleerd moet zijn om de reporting service te kunnen installleren.
Bron: http://www.databasejourna...mssql/article.php/3573361

Daarnaast moet 'ASP.NET 2.0' geïnstalleerd zijn.
Bron: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms143506.aspx

2)
Helaas heb ik de verkeerde software-tak gepakt om te installeren. Op zich geen probleem, als ik er maar achter kan komen hoe ik na installatie het serienummer kan wijzigen. Ook hier ben ik flink aan het Googlen geweest, maar (tot-nu-toe) zonder positief resultaat.
Is het mogelijk om na installatie een serienummer te wijzigen? De (legale) serienummers heb ik via de mail van onze tussennpersoon ontvangen.

Overigens heb ik deze vragen niet aan Microsoft gesteld, omdat het dan erg lang kan duren voordat er antwoord komt, terwijl ik er morgen eigenlijk al mee aan de slag wil.

Is er iemand die me kan helpen? _O_

Ik ben Oracle-DBA in hart-en-nieren; ik schaam me bijna om hier een SqlServer-vraag te moeten stellen. :+

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 15-06-2006 23:39 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn eerste probleem is inmiddels opgelost: na het installeren van IIS (met de juiste opties) is reporting service ook te installeren. :)

Mijn tweede probleem lijkt niet op te lossen. :/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)