BE6 met ASUS S370 slocket probleem

Pagina: 1
Acties:

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41
Ik had nog een ASUS S370-133 slocket liggen, dus nu heb ik er een P3 1 GHz socket 370 processor gekocht. Deze combo wil ik in de BE6 van mijn vriendin stoppen waar nu nog vrolijk een PIII 450 in snort. Ik heb dat al eens eerder gedaan, maar nu werkt het niet.

Ik heb het slocket gebruikt op een AOPEN AX6B en dat werkte prima.
Ik heb de processor getest in mijn ASUS CUV4X-E en dat werkt ook prima.

Zodra ik echter deze combo in de BE6 stop gebeurt er weinig.
De voeding gaat aan, de fans gaan draaien etc, maar hij start niet op.

Ik heb de laatste bios versie er op zitten en ik heb de CMOS reeds meerdere malen gecleared inclusief het indrukken van de power button terwijl hij in reset modus stond. (voeding niet aangesloten)
Tevens heb ik geprobeerd de bios geheel in te stellen alsof de slocket er in zit en daarna te rebooten met slocket, geen resultaat.

Kan iemand zich nog voor de geest halen hoe hij vroegah zijn slocket aan de praat kreeg?
Zijn er dingen van duh kwaliteit die ik vergeet?

Een beetje hulp voor dit oude beestje zou op prijs gesteld worden _/-\o_

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Ondersteund het moederbord de processor wel? Welke chipset is het precies? Heeft je Slocket voltage opties die misschien niet goed staan?

Grappig, ik kan me je situatie helemaal indenken, ik heb namelijk ook een P3 1GHz met een Iwill Slochet II op een AX63pro van m`n vriendin gedrukt (ter vervanging van een 550), maar deze hangt na 4 minuutjes gewoon, terwijl er gewoon een dikke koeler op zit en ik meerdere voltage settings heb geprobeerd. :?

[ Voor 5% gewijzigd door -ErikE- op 15-06-2006 22:04 ]

• FireAge
p43000 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:04:
Ondersteund het moederbord de processor wel? Welke chipset is het precies? Heeft je Slocket voltage opties die misschien niet goed staan?

Grappig, ik kan me je situatie helemaal indenken, ik heb namelijk ook een P3 1GHz met een Iwill Slochet II op een AX63pro van m`n vriendin gedrukt (ter vervanging van een 550), maar deze hangt na 4 minuutjes gewoon, terwijl er gewoon een dikke koeler op zit en ik meerdere voltage settings heb geprobeerd. :?
Niet officieel, maar hij ondersteund wel coppermines, desnoods draai ik hem op 750 MHz, dat maakt me niks uit. Chipset is Intel 440BX. Voltage op de slocket staat op auto. Heb hem ook op 1.75 geprobeerd, maar dat hielp niet.

Ik kan op internet ook genoeg mensen vinden die een celly op een slocket in hun be6 hebben gestopt.

Vervelend dat die van jou ook niet werkt, en dat terwijl die Iwill nog wel zo'n goede reputatie heeft als slocket. Zit de cooler wel goed vast? Geheugen wel 133?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Ik heb hetzelfde, het bord ondersteund coppermine CPU`s tot en met de 933MHz (SLOT 1) maar de 1GHz met slocket werkt dus niet :( geheugen is allemaal PC133 alle combi`s geprobeerd. Het rare is dat ik met die 1GHz ook niet windows kan installen, op 84% hangt ie, druk ik die 550MHz er weer in -> perfect installen.

Weet je verder 100% zeker dat zowel CPU als Slocket goed zijn? Ik twijfel namelijk wel wat over mijn CPU, daar mist namelijk een hoekje uit, terwijl ie dus wel prima prime95 enzo wil draaien (voor ong. 15 minuten).

• FireAge
Ik zal mijn slocket nog eens opnieuw testen, want dat is lang geleden, maar die heb ik verder netjes bewaard, dus ik verwacht geen problemen.
Die pentium chip werkt prima in mijn eigen machine, dus ik ga er vanuit dat die goed is, maar ik zal hem ook nog eens opnieuw testen en dan even een bench draaien.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De BE-6 is een van de oudere generatie i440BX mobos. Hij heeft op zich wel de tweede stepping BX waardoor snelheden van 133MHz FSB zo goed als altijd te halen zijn, maar wat wel een probleem kan opleveren is de voltage regulator. Die was nog niet echt op de latere CuMine CPUs afgestemd die op lage voltage veel stroom trokken. Kan zijn dat dat het probleem is.

Begin iig met FSB op 66MHz, dan wordt alles minimaal belast, als dat goed gaat naar 100MHz, pas als dat ook werkt 133MHz proberen (je zit per slot van rekening te OCen, niet de CPU maar wel het moederbord)

Oslik blyat! Oslik!

• FireAge
Ik heb het al op 66 geprobeerd, maar ook dat werkt niet helaas.
Moederbord kan zelfs tot 150 MHz aan.
Wat wel jammer is is dat er wel een 1/4 pci divider op zit, maar geen 1/2 agp divider. Maximaal 2/3.
Dat vind ik dan wel weer vreemd, als je er rekening mee houd, waarom dan niet meteen goed??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FireAge schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:09:
Ik heb het al op 66 geprobeerd, maar ook dat werkt niet helaas.
OK, dan is het waarschijnlijk geen probleem met snelheid.

Als je zeker weet dat CPU en converter werken (en samen werken) wijst alles op een mobo die ofwel verkeerd ingesteld is danwel niet overweg kan met de CuMine CPU.

Als je toch een AX6B (vrijwel identiek bord) hebt liggen zou ik die gewoon pakken :z
Moederbord kan zelfs tot 150 MHz aan.
Nee, dat mag je pertinent niet zeggen :o

Je kunt tot 150MHz instellen, maar dat betekent nadrukkelijk niet dat het zeker gaat werken. De i440BX chipset ondersteunt in theorie 100MHz, vanaf de tweede revisie kan in praktijk vaak 133MHz+ gehaald worden, maar het blijft overclocken :o

* dion_b had ooit een BX-based mobo die tot 200MHz instelbaar was - reken maar dat dat niet ging :z
Wat wel jammer is is dat er wel een 1/4 pci divider op zit, maar geen 1/2 agp divider. Maximaal 2/3.
Dat vind ik dan wel weer vreemd, als je er rekening mee houd, waarom dan niet meteen goed??
Intel hield er nadrukkelijk geen rekening mee dat haar chipset overclocked ging worden. De AGP divider mogelijkheden zijn hard-coded in de i443BX northbridge en zijn 1:1 (voor 66MHz) en 2:3 (voor 100MHz).

Oslik blyat! Oslik!

• FireAge
dion_b schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:25:
[...]

OK, dan is het waarschijnlijk geen probleem met snelheid.

Als je zeker weet dat CPU en converter werken (en samen werken) wijst alles op een mobo die ofwel verkeerd ingesteld is danwel niet overweg kan met de CuMine CPU.

Als je toch een AX6B (vrijwel identiek bord) hebt liggen zou ik die gewoon pakken :z
Ja, maar daarvan heb ik helaas de agp poort vernaggeld. Ik heb mijn PII 350 6 jaar lang op 466 gedraaid, en toen hield de AGP ermee op. Maar dat was het wel waard :)
Die dient nu als server met een PCI videokaartje.

Maar misschien is dat nog steeds wel een optie, ze gebruikt hem toch alleen voor office en fotos.
dion_b schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:25:
[...]

Nee, dat mag je pertinent niet zeggen :o

Je kunt tot 150MHz instellen, maar dat betekent nadrukkelijk niet dat het zeker gaat werken. De i440BX chipset ondersteunt in theorie 100MHz, vanaf de tweede revisie kan in praktijk vaak 133MHz+ gehaald worden, maar het blijft overclocken :o

* dion_b had ooit een BX-based mobo die tot 200MHz instelbaar was - reken maar dat dat niet ging :z

[...]

Intel hield er nadrukkelijk geen rekening mee dat haar chipset overclocked ging worden. De AGP divider mogelijkheden zijn hard-coded in de i443BX northbridge en zijn 1:1 (voor 66MHz) en 2:3 (voor 100MHz).
Ah, ja goed punt, daar had ik niet aan gedacht. Ik ging er eigenlijk vanuit dat als het bord 150 als optie gaf, dat het bord dat dan ook kon, en alleen de overige componenten het misschien niet zouden trekken.

Ik denk dat ik maar gewoon een 370 bordje derbij koop voor 15-20 euries.

• FireAge
Ik heb uiteindelijk toch maar die AX6B weer gepakt.
Met een S3 Savage 4 32 MB PCI kaart die ik nog had liggen.

Systeem loopt nu weer mooi soepel.

Bovendien kan ik nu de BH6 als server gaan inzetten, waarmee ik mijn Pentium III 450 kan underclocken naar 300 MHz om nog wat sap te besparen.

Iedereen bedankt voor zijn of haar input.

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

het ligt volgens mij gewoon aan de asus slotket, ik weet nog dat eik alleen de abit slotket 3 altijd en overal in werkte, ook in de bh6 want daar heb ik tijden mee gedraaid ;)

ik heb hier nog zo'n ding liggen met celeron 800, als je er wat mee kan?
Modbreak:Lezen is ook een vak...

Hij geeft al aan dat het met zelfde slotket wel in een AOpen bord werkt, bovendien is de BH6 iets anders dan de BE6 (zit ongeveer jaar tussen :o )

En tenslotte zijn de techfora geen plek voor V&A

[ Voor 52% gewijzigd door dion_b op 24-06-2006 11:59 ]

tijd voor verandering.

Pagina: 1