Toon posts:

Netwerkkaart niet herkend tijdens opstarten in thinkpad 380*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs Debian op mijn oude laptop (IBM thinkpad 380z) geïnstalleerd. Nu is het probleem dat mijn Xircom pcmcia netwerkkaart niet wordt herkent tijdens opstarten. Als ik mijn netwerkkaart eruit haal en deze vervolgens weer terug stop wordt hij wel herkent. Met ifconfig vind ik dan ook een eth0 netwerk. Waarschijnlijk is er nog geen dhcp client actief op mijn systeem aangezien eth0 nog niet beschikt over een ip adres.
Alles werkt wel goed aangezien ik Debian heb geïnstalleerd via internet.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn netwerkkaart direct wordt herkend bij het opstarten?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 21:48 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

worden je pcmcia drivers wel geladen voor je je netwerk start?

zo ja, ben ik eigenlijk ook wel geïnteresseerd in wat jou probleem veroorzaakt... Ik zit namelijk met een vergelijkbaar probleem, alleen dan dat m'n pcmcia-kaart wel herkent wordt, maar als ik hem verwijder en weer terug stop, niet meer... Weer uitwerpen en invoeren en dan werkt hij ineens wel weer...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Met het commando "lsmod" heb ik gekeken welke modules er geladen. Deze geeft het volgende resultaat.

Module size Used by
xirc2ps_cs 18320 0
pcmcia 36028 2 xirc2ps_cs, serial cs
pcmcia_core 38032 3 pcmcia, yenta_socket,rsrc_nonstatic

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 12:59 ]

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
kan je even de inhoud van /etc/network/interfaces copy/pasten ?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
De inhoud van etc/network/interfaces is:

auto lo
iface lo inet loopback

mapping eth0
script grep
map eth0

allow-hotplug eth0
iface eth0 inet dhcp