Welke videokaart tussen deze 2?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Hallow tweakers,

Welke van deze 2 videokaarten is beter ?

MSI RX1600 PRO TD-512 AGP
of
SAPPHIRE RADEON X1600 PRO 512 MB AGP

Want ik kan nergens een benchmark zien tussen deze 2 kaarten en heel weinig informatie over de MSI kaart.. ( zie de 512 mb versie niet eens op de MSI site staan :? )
ik hoop dat jullie er mee over weten, ervaring wat benchmarks etc?

Alvast bedankt

Bron: conrad.nl ( Ik kan alleen van deze site bestellen )

Signature

• PilatuS
  • Niet online
Als de 2 kaarten de zelfde core hebben en de mem/core speeds gelijk zijn maakt het helemaal niets uit.

Edit : Trouwens heeft 512MB op een niet zo heel snelle kaart totaal geen nut aangezien je er alleen wat aan zal hebben op erg hoge resoluties die de kaart waarschijnlijk toch niet goed aankan.

[ Voor 49% gewijzigd door PilatuS op 15-06-2006 21:19 ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-07 12:59
Bron: conrad.nl ( Ik kan alleen van deze site bestellen )
Das heel jammer, zijn met dit spul best wel duur.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Maakt niet uit.... kaarten hebben dezelfde chip en evenveel geheugen.

Het enige verschil is dat die sapphire er een betere koeler op heeft zitten...

[ Voor 37% gewijzigd door J0J0 op 15-06-2006 21:18 ]

specs

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Jah anders had ik el wat anders gekozen als ik van een andere site kon kiezen.. maar hier hebben ze jammer genoeg niet egt veel keus :? .. maar maakt dus niet uit welke van de 2? heeft iemand een benchmark van deze kaarten? en met welke kaarten zijn ze te vergelijken?

[ Voor 10% gewijzigd door BMW_M3 op 15-06-2006 21:20 ]

Signature

• PilatuS
  • Niet online
Benchmarks zijn makkelijk te vinden door even gebruik te maken van google.

Edit : http://www.google.nl/sear...l&q=x1600+benchmark&meta=

Resultaten 1 - 10 van circa 769.000 voor x1600 benchmark.

Moet wel voldoende info zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door PilatuS op 15-06-2006 21:22 ]

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:20:
Benchmarks zijn makkelijk te vinden door even gebruik te maken van google.
ik kan niet deze vinden dat die wordt vergeleken met de top 10 kaarten zeg maar..

Signature

• PilatuS
  • Niet online
BMW_M3 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:22:
[...]

ik kan niet deze vinden dat die wordt vergeleken met de top 10 kaarten zeg maar..
Vooruit dan maar :)

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter

Signature

Verwijderd

En dat is omdat hij daar, bijlange niet in de buurt komt. Ik zou deze niet aanraden, een vriend van me heeft die ook en ben er een beetje van geschrokken. Niet snel dus en overclokken ging (bij hem) ook totaal niet.

• PilatuS
  • Niet online
8ste van onder :)

Edit : Dat is wel een 256MB versie en niet de 512 maar kwa prestaties zal dat heel weinig uitmaken.

[ Voor 76% gewijzigd door PilatuS op 15-06-2006 21:28 ]

• J0J0
Ja.... die staat er, doe wat meer moeite aub...

EDIT

te laat...

[ Voor 21% gewijzigd door J0J0 op 15-06-2006 21:27 ]

specs

Verwijderd

tis een X1600PRO he

• J0J0
Wat wil je daar in hemelsnaam mee zeggen? :P

offtopic:
@hieronder funny...

[ Voor 12% gewijzigd door J0J0 op 15-06-2006 21:33 ]

specs

Verwijderd

offtopic:
Dat die pro is!

Zelf zou ik dan eerder voor een X850 kiezen dan voor een X1600, ook al zijn die nieuwer.
Beetje verder zoeken mag trouwens best hoor. Je hebt toch een BMW_M3! Dan kan je overal heen!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 11:42
Je beseft dat ook al heeft hij 512 Mb, dat hij niet zo snel is, en AGP is, dus je hem over 1 jaar weg kan gooien, en nooit over kan nemen naar een hedendaagse mobo ? Ik zou nu onder welke omstandigheden dan ook doorpsaren en PCIe gaan, tenzij heel je PC the best of the best of the AGp generation is. En die kans acht ik klein..

Met 1 site beperk je je enorm, en ben je vaak (bijna altijd) duurder uit dan nodig, veel duurder, zeker bij conrad helaas.

(off-topic: ook prachtig hoe mensen durven te vragen dat ze Titan Quest niet kunnen spelen met een GF 4 mx..... hoe heb je daarmee het lef om uberhaupt een beetje next-gen spel uit 2006 te proberen te spelen...)

[ Voor 11% gewijzigd door gabiballetje op 15-06-2006 21:33 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou die kaart ook zeker niet kopen aangezien mijn anderhalf jaar oude 6800LE 128MB die toen 150 euro was nog een stuk sneller is.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:03

DropjesLover

Dit dus ->

het verschil tussen merken is onztettend klein dus echt veel verschil zit er niet in. enkel in de support en dingen die meegeleverd worden...

waarom kan je eigenlijk alleen maar bij conrad bestellen? een accountje aanmaken op een andere verkoopsite is echt in 2 tellen gepiept. ik het tot nu toe goede ervaringen met bijv Salland automatisering

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
oke thnQ allemaal.. en neej lag nie aan om dat ik daar een account had mar iets anders.. maar dan is er geen optie meer op die site? maybe een nvidatje? in ongeveer dezelfde prijscategorie?

Signature

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

BMW_M3 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:41:
oke thnQ allemaal.. en neej lag nie aan om dat ik daar een account had mar iets anders.. maar dan is er geen optie meer op die site? maybe een nvidatje? in ongeveer dezelfde prijscategorie?
Wat heb jij in hemelsnaam met Conrad? Ok, ik bestel er ook wel eens wat, zoals elektronica, maar je gaat daar toch je videokaart niet halen! Das echt stupide.

Kijk anders even op Sallend Automatisering, daar heb ik ook al zeer vaak onderdelen besteld.

Als je een videokaart zoekt, kijk niet naar de gigantisch naam die er door de fabrikant is aangehangen, maar kijk om welke GPU het gaat. In jouw geval was dit dus een X1600PRO. De 256MB versie is vaak sneller, omdat het geheugen sneller draait dan van een 512MB exemplaar met als bijkomstigheid dat je dat extra geheugen meestal niet gebruikt, onzin dus. Als je toch een nieuwe generatie Radeon wil, ga dan minimaal voor een X1600XT variant met 256MB. Die zijn nog wel 'aardig'. In het geval van nVidia, neem een 6600GT 256MB. Van Sapphire, Club3d ofzo, lekker cheap en werkt ook prima. Keuze genoeg.

Daar moet ik wel bijzeggen, Kan je 2e hands goedkoop een oude radeon 9800 scoren, doe dat dan, want het verschil is eigenlijk niet zo groot. Zeker met al die nieuwe PCI-e kaartjes kan je beter bij aanschaf van een recente videokaart gelijk een PCI-e variant halen + nieuw mobo en cpu. Dat is echter weer erg duur. Dus een veel betere optie als je nog wat ouder spul hebt en je wilt meer videopower, haal een oudere 'king of the hill' in huis. Goedkoop en bijna net zo snel of zelfs sneller als die huidige midrange "troep".

Verder ben ik ook benieuwd wat je momenteel hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door BruT@LysT op 15-06-2006 22:03 ]

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
ik heb nu mx400:P whahaha

Signature

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Noujah, MX400 is nogal nasty slecht idd. Ik zou als ik jou was voor rond de 75 euro ergens een goeie radeon of nvidia van een oudere generatie halen. Lees ook mijn vorige post nog ff, die is inmiddels weer aangepast. Ga je voor nieuw, neem dan ook gelijk PCI-e en de hele rataplan erbij. Doe dus slim en houdt het goedkoop, en wie weet kan je de rest van het geld nog ergens anders in steken.

• PilatuS
  • Niet online
Voor het geld dat die X1600 kost bij Conrad kan je 2de hands een X800/850PRO of XT halen of anders van Nvidia een 6800GT of unlockte 6800LE.

Is sowieso dik 2x zo snel en waarschijlijk nog goedkoper ook.

Een 6600GT is ook best een aardige kaart voor weinig geld.

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 12:08
pcies ik zou dan voor een 6600GT gaan en het geld dat je over hebt sparen voor een nieuwe pc

Verwijderd

BMW_M3 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:41:
Valt het mij alleen op of is deze gast gewoon ontzettend lui?
Ik zou zeggen: Conrad heeft vast wel een beetje goede site, dus zoek je daar uit de zelfde prijscategorie . En dan ga je op tomshardware.com kijken of die een beetje goed is.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 18:14
Goed, dit is dus niet de bedoeling, zie de V&B FAQ.

Onndertussen heb je genoeg tips gekregen om er wel uit te komen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.