[XP] Norton GoBack verwijderen zonder Windows?

Pagina: 1
Acties:

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:49
Een ietwat cryptische topictitel, maar dit is het geval.
In een vlaag van verstandsverbijstering leek het mij leuk om Norton Systemworks 2006 met daarin GoBack te installeren. Dat goBack schijnt ook iets te lanceren voordat Windows opstart merkte ik.
De eerste keer na de installatie liep alles nog door, maar na een keer LiveUpdate draaien wilde Windows niet meer opkomen.

Het scherm van GoBack verschijnt, met de mededeling dat ik een toets kan drukken om er mee verder te gaan. Doe ik dat niet, dan zou Windows op moeten starten, maar dat doet het dus niet. Het scherm wordt zwart, en er gebeurt helemaal niks meer.
Booten vanaf de installatiecd van Windows heeft tot nu toe weinig effect. als ik voor de optie 'Herstellen' kies, kom ik op een soort van dosprompt, maar veel kan ik daar niet.
Nu ben ik benieuwd of het helpt als ik op mijn voormalige C-schijf de program files-map van Norton weghaal. En zo ja, of ik nog ergens anders dingen weg moet halen.

Ik heb nu wel de beschikking over een verse kale windowsinstallatie op een reserveschijf die ik nog had liggen. Is daar iets mee te doen? (als ik de raidcontroller die ik gebruik voor mijn sata-schijven aan de praat krijg...)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tsjonge zeg, is Norton nu al op het punt dat het software maakt waarmee je niet meer kan booten. Veel slechter kan het volgens mij niet :D.

Mocht de tip van Nielson niet lukken, dan kun je altijd nog je data redden en eventueel de bootsector repareren met de Ultimate bootcd for Windows. Kost je ongeveer een half uur om te maken (niet dat je zoveel moet doen, maar het kopieren van files en het branden kost tijd). Ook sata schijven en raid controllers worden herkend :).

• WheeleE
De tips ten spijt heb ik helaas nog niet veel verder kunnen komen.
Met de bootflop en de beschrijvingen om GoBack te de-installeren kom ik inderdaad op het punt dat GoBack gaat de-installeren.
Vrij snel daarna verschijnt de foutmelding "GoBack needs to reboot because your system has become unstable. <..> ". Als reden wordt er overclocken of onstabiele hardware aangegeven.
Echter, ik heb niks overgeclockt, en alles werkte prima voor de problemen begonnen.
Het enige dat dan nog kan is rebooten en opnieuw beginnen

Chkdsk schijnt een uitkomst te bieden, maar wat heb ik er aan als ik weet dat mijn schijf corrupt is?

• WheeleE
Nou, na veel zoeken en proberen kom ik in ieder geval weer in mijn originele windowsinstallatie. Een fixmbr en fixboot hebben mij verlost van het inmiddels Vervloekte GoBack.
Toen scheen mijn partitie verborgen te zijn of iets dergelijks. Ptedit van Powerquest heeft me geholpen om iig de bootpartitie weer aan de praat te krijgen.
Alleen, de 3 andere partities die er op mijn schijf stonden zijn nu niet te vinden....daar moet ik nog wat voor verzinnen...