Toon posts:

Handje boven click-area in een image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds een topic gelezen waarin staat dat je met een CSS (a:hover) de cursor kunt veranderen.

Nu heb ik een website waarin ik een plaatje gebruik met daarin wat teksten die ik met behulp van een 'klik-map' voorzie van van een klikbaar gedeelte. Nu wil ik graag de gebruiker wijzen op het feit dat ze daarop kunnen klikken door -net als bij een gewone link- de cursor te laten veranderen in een handje.

Hoe krijg ik bovenstaande nou voor elkaar. Ook met de a:hover in een CSS?

Alvast bedankt!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:59
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
a:hover
    {
        cursor: Pointer;
    }

omniscale.nl

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52

Reptile209

- gers -

Als je <map>-tags gebruikt, wordt de cursor toch gewoon een handje als je over een link heengaat? Of heb je een ingewikkeld script gebruikt om je doel te bereiken? Zo ja, heb je dan gechecked dat bijvoorbeeld een zoekmachine er nog wijs uit kan worden (indien relevant)?

Hoe dan ook was een (klein stukje van) je relevante HTML/CSS/JavaScript/... wel toepasselijk geweest: kan je mooi aangeven waar het misgaat en waarom andere oplossingen die je probeerde niet werkten ;)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
@Reptile209:

Ik dacht dat ook, maar het blijkt niet zo te zijn. Of dat komt door ingewikkelde scripts lijkt me niet. Ben niet zo'n goeroe en ik gebruik gewoon Dreamweaver MX en Fireworks MX om het een en ander in elkaar te flansen. Helpt dat wellicht voor een betere analyse?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:47:
Helpt dat wellicht voor een betere analyse?
Niet zonder wat relevante code ben ik bang :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23

André

Analytics dude

Je kunt de imagemap ook slicen in aparte images waar je een mouseover op plaatst. Dat is visueel gezien een veel mooiere oplossing.

Verwijderd

André schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:47:
Je kunt de imagemap ook slicen in aparte images waar je een mouseover op plaatst. Dat is visueel gezien een veel mooiere oplossing.
Nog mooier is het om de plaatjes in de CSS te zetten, of één afbeelding te gebruiken en hier links 'overheen te leggen' van een bepaalde afmeting ('display: block') en de tekstuele inhoud met CSS te verbergen. Hebben blinden er ook nog wat aan ;)

Verwijderd

Juist :)

Al zou ik liever <span> gebruiken ipv <i>, omdat dat minder semantische waarde heeft. Plus dat ik er een unordered list van zou maken.
Pagina: 1