Toon posts:

GF6800 GT Kaput?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst een dikke piek gehad vanuit me schijnbaar kapotte voeding. Gevolg, mb deed niks meer. Had ik net de pech een oude p4 2.6 socket te hebben en moest dus ook een nieuwe processor kopen. Alles goed en wel, nieuw mb gekocht, amd64 er in en klaar is kees dacht ik. Windows opnieuw geinstalleerd en gaan met die banaan. Echter, als snel zag ik zo nu en dan wanneer ik de pc een beetje aan het stresses was wat dingen over het beeld flikkeren. Ik denk hmmm.....

Ik installeer een spel (in dit geval WoW) en draai hem op 1600x1200 wat ik altijd heb kunnen doen met die oude p4, dus moet op de amd64 helemaal kunnen dacht ik. Na een minuut of 5 komen er echter steeds meer van die rare flikkerende dingen in beeld en op een gegeven moment slaat alles vast! Helemaal bevroren. :-@

Ik denk, mischien is het geheugen stuk, maar dit heb ik met memtest getest, en blijkt inorde te zijn. HD is ook normaal bezig, geen gekke geluiden of iets dergelijks dus ik heb sterk het vermoeden dat me GF6800 GT een aardige tik heeft gehad door me kapotte voeding :(

Mijn vraag is, kan het vastlopen van de pc te maken hebben met een kapotte videokaart??? Mijn beleving is dat hij dan juist alleen maar slecht beeld geeft, maar de rest nog gewoon moet werken ook al zie je niks of slecht beeld. Ik dacht zelf nog aan de voeding (400w) die het mischien niet allemaal kan trekken en de boel in de soep laat lopen, maar meerdere stemmen hebben me verteld dat het wel eens de vidkaart kan zijn die de geest gegeven heeft! Iemand een idee?

Bvd.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 01:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Uit je verhaal kan ik niet precies opmaken of je nou wel een nieuwe voeding hebt ? Dat zou ik namelijk zeker doen.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als er na 5 minuten allemaal flikkerende dingen op je scherm komen en dan na een tijdje vast slaat, lijkt het alsof je videokaart overhit raakt. Kijk eens met een programma als Rivatuner hoe heet je videokaart wordt tijdens het gamen en kijk eens of de ventilator van de videokaart uberhaupt nog wel draait.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Doe voeding is nieuw, het was een (te zwakke) 250w, en is nu een 400w.
Als ik naar de temperatuur kijk, loopt hij voor het vastkopen op zo'n 80 graden. Alarmbellen zouden met 120 graden af moeten gaan. Ventilator draaid gewoon :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 18:56 ]

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 08:12
Krijg je in windows artifacts ofzo? Wat zijn de temperaturen van je grafische kaart?

Watvoor merk voeding is het? Als het echt grote rommel is als sweex of qtec, dan is dat een mogelijkheid.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
't is helaas een q-tec hehe

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

80 Graden is wel redelijk aan de warme kant. Haal anders eens het zijpaneel van je kast en richt een kamerventilator op je videokaart en kijk of het probleem zich dan nog voor doet.

Van welk merk is je 400 watt voeding? Want als het een Qtec/Sweex/anders baggermerk is, heb je nog steeds een te zwakke voeding.

Edit: Een Qtec dus. Haal anders eens een voeding van een fatsoenlijk merk (Aopen, Antec, Be Quiet, Chieftec, Coolermaster, Levicom, Tagan, Zalman, etc), voordat die Qtec zelfmoord pleegt en je hardware meeneemt naar zijn graf.

[ Voor 30% gewijzigd door Rhannie op 15-06-2006 18:59 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Kast heb ik al open staan, alleen nog geen ventilator er op gezet. En ik moet dan idd een sterkere voeding halen. Maar denk niet dat dat alleen het probleem op gaat lossen, zeker niet als de kaart zelf al te warm word. Zit wel wat stof in de koeler van de vidkaart, maar durf die eigenlijk niet los te schroeven om daar het stof tussenuit te halen!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 08:12
Test de kaart in een andere pc en je weet meteen of de kaart kapot is. Je lokale computerboer wilt dat mss wel voor je doen.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
FragileM64 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:58:
Test de kaart in een andere pc en je weet meteen of de kaart kapot is. Je lokale computerboer wilt dat mss wel voor je doen.
Goed idee. Heb wel een reserve kaart maar die ligt bij een maat van me (oude ATI 128 kaart). Helaas moet die nog over de post komen hehe.

@Paddixx:
ga ik zeker doen. De lokale computerheld had alleen maar qtec, en ik was ongeduldig :P 30 euro down the drain ;)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:43

MaDLiVe

.-Observer-.

jemig 30 euro voor een qtec 400w ben je wel mooi klaar mee :D

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Nou morgen maar eens naar de MM dan. Maar de warmte van de kaart kan ik weinig anders aan doen denk ik? Of zou ik hem evt wel kunnen openschroeven en schoonmaken? zit zo'n kapje, ziet er "openschroefbaar" uit.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

kapje kan je gewoon openschoeven, das geen probleem en je hoeft NERGENS bang voor te zijn hoor.

ps: het klinkt in mijn oren als een rotte/overhitte GPU. ik heb zelf een 6800GT (inmiddels sli _/-\o_ ) en krijg vergelijkbare dingen als ie te heet wordt/te ver overklok.

ps: ik heb nog een nv5 silencer liggen... kopeu? :)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Topicstarter
sli, cool :)
Overclocken heb ik niet gedaan, dus moet de warmte ergens anders wegkomen denk ik. Maar als die rot is, kan ik weinig met je nv5 ben ik bang ;)
the_virus schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:29:
ps: ik heb nog een nv5 silencer liggen... kopeu? :)

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:37:
sli, cool :)
Overclocken heb ik niet gedaan, dus moet de warmte ergens anders wegkomen denk ik. Maar als die rot is, kan ik weinig met je nv5 ben ik bang ;)

[...]
Het kan ook zijn dat 'ie door de stof veel te warm wordt. Je videokaart hoeft dus niet perse verrot te zijn. Heb je niet een tafelventilator of iets dergelijks die je erop kan richten om het te testen?

[ Voor 3% gewijzigd door Rhannie op 15-06-2006 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo wel even stof vangen uit de koeler van de kaart. Daarna testen met een tafelkoeler. Op hoop van zegen!

Verwijderd

mijn Videokaart was van de week ook 82 graden en begon hij ook kuren te geven..
Dus ik denk toch dat je naar betere koeling moet gaan zoeken..

Ik heb btw de XFX Geforce 6600GT

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 01:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Mijn oude Qtec 400watt gold trok mijn amd64 + 6800LE niet eens. HL2 liep vast en daarna ging de pc restarten. Een sterkere voeding testen is in dit geval misschien niet overbodig dude !

Verwijderd

Topicstarter
Erkandude schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:57:
Mijn oude Qtec 400watt gold trok mijn amd64 + 6800LE niet eens. HL2 liep vast en daarna ging de pc restarten. Een sterkere voeding testen is in dit geval misschien niet overbodig dude !
Ik denk ik dat advies maar ga opvolgen. Bagger ding die qtec. Heb net hele koeling van de kaart schoongemaakt (hand vol stof :P ). Temp komt nu op zo'n 65 graden tijdens gamen. Dat was een uur geleden nog +80........

Ik ga morgen direct een stevige voeding kopen, want hij heeft dezelfde symptomen als jij hebt gehad met HL2.

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:16:
[...]

Ik denk ik dat advies maar ga opvolgen. Bagger ding die qtec. Heb net hele koeling van de kaart schoongemaakt (hand vol stof :P ). Temp komt nu op zo'n 65 graden tijdens gamen. Dat was een uur geleden nog +80........

Ik ga morgen direct een stevige voeding kopen, want hij heeft dezelfde symptomen als jij hebt gehad met HL2.
Mooi dat 'ie het weer normaal doet. Post voordat je een voeding koopt even hier naar welk merk/model je bent wezen kijken, zodat je niet weer een miskoop doet. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me heel verstandig ;)
Thnx iedereen voor de tips btw
Pagina: 1