[OSX] Wifi troubles met Asus Usb dongle

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb vanmiddag een Asus USB wifi stickje aangeschaft voor mijn iBook G3 500. Hierop draait 10.3.9. Enfin, dingetje erin gestoken, wordt netjes herkend. Software erbij geinstalleerd, prima.

Vervolgens ziet ie netjes mijn netwerk ssid (wat overigens onbeveiligd is). Ik maak een profieltje aan voor mijn netwerk, daar verschijnt een geel vinkje in een rood vakje voor. Rood = niet goed, denk ik. Maargoed, vervolgens kan ie dus op geen enkele manier connecten met mijn netwerk.
Heb even geprobeerd of hij het wel deed met WEP aan, maar nee. Ook krijgt hij gewoon geen ip van mn router, een linksys bef11sr4 als ik het goed zeg. Op het tabblad profielen staat ook een knopje met activeren, maar dit doet niets.

Het gaat hier om een Asus WL-167G usb adaptertje, met de software van Asus erbij. Op dit moment ben ik ook nog aan het proberen de nieuwste airport software te downloaden, om te kijken of dat misschien verbetering brengt. Een zoektocht hier op GoT bracht niet veel goeds, alleen een positieve ervaring met mijn adaptertje op een eMac.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het is vast iets kleins, maar ik weet even niet wat..

Bedankt! :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Timmert schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:43:
Heb even geprobeerd of hij het wel deed met WEP aan, maar nee. Ook krijgt hij gewoon geen ip van mn router, een linksys bef11sr4 als ik het goed zeg. Op het tabblad profielen staat ook een knopje met activeren, maar dit doet niets.
Heb je WEP aan staan? Welke sleutel is actief? Ik moest key 1 gebruiken op mijn SMC router om verbinding te kunnen maken. Om de een of andere reden negeert airport de andere sleutels. Ik weet niet of dat bij Asus ook het geval kan zijn?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Timmert
  • Niet online
Nope.. Alle beveiligingen staan uit.. Ik heb inmiddels de moed opgegeven en het gevalletje (de dongle dus, niet de ibook :+) teruggebracht naar de winkel. Binnenkort misschien nog es proberen met een belkin of d-link ofzo.. :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alle modellen iBook hebben een airport slot, geen mogelijkheid om ergens (2e hands zal dat ws. worden) een airport kaart te kopen? Gaat je een hele hoop gezeik schelen namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Timmert
  • Niet online
Die mogelijkheid is er opzich wel, alleen moet er dus een 1st gen airport kaartje in. Die worden nieuwe niet meer gemaakt en zijn 2e hands ook erg schaars. Gevolg: niet te betalen! Ze gaan niet voor minder dan 100 euro van de hand tegenwoordig. Dat vind ik iets te gortig..

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ze waren nieuw ook al 99 euro :) Maar zoals ik al zei, die dingen zijn qua gebruiksgemak ideaal. Plop ze in je iBook en gaan met die banaan. Niet moeilijk doen, je tijd is meer waard imo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10-2025
Welke drivers heb je al geprobeerd?

Op de asus site zie ik maar 1 en dat is "The ASUS WL-167g WLAN USB2.0 adapter Card utility and driver for MAC OS 10.4."

Enige wat je nog kan proberen zijn de andere drivers:

http://www.ralinktech.com/supp-1.htm

Let op 11g-RT2500 , USB en 10.3.X.
Alleen die drivers lijken geschikt voor jou.

Edit: Er zit namelijk een ralink chipset in de de asus wl-167g. Dus die ralink drivers werken.

[ Voor 15% gewijzigd door pokkuhlag op 19-06-2006 21:51 ]

• Timmert
  • Niet online
Ralink drivers heb ik allang geprobeerd, diverse versies daarvan. Helaas allen zonder resultaat :(

Verwijderd

Heb slechte ervaring met dergelijke wifi dongles, veel signaalverlies en vaak vage verbindingsproblemen. Je zit ook vooral met het probleem dat als Apple een upgrade uitbrengt je eerst maanden moet wachten voor er drivers voor de dongle onder het nieuwe systeem zijn.

Zo werd mijn belkin dongle onbruikbaar op een G4 Powermac na de upgrade naar Tiger, het tooltje draaide ineens niet meer en Belkin gaf aan dat het nog wel maanden kon duren. Heb toen maar besloten deze terug te brengen en om te ruilen voor een airport express. Sindsdien geen problemen meer. Ook m'n ingebouwde airport in m'n iBook doet nooit moeilijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 23:18 ]

Pagina: 1