Toon posts:

Playstation 2 via HD-input aansluiting op LCD-Scherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil m'n ps2 aansluiten op m'n videokaart om zo op m'n Lcd-scherm te kunnen gamen en volgens de handleiding van m'n videokaart kan dat want die zegt dat er een HD input/output aansluiting op zit.

Nou heb ik al het een ander uitgeprobeerd en de videokaart herkende het signaal wel toen ik de ps2 aanzette, maar toen is m'n beeldscherm een paar keer op zwart gegaan en heb ik moeten rebooten om weer beeld te krijgen. En nu zegt hij dat hij em niet meer herkend als ik de ps2 aanzet :?
M'n videokaart is een Powercolor Ati Radeon X850XT PE, en hij is erop aangesloten via component.

Heeft iemand hier verstand van en kan diegene me mischien helpen want ik kom er verder niet uit, volgens mij zou het theoretisch moeten kunnen maar het lukt me tot nu toe niet |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 17:06 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Weet je zeker dat je videokaart component-video in heeft?
Dat een videokaart een video-ingang heeft is al zeldzaam, en component in heb ik nog nooit gezien.
Bedoel je niet composiet?
Component zijn drie tulpjes, Rood Groen en Blauw:
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:aW8UCEP6EwYumM:akamaipix.crutchfield.com/graphics/infolib/homelib/hComponentVideoJack.jpg.

Composiet is één tulpje, vaak geel:
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:MvjFnlHV_FZZ5M:akamaipix.crutchfield.com/lifestyle/2001/lCompositeVideoJac.jpeg

En dan ook nog S-VHS, dat is een 4-polig Mini-DIN stekkertje:
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:LbxAKE2Ot5yUhM:www.coloredhome.com/conectar_pc_tv/s-video_a_scart_1_04.JPG
Maar deze zijn in de regel altijd uitgangen en zelden ingangen.

Check dus even welke ingang je op je videokaart hebt, en of je hiervoor het juiste aansluitmateriaal hebt. Dan kunnen we je wellicht verder helpen.

Edit:
Kheb vlug even de handleiding van je videokaart doorgekeken, en je hebt wel component-uit maar geen component-in. Je hebt wel composiet in, welke ook aangeraden wordt. Deze kun je dus aansluiten met het gele tulpje. Daarmee zou het moeten lukken.

[ Voor 15% gewijzigd door HyperioN op 15-06-2006 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee er zit een soort van s-video achtige aansluiting op de videokaart, en in de handleiding staat dat dat zowel een input als output aansluiting is. en er zitten allerlei dapters in de doos bij die je daarop kan aansluiten. Maar thnx voor de tip want ik ga dat nu eff proberen via composiet (gele stekkertje) ;)

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 22:23

meddle

:o

HyperioN. schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:16:
Weet je zeker dat je videokaart component-video in heeft?
Zie je wel vaker bij ViVo kaarten hoor.

specs PC

Verwijderd

Topicstarter
Mad_MaX_101 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:57:
[...]

Op de doos staat indd ViVo ja :)

• HyperioN
Mad_MaX_101 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:57:
[...]

Ja klopt maar die komen niet zo heel vaak voor ;)
(Tegenwoordig wel steeds vaker ja).
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:53:
nee er zit een soort van s-video achtige aansluiting op de videokaart, en in de handleiding staat dat dat zowel een input als output aansluiting is. en er zitten allerlei dapters in de doos bij die je daarop kan aansluiten. Maar thnx voor de tip want ik ga dat nu eff proberen via composiet (gele stekkertje) ;)
Ja klopt.. maar je moet dus idd dat "gele stekkertje" gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik krijg hetzelfde resultaat als bij component, zodra ik in het tabblad weergave van m'n Ati drivers klik en dan op toepassen druk gaat ie heel even naar zwart en dan komt het beeld vervaagd terug (dat kan ik dan wel weer goed zetten door de refreshrate weer op 75 hertz te zetten) :?

Moet ik mischien ook nog iets met dat 2e beeldscherm (secundaire scherm) doen dat bij de instellingen staat?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/6173/atitabblad4bc.th.png

Dit is het tabblad wat ik bedoel waar ik kan instellen of hij m'n Pc of m'n Ps2 moet weergeven.
Maar zodra ik alles ingesteld heb en ik klik op toepassen, dan word het beeld zwart en komt het beeld weer terug maar dan is alles vervaagd, kortom hij heeft wel geprobeerd om over te schakelen maar hij keert weer terug omdat het niet gelukt is ofzo :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 18:30 ]

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Ik denk niet dat het je gaat lukken, de ps2 stuurt standaard gewoon scart uit of s-video, dat is al niet te super en nu wil jij het nog eens via je videokaart laten lopen en dan nog eens naar je scherm.
Ik vraag me af of je dat wel wilt :9
In theorie is het echter wel mogelijk zoals hierboven al aangedragen word via de gele stekker.

get rich or die try'in

Verwijderd

Topicstarter
ModmaN schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:41:
Ik denk niet dat het je gaat lukken, de ps2 stuurt standaard gewoon scart uit of s-video, dat is al niet te super en nu wil jij het nog eens via je videokaart laten lopen en dan nog eens naar je scherm.
Ik vraag me af of je dat wel wilt :9
In theorie is het echter wel mogelijk zoals hierboven al aangedragen word via de gele stekker.
Ja maar toch raar dat ie het ook niet via de gele stekker doet dan :?
Als ik heel eerlijk ben zegt m'n gevoel me ook dat dit niet gaat lukken, maar theoretisch zou het moeten kunnen dus dan zou ik toch wel graag willen weten wat het probleem is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 18:49 ]

Verwijderd

Ik heb mijn Ps2 aangesloten op een x1900XTX, maar het beeld is echt om te janken.. Doe ik wat fout ? Het is een 30" Dell monitor..

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:33:
Ik heb mijn Ps2 aangesloten op een x1900XTX, maar het beeld is echt om te janken.. Doe ik wat fout ? Het is een 30" Dell monitor..
Je maakt een grapje, maar toch alvast uitleg voor Lau23

Uit je PS2 komt een PAL resolutie van 720 x 480 (oid), als je dit dan op een scherm van 2560x1600 afspeelt zal iedere pixel ongeveer 16 keer zo groot worden, blokkerig dus.

Verwijderd

Topicstarter
BlackJack schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:45:
[...]

Uit je PS2 komt een PAL resolutie van 720 x 480 (oid), als je dit dan op een scherm van 2560x1600 afspeelt zal iedere pixel ongeveer 16 keer zo groot worden, blokkerig dus.
Kee snap et :)

• HyperioN
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:28:
[afbeelding]

Dit is het tabblad wat ik bedoel waar ik kan instellen of hij m'n Pc of m'n Ps2 moet weergeven.
Maar zodra ik alles ingesteld heb en ik klik op toepassen, dan word het beeld zwart en komt het beeld weer terug maar dan is alles vervaagd, kortom hij heeft wel geprobeerd om over te schakelen maar hij keert weer terug omdat het niet gelukt is ofzo :?
Erm.. beste Lau.
Je stopt een signaal IN je videokaart, namelijk dat van je PS2. Vervolgens wil jij ook nog 's een signaal UIT je videokaart naar buiten sturen. Gevolg: signalen botsen, beeld zwart.

Je moet dus niet dat knopje gebruiken maar je moet die poort als ingang instellen, niet als uitgang. En dit staat prima beschreven in je handleiding, die heb ik vanmiddag al voor je bekeken.

Verwijderd

Topicstarter
Pleez zeg het me want ik kom er volgens mij echt niet uit (ik heb overal al gekeken) :X

Verwijderd

BlackJack schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:45:
[...]

Ik krijg mijn XBOX 360 niet aangesloten vanwege de DVI-I aansluiting :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:08:
[...]

Ik krijg mijn XBOX 360 niet aangesloten vanwege de DVI-I aansluiting :(
Waar slaat dat nou weer op :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:01:
[...]

Waar slaat dat nou weer op :?
Zo moeilijk is die zin niet hoor.. Mischien nog eens lezen..

Dat de monitor zwart word en weer terug springt komt omdat er geen signaal word ontvangen.

Verwijderd

Zomaar even een idee hoor. Maar kun je 'm niet direct aan je monitor aansluiten? Daar zitten ook nog wel eens wat verschillende ingangen op nml.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ten eerste heb ik toch echt de ps2 aangezet dus daar zou ie toch echt wel een signaal van moeten ontvangen en de kabels zitten ook allemaal goed :? Ten tweede zitten er alleen vga (d-sub) en dvi aansluitingen op m'n scherm dus ik denk niet dat dat gaat lukken zo. Ik heb de hoop eigenlijk opgegeven dat het nog gaat lukken want ik heb echt alles al geprobeerd. Dat wordt dus wachten tot augustus als ik m'n Dell 2407 binnenkrijg :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:34:
Nou ten eerste heb ik toch echt de ps2 aangezet dus daar zou ie toch echt wel een signaal van moeten ontvangen en de kabels zitten ook allemaal goed :? Ten tweede zitten er alleen vga (d-sub) en dvi aansluitingen op m'n scherm dus ik denk niet dat dat gaat lukken zo. Ik heb de hoop eigenlijk opgegeven dat het nog gaat lukken want ik heb echt alles al geprobeerd. Dat wordt dus wachten tot augustus als ik m'n Dell 2407 binnenkrijg :?
Dit mischien iets ? :

http://www.psxshop.nl/pro...b3ca082e18fb88a1716d0bc50

Verwijderd

Topicstarter
Heel toevallig heb ik precies die kabel er aan hangen van die website ;)
Pagina: 1