Sinds enkele jaren heb ik via bedrijf X een domeinnaam geregistreerd. Enige tijd geleden is dit bedrijf failliet gegaan en zijn de werkzaamheden van dit bedrijf overgenomen door bedrijf Y. Bedrijf Y heeft echter verzuimd mijn domeinnaam registratie te verlengen, waardoor deze domeinnaam nu in handen is gekomen van een domeinkaper. Van de betreffende domeinnaam heb ik wel een factuur mogen ontvangen en deze ook ruim op tijd betaald.
Helaas is bedrijf Y volgens eigen zeggen niet in staat om de domeinnaam weer in handen te krijgen, omdat de domeinkaper niet zou reageren.
Daar het domein oorspronkelijk refereerde naar een webshop, gaat hierdoor helaas de nodige bezoekers en bijbehorende omzet verloren. Mijn vraag is in hoeverre bedrijf Y hiervoor aansprakelijk is en er gewoon voor MOET zorgen dat de domeinnaam weer op mijn naam geregistreerd komt te staan?
Helaas is bedrijf Y volgens eigen zeggen niet in staat om de domeinnaam weer in handen te krijgen, omdat de domeinkaper niet zou reageren.
Daar het domein oorspronkelijk refereerde naar een webshop, gaat hierdoor helaas de nodige bezoekers en bijbehorende omzet verloren. Mijn vraag is in hoeverre bedrijf Y hiervoor aansprakelijk is en er gewoon voor MOET zorgen dat de domeinnaam weer op mijn naam geregistreerd komt te staan?