Ik heb een CheckBoxList bestaande uit N aantal CheckBoxes met de bijbehorende labels.
Deze CheckBoxList is DataBound. Nu wil ik dat er minimaal 1 Box gechecked is.
Om dit te checken dacht ik dat ik aan de slag zou moeten met een CustomValidator.
Maar ik krijg daar een foutmelding. Te weten:
Nu de (bijna) exacte foutmelding in gekwakt en daar lees ik in 1 van de eerste hits dat een checkBoxList niet met een CustomValidator te checken is.
In dit artikel heeft men het over een eigen ValidatorControl te schrijven.
Nu valt dit helemaal buiten de scope van het project, en laat ik het dan maar liever zo (is een intern projectje) alleen de vraag is: Is dit alleen maar te doen door, zoals in het artikel van 4Guys, een eigen CustomValidatorControl te bouwen?
Deze CheckBoxList is DataBound. Nu wil ik dat er minimaal 1 Box gechecked is.
Om dit te checken dacht ik dat ik aan de slag zou moeten met een CustomValidator.
ASP.NET:
en dmv een simpel testje even kijken of het werkt.1
2
3
4
5
6
7
8
| <asp:customvalidator id="custValid" controltovalidate="chkList" onservervalidate="ValidateCheckBoxList" errormessage ="Selecteer minimaal 1 contact per bedrijf" runat="server"> * </asp:customvalidator> |
C#:
1
2
3
4
| public void ValidateCheckBoxList(object source, ServerValidateEventArgs args) { args.IsValid = false; //invalideer om te testen } |
Maar ik krijg daar een foutmelding. Te weten:
code:
1
2
| Control 'chkList' referenced by the ControlToValidate property of 'custValid' cannot be validated. |
Nu de (bijna) exacte foutmelding in gekwakt en daar lees ik in 1 van de eerste hits dat een checkBoxList niet met een CustomValidator te checken is.
In dit artikel heeft men het over een eigen ValidatorControl te schrijven.
Nu valt dit helemaal buiten de scope van het project, en laat ik het dan maar liever zo (is een intern projectje) alleen de vraag is: Is dit alleen maar te doen door, zoals in het artikel van 4Guys, een eigen CustomValidatorControl te bouwen?
[ Voor 5% gewijzigd door TeeDee op 15-06-2006 16:44 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored