[Graphics] Eigen topics voor 3d projecten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:12
Misschien een beetje rare topic titel maar hier komt het opneer, een tijdje terug is het nieuwe subforum Graphics erbij gekomen, in de discussie over dit forum had ik een vraag gesteld of mensen nu ook topics konden openen voor aparte 3d projecten.

Volgens 1 van de modjes was er wel ruimte voor maar hoe dit in z'n werk moest gaan moest nog over gediscuseerd worden.

Nou ben ik zelf met een groot projectje bezig en ik wil deze graag in een apart topic zetten. Kan ik dit nu zo openen of moet er net zo als bij een CIP een topic in SeM gezet worden? Of moet er nog steeds over gediscuseerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het is inderdaad de bedoeling dat showcasetopics mogelijk worden in Graphics. Er is echter nog geen beleid opgesteld. Ik zal er even wat vaart achter proberen te zetten in het Devschuur Crewforum, en dan laat ik wel wat weten zodra er meer info is. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Het is dus niet de bedoeling dat er topics komen voor work in progress? In wat voor tijdsbestek moet ik denken voordat er een beleid is opgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

robin222 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:16:
Het is dus niet de bedoeling dat er topics komen voor work in progress?
Liever zelfs WiP dan showcases, aangezien WiP's meer uitnodigen tot discussie. Ik denk persoonlijk dat beiden mogelijk moeten zijn, maar hoe en wat moet nog even goed besproken worden, dus pin me nergens op vast. ;)
In wat voor tijdsbestek moet ik denken voordat er een beleid is opgesteld?
Meer dan "ik zal er vaart achter zetten" kan ik niet beloven, maar ik hoop voor het einde van volgende week samen met de GFX-mods genoeg duidelijk te hebben om eindelijk eens van start te gaan. Maar nogmaals: pin me er niet op vast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

We gaan er ff mee aan de slag. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Okido dan wacht ik even rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Deze discussie is al eens vaker gevoerd. :) De uitkomst was toen als je een goede topicstart hebt is het geen probleem. De vraag is wat is wel, en wat is niet een goede topicstart?

Een goede methode is het opzoeken van een soortgelijk probleem en de oplossing te bekijken en hergebruiken. Een vergelijkbaar probleem is imo terug te vinden in het casemodding forum. Een case mod is te vergelijken met een 3d project. Het is een proces, iets waar je langere tijd aan werkt en met een begin en een eindpunt. De vergelijking met een proces is meteen de reden waarom je het niet met een topic ala fotografie showcase moet vergelijken. Een foto is met een klik gemaakt terwijl een 3d project veel meer tijd vergt.

Als je een showcase topic start, vertel dan wat over het proces. Hoe heb je iets gemaakt? Wat heb je daar voor gebruikt? Heb je nog tips voor andere gebruikers? Met wat extra tekst heeft een showcase topic net wat meer toegevoegde waarde dan alleen het verspreiden van afbeeldingen.

Daarnaast zit je nog met een tweede vraag en dat is wat doe je met work in progress? In het CM forum wordt dat gedaan door eerst toestemming te vragen in SM. Ik kopieer even een aantal zinnen vanuit CM die in het graphics forum goed als leidraad kunnen dienen.
Het moet toegevoegde waarde hebben.
Het moet interessant zijn voor andere tweakers om je topic te lezen. Een topic met alleen afbeeldingen van een kubus heeft 0% zin.
Je bent al wat verder in je MOD (3d project)
een progress topic openen met alleen nog maar een paar schetsjes is niet de bedoeling. Je moet al een beetje begonnen zijn met het modden (3d-en) en al een paar goede pics hebben om te laten zien.
Je kan blijven updaten.
het is belangrijk dat je vooraf toezegt dat je blijft updaten en dat het niet zomaar ineens stil wordt rond je mod (3d project). Dat je even zonder geld zit, of op vakantie gaat kan best, maar als het echt lang stil wordt kan je draad op slot gaan. Als je vooraf denkt dat je dit niet waar kan maken, is een progress-topic geen goed idee. Als je een update plaatst, doe dat dan in de startpost met een linkje naar je reply waar je je wijzigingen hebt gepost. Op die manier blijft het topic overzichtelijk en kan men gelijk zien wat en wanneer je precies iets gedaan hebt.
In graphics zou je een soortgelijk beleid kunnen voeren. Als je een compleet afgerond project wil laten zien, heb je geen toestemming nodig. Maar als je een work in progress wil laten zien moet je eerst toestemming vragen. Als je het CM forum bekijkt zie je dat dat beleid leid tot kwalitatief hoogwaardige topics.

Ik ben benieuwd wat de meningen zijn over mijn 2cents.. :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We zijn inderdaad een beetje aan het spieken in de policies van Casemodding en Show-, test- & verzamelcases. :) Ik verwacht dan ook niet dat het uiteindelijke beleid er erg anders uit komt te zien dan in die twee subfora; de afwijkingen zullen zitten in de details, niet in de grote lijnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Een subtiele kick. Is er al wat meer bekend?

Als je voor zo'n cip systeem gaat dat je eerst een aanvraag moet doen in schop een modje, hoe gaan jullie dat doen? Een CiP is namelijk wel wat anders dan een 3d project. 9 van de 10 mensen zullen hun case mod afmaken maar een 3d project kan je zo weer deleten zeg maar. Voordat het hele graphics forum vol staat met projecten moet er denk wel goed naar de haalbaarheid gekeken worden of hebben jullie daar geen problemen mee?

En blijft het Post je 3d stuff maar weer part nummertje zoveel bestaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zie geen reden om de Post je 2D/3D stuff topics te sluiten. Aan showcases en WiP's willen we enkele regels verbinden, en voor de iets kleinere projecten zijn er dan de grotere topics. :)

We zullen, in elk geval in het begin, geen aanvragen in SeM nodig hebben. We zullen eens zien hoe het loopt, dan kunnen we daarna altijd nog kijken of het nodig is om het niveau te bewaren.

Om je toch een beetje een status update te geven: we zijn klaar met het discussiëren in grote lijnen en gisteren voor ik naar bed ging heb ik een voorstel voor de policy gepost. Zodra de Graphicscrew klaar is met daar commentaar op te geven kunnen we wat mij betreft van start gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Et voilà, zoals beloofd: Richtlijnen voor showcases en WiP's. Commentaar op die policy is altijd welkom; misbruik daar maar gewoon dit topic voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze mijn commentaar op deze policy: d:)b

Iets uitgebreider: het is duidelijk wat wel en niet de bedoeling is, en wel zo duidelijk dat je zo ongeveer elke vorm van ingrijpen wel kunt verantwoorden. Ook hebt het natuurlijk om heethoofden als ik een beetje uit die topics te houden ;)

/me neemt een aanloopje met een enorme, prachtige veer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Ik ben het helemaal met Cheatah eens! Hele mooie policy en duidelijk omschreven. d:)b Ik ben razend benieuwd hoe of dat het gaat lopen. Misschien is het goed om het stukje topictitels nog wat uit te breiden bijvoorbeeld:

[2d showcase]
[3d showcase]
[2d wip] etc..

Zodat je constant titel gebruik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
:) We kunnen aan de slag.

Is het een idee om alle showcases en WiP's in de startpost van het post je 3d stuff topic te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

* NMe bloost en haalt die pijnlijke veer uit zijn reet. :P
HawVer schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:39:
Ik ben het helemaal met Cheatah eens! Hele mooie policy en duidelijk omschreven. d:)b Ik ben razend benieuwd hoe of dat het gaat lopen. Misschien is het goed om het stukje topictitels nog wat uit te breiden bijvoorbeeld:

[2d showcase]
[3d showcase]
[2d wip] etc..

Zodat je constant titel gebruik hebt.
Ik nam aan dat het hier wel duidelijk genoeg was dat dit de bedoeling was. :+ Als mensen het niet blijken te begrijpen, dan breid ik het wel een stukje uit. For the moment vind ik die policy eigenlijk al een stukje te lang (maar wel dekkend :P).
robin222 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:25:
Is het een idee om alle showcases en WiP's in de startpost van het post je 3d stuff topic te zetten?
Allemaal? :D Lijkt me sowieso redelijk onpraktisch, aangezien alleen de topicstarter en crew daar rechten toe hebben, en om nou bij elke nieuwe showcase/WiP dat topic aan te gaan passen gaat me ook wat ver. De search gebruiken en zoeken op alle titels met de tekst "WiP" of "showcase" erin levert hetzelfde resultaat op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Wat me wel een leuk idee lijkt is een Hot Shots! - Laatste update 20 juni achtig topic met daarin de leukste WiP's / showcases :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat lijkt me in elk geval een beter idee dan de topicstarts van de grote topics aan te gaan passen. Maar het lijkt me sowieso beter om even af te wachten tot er daadwerkelijk topics zijn die daarvoor in aanmerking komen. Ik tel op het moment welgeteld 2 WiP's, en geen van beiden bevatten een high quality render van (iets wat in de buurt komt van) het eindresultaat. Dat laatste zou ik toch wel als eis willen stellen aan een vernoeming in een dergelijke hall of fame. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
-NMe- schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:03:
Dat lijkt me in elk geval een beter idee dan de topicstarts van de grote topics aan te gaan passen. Maar het lijkt me sowieso beter om even af te wachten tot er daadwerkelijk topics zijn die daarvoor in aanmerking komen. Ik tel op het moment welgeteld 2 WiP's, en geen van beiden bevatten een high quality render van (iets wat in de buurt komt van) het eindresultaat. Dat laatste zou ik toch wel als eis willen stellen aan een vernoeming in een dergelijke hall of fame. :P
Heb geduld O-) Als ik m'n oudere werk in nieuwe topics post kan dat ook? Die staan wel in de post je 3d stuff topics maar daar kijkt ook niemand meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb wel geduld hoor, vandaar ook dat ik nog even af wil wachten met zo'n hall of fame topic. :P

Over je vraag: als het grotere, non-triviale projecten betreft waarbij een showcase van toegevoegde waarde is (en het liefst een waar je mensen wat van kan laten opsteken), dan kun je ook voor die oudere projecten wel een showcase openen. Probeer daarbij zelf even te beoordelen of je showcase wat toevoegt ten opzichte van je eerdere post in de 3D-topics. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
JHS schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:54:
Wat me wel een leuk idee lijkt is een Hot Shots! - Laatste update 20 juni achtig topic met daarin de leukste WiP's / showcases :) .
Lijkt me een leuk idee. Kan misschien wel toegepast worden als er wat meer topics zijn? Nu kun je het nog makkelijk in de gaten houden.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laten we eerst het aantal WIP's and Showcases maar omhoogschroeven? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
robin222, ik zou het leuk vinden als je wat nieuw materiaal toevoegd wanneer je eerder gepost werk gaat recyclen. Vooral wires en screendumps die je in een paar seconden kunt maken (itt. de ongetwijfeld lange rendertijden van de geposte afbeeldingen). Nu is het namelijk wel erg gefocussed op het eindresultaat, terwijl de techniek en de manier van opbouw juist (ook) erg interessant is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
sdomburg schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:58:
robin222, ik zou het leuk vinden als je wat nieuw materiaal toevoegd wanneer je eerder gepost werk gaat recyclen. Vooral wires en screendumps die je in een paar seconden kunt maken (itt. de ongetwijfeld lange rendertijden van de geposte afbeeldingen). Nu is het namelijk wel erg gefocussed op het eindresultaat, terwijl de techniek en de manier van opbouw juist (ook) erg interessant is. :)
Ok, komt in orde. Ik ga er even mee aan de slag.
Pagina: 1