Toon posts:

Exchange installatiefout opgetreden

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik forestprep draai lijkt alles goed te gaan, maar aan het eind van de installatie krijg ik een waarschuwing te zien bij serverconfiguratie:

Er is tijdens het maken van distributiegroepen een fout opgetreden. Open Active Directory - gebruikers en computers en maak handmatig een testdistributiegroep aan om te controleren of Active Directory wordt uitgevoerd. Voer Setup opnieuw uit.

In Active Directory kan ik alleen een Query-based Distribution Group aan maken en dan zegt ie dat er geen wizard voor het maken van dit objecttype kan worden gevonden. In plaats daarvan wordt er een standaardwizard gebruikt. Het gemaakte object is mogelijk onbruikbaar voor de toepassing die deze soort objecten normaliter maakt.

Ik maak gebruik van de hulpsites 'microsoft technet' , 'mschange.org/tutorials' en 'computerperformance.co.uk' maar daar kan ik het probleem niet achterhalen.

Wat kan er fout zijn gegaan of wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 16:24 ]

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Heb nog nooit exchange geinstalleerd, maar aan de foutmelding te zien moet je gewoon het volgende doen: Ga naar users & computers en maak daar ergens een nieuwe groep aan. Selecteer voor type groep distribution en voer de setup opnieuw uit.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Brecht Laitem schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:44:
Heb nog nooit exchange geinstalleerd, maar aan de foutmelding te zien moet je gewoon het volgende doen: Ga naar users & computers en maak daar ergens een nieuwe groep aan. Selecteer voor type groep distribution en voer de setup opnieuw uit.
Ik neem aan dat TS dat al geprobeerd heeft getuige:
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:21:
In Active Directory kan ik alleen een Query-based Distribution Group aan maken...

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 15-06-2006 16:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Brecht Laitem
RobIII schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:48:
[...]

Ik neem aan dat TS dat al geprobeerd heeft getuige:

[...]
Nee, hij maakte een query-based distribution group aan. Volgens mij moet hij gewoon een groep aanmaken van het type distributielijst. Lijkt me toch totaal iets anders.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Brecht Laitem schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:50:
[...]

Nee, hij maakte een query-based distribution group aan. Volgens mij moet hij gewoon een groep aanmaken van het type distributielijst. Lijkt me toch totaal iets anders.
Ik lees toch écht:
In Active Directory kan ik alleen een Query-based Distribution Group aan maken...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je inderdaad precies met dat je dat alleen kan? Een QBD is een specifieke mogelijkheid van Exchange terwijl 'normale' security groups altijd gemaakt horen te kunnen worden.. .:)

Verwijderd

Wanneer ik forestprep draai lijkt alles goed te gaan, maar aan het eind van de installatie krijg ik een waarschuwing te zien bij serverconfiguratie:

Er is tijdens het maken van distributiegroepen een fout opgetreden. Open Active Directory - gebruikers en computers en maak handmatig een testdistributiegroep aan om te controleren of Active Directory wordt uitgevoerd. Voer Setup opnieuw uit.

In Active Directory kan ik alleen een Query-based Distribution Group aan maken en dan zegt ie dat er geen wizard voor het maken van dit objecttype kan worden gevonden. In plaats daarvan wordt er een standaardwizard gebruikt. Het gemaakte object is mogelijk onbruikbaar voor de toepassing die deze soort objecten normaliter maakt.

Ik maak gebruik van de hulpsites 'microsoft technet' , 'mschange.org/tutorials' en 'computerperformance.co.uk' maar daar kan ik het probleem niet achterhalen.

Wat kan er fout zijn gegaan of wat zie ik over het hoofd?
Hoe zit het met je rechten?
Maak je gebruik van de EDT?
Zo, ja welke stap ben je?
Kun je AD repliceren?
Van waar draai je forestprep?

Iets meer info graag :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad niet de mogelijkheid om een distributiegroep aan te maken in AD. Als ik onder serverbeheer een distributiegroep wil aanmaken krijgt ik een melding dat ik eerst MS Exchange Server moet installeren (logisch).

Ik draai forestprep vanaf de server waar de (enige) domaincontroller op draait als Admin (met de juiste rechten voor zover ik weet)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maar een normale security group - lukt dat wel? :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is de organization name die je ingeeft tijdens het draaien van Forestprep. 'k heb vaker rare dingen meegemaakt als hier ongeldige tekens in worden opgegeven. bijvoorbeeld: een komma of puntkomma etc.

Welk OS en Exchangeversie hebben we het eigenlijk over?

[ Voor 15% gewijzigd door Question Mark op 16-06-2006 10:40 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Je moet Enterprise Administrator, Domain Admin en Schema Admin zijn

Verwijderd

Topicstarter
Administrator is lid van: Administrators, Domeinadministrators, Domeingebruikers, Maker Eigenaars Groepsbeleid, Mobile Users, Ondernemingsadministrators, Schema-administrators.

Ondernemingsadministrators is hetzelfde als Enterprise-administrators (letterlijke vertaling)

Account: TTC-TRADING\Administrator

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Maar... Welke OS/Exchangeversie en wat is je Organization name nu?

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 16-06-2006 11:19 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Windows Small Business Server 2003 (standaard)

ttc-trading

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 12:07 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat staat er in je Exchange Server setup.log file? (staat in de root van je system-drive)

Verwijderd

Topicstarter
Pff een heleboel :') Maar daar word ik niet echt wijs uit. Waar moet ik precies naar zoeken?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 13:47 ]

Verwijderd

Begin eens met de laatste regels want daar staat waar het fout gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Uh.. nou, ik zie dingen staan als Domain proxy container not found, Server groups not found, This domain is nog DomainPrepped...

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Post die laatste paar regels eens?

Verwijderd

Topicstarter
[11:43:22] === IGNORING PREVIOUS ERRORS === ScIsDomainPrepped (f:\titanium\admin\src\libs\exsetup\dsmisc.cxx:138)
The operation has completed successfully.
[11:43:22] This domain is not DomainPrepped
[11:43:22] Leaving ScIsDomainPrepped
[11:43:22] Entering ScIsDomainPrepped
[11:43:22] Checking whether the domain "/dc=com/dc=ttc-trading" is DomainPrepped
[11:43:22] Looking for server groups
[11:43:22] Entering ScGetExchangeServerGroups
[11:43:22] Getting DOB for group 0
[11:43:22] ScGetExchangeServerGroups (f:\titanium\admin\src\libs\exsetup\dsmisc.cxx:353)
Error code 0X80072030 (8240): Dit object bevindt zich niet op de server.
[11:43:22] Leaving ScGetExchangeServerGroups
[11:43:22] Server groups not found
[11:43:22] === IGNORING PREVIOUS ERRORS === ScIsDomainPrepped (f:\titanium\admin\src\libs\exsetup\dsmisc.cxx:114)
[11:43:22] Looking for domain proxy container
[11:43:22] Domain proxy container not found
[11:43:22] === IGNORING PREVIOUS ERRORS === ScIsDomainPrepped (f:\titanium\admin\src\libs\exsetup\dsmisc.cxx:138)
[11:43:22] This domain is not DomainPrepped
[11:43:22] Leaving ScIsDomainPrepped
[11:43:29] CComBOIFacesFactory::QueryInterface (f:\titanium\admin\src\udog\bo\bofactory.cxx:54)
Error code 0X80004002 (16386): No interface.

Kan anders ook de logfile wel uploaden.

• Brecht Laitem
zou dit geen oplossing kunnen zijn?

[ Voor 49% gewijzigd door Brecht Laitem op 19-06-2006 10:37 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En als je nou eens SETUP /DomainPrep uitvoert?
(misschien eerst effe de ouwe Exchange Setup.log file hernoemen, voor het overzicht)
Kan het zijn dat je een beetje last van je ogen hebt?
Ik zie daar toch duidelijk "GROEP" staan, met hoofdletters, zelfs

[ Voor 56% gewijzigd door Brahiewahiewa op 19-06-2006 10:57 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 20:39
En je bent wel vanaf de SBS cd's aan het installeren, niet een losse Exchange ofzo ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben idd vanaf SBS aan 't installeren. Ik kan ook een groep aanmaken onder het type 'distributie' (my bad...) dus ik zal zo nog een keer exchange installeren, maar heb 't idee dat het iets anders is.

de twee logfiles zijn:

http://members.home.nl/mc...er%20Setup%20Progress.log

http://members.home.nl/mc...r%20Setup%20Progress2.log

Verwijderd

Topicstarter
Dezelfde fout weer :(

Ook wordt Service Pack 1 niet geinstalleerd door setup. Het lijkt me toch niet dat het hier aan kan liggen? (aangezien je deze na de installatie alsnog kunt uitvoeren.)

Verwijderd

Liever niet 2 posts achter elkaar maken maar je laatste post editten :)
Had je nou setup /domainprep al gedraaid? http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;818470 gezien?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Misschien een rare vraag, maar staat je DNS wel juist ingesteld? 'k zie in de logfiles dat je domainname ttc-trading.com heeft. Deze wordt bij mij echter ge-resolved naar een extern ip-adres. Tijdens je setup zul je echter moeten connecten naar je DC (die ook gezocht wordt via ttc-trading.com).

[ Voor 7% gewijzigd door Question Mark op 19-06-2006 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik zelf dus ook al aan te twijfelen. Ik snap nog steeds dat hele DNS dingetje nog niet helemaal denk ik.

Heb als DNS-server het ip-adres ingevoerd die ik op de router zie staan (10.0.0.138) en DNS-naam is heb ik voor ttc-trading.com gekozen. Ik heb 't idee dat dit helemaal verkeerd is :X Maar als dit niet goed is dan kan Active Directory ook niet succesvol zijn geïnstalleerd? :?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Da's niet goed dus. Met een Active Directory zul je zelf een DNS-server moeten draaien. Dit is een eextra te installeren service die op een server geinstalleerd kan worden. [i]ALLE]/i] members binne je domein dienen deze DNS-server te gebruiken voor name-resolving. DNS-namen voor bijvoorbeeld internet worden door deze DNS-server middels zogenaamde forwarders doorgestuurd naar externe DNS-servers. Ik weet (nu) bijna wel zeker dat al je problemen veroorzaakt worden door een verkeerde DNS implementatie.

Hier nog een leuke tutorial over DNS in Windows: installing DNS on Windows 2003.
Ook in de FAQ staat een aantal tutorials over DNS in Active Directory scenario's.

Verwijderd

Topicstarter
Maar 't grappige is, ik heb wel DNS geinstalleerd. Via nslookup krijg ik dit:

Standaardserver: ttcserver01.ttc-trading.com
Address: 192.168.1.3

En als ik www.google.com intik krijg ik dit:

Niet-bindend antwoord:
naam: ww.l.google.com
Addresses: 66.249.93.99, 66.249.93.104
Aliases: www.google.com

Maar moet ik bij de DNS configuratie iets doen met de gegevens die ik hier krijg? http://www.silver.nl/watismijnip/ (ip-adres, host, provider)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:55:
Maar 't grappige is, ik heb wel DNS geinstalleerd. Via nslookup krijg ik dit:

Standaardserver: ttcserver01.ttc-trading.com
Address: 192.168.1.3
dubbelcheck even of op de server zelf de dns word verwezen naar zichzelf.
herstart de netlogon service om ervoor te zorgen dat hij eventuele (per ongeluk) gewiste server records opnieuw aanmaakt.

check dan of je in AD objecten aan kan maken, bijvoorbeeld een 'gebruiker', of een (normale) 'groep'.

lukt dit al niet, dan is er serieus iets mis met je ad, en zul je daar eerst even naar moeten kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan gewoon objecten aanmaken in active directory. Ik kan ook gewoon inloggen in het domein via de laptop. Het zou kunnen dat idd op de server de dns wordt doorverwezen naar zichzelf, maar hoe controleer ik dit?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Post eens een "ip-config /all" van je server.

Verwijderd

Topicstarter
Windows IP-configuratie:

Hostnaam: TTCSERVER01
Primair DNS-achtervoegsel: ttc-trading.com
Knooppunttype: onbekend
IP-routering ingeschakeld: ja
WINS-proxy ingeschakeld: ja
DNS-achtervoegselzoeklijst: tc-trading.com

Ethernet-adapter Lokale netwerkverbinding van server:

Verbidingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving: Intel(R) PRO/1000 CT Network Connection
Fysiek adres: 00-15-f2-d1-9c-18
DHCP ingeschakeld: nee
IP-adres: 192.168.1.3
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard-gateway: 192.168.1.1
DNS-servers: 192.168.1.3
Primaire WINS-server: 192.168.1.3

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

dat lijkt dan allemaal goed te staan, de server verwijst gewoon naar zichzelf.

ik neem aan dat je zelf geen rare dingen uit hebt gehaald in je DNS? (dingen gewijzigd, verwijderd, toegevoegd?)

probeer anders eens handmatig eerst forestprep te draaien, dan domainprep, en dan pas de exchange setup?

• Brecht Laitem
heb je nu al naar http://support.microsoft.com/kb/q295623/ gekeken? Die foutmelding wordt daar besproken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is helaas niet 't zelfde probleem als ik heb. Het probleem bij mij ligt bij het draaien van ForestPrep en niet de exchange installatie zelf. Ik start exdeploy (Exchange Server Deployment Tools) en die stappen volg ik.

Edit:

Nou ik ben er eindelijk uit. Ik draaide ForestPrep via ExDeploy, maar toen ik 'm gewoon opstartte in de command line ging er niets mis (vraag me niet waarom).

In ieder geval bedankt voor alle hulp _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 10:44 ]

Pagina: 1