Toon posts:

HDMI Naar VGA?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung LE23R51B alleen ik heb geen hdmi aansluiting. Op dit moment heb ik er een xbox 360 op aangesloten via component. Maar mijn vraag is, of er converters zijn van hdmi naar vga. Of hdmi->dvi->vga. Omdat later bijna alles met hdmi word.

Verwijderd

HDMI is digitaal, VGA is analoog.... (DVI kan beiden zijn, maar meestal is het DVI-D)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Edit: een en ander verkeerd gelezen :X

Laat gewoon component. HDMI naar VGA bestaan volgens mij niet (volgens mij heeft de Xbox niet eens DHMI).

[ Voor 65% gewijzigd door voodooless op 15-06-2006 16:19 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:47
HDMI bevat ook aders voor vga data (net als dvi). Moet je alleen wel een kabel hebben waar deze in aangesloten zijn.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
VGA naar DVI kan wel degelijk, er bestaan van die (dure) conversie dozen die de boel omzetten.
Of je dit vervolgens dan weer naar HDMI kan gooien is echter maar de vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 15-06-2006 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kijk het tenopzichte van het apparaat. Neem bijvoorbeeld een ps3 deze heeft een hdmi uitgang. Hoe zou ik deze in mijn tv kunnen proppen? En is er ook enorm veel verschil tussen dvi en vga qwa beeldkwaliteit want mijn tft scherm heeft ook een dvi aansluiting maar ik heb deze gewoon via vga aangesloten

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 16:22 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Invisible_man schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:17:
HDMI bevat ook aders voor vga data (net als dvi). Moet je alleen wel een kabel hebben waar deze in aangesloten zijn.
Nee hoor, het is een puur digitale standaard.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:20:
ik kijk het tenopzichte van het apparaat. Neem bijvoorbeeld een ps3 deze heeft een hdmi uitgang. Hoe zou ik deze in mijn tv kunnen proppen? :P
die ps3 heeft niet alleen een hdmi aansluiting hoor, reken er maar op dat-ie ook svideo, composiet, RGB en component aansluitingen heeft :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Is er trouwens niet een VGA adapter voor de Xbox?

Edit: blijkbaar wel:

Afbeeldingslocatie: http://i.walmart.com/i/p/00/88/22/24/03/0088222403695_215X215.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door voodooless op 15-06-2006 16:28 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:20:
ik kijk het tenopzichte van het apparaat. Neem bijvoorbeeld een ps3 deze heeft een hdmi uitgang. Hoe zou ik deze in mijn tv kunnen proppen? En is er ook enorm veel verschil tussen dvi en vga qwa beeldkwaliteit want mijn tft scherm heeft ook een dvi aansluiting maar ik heb deze gewoon via vga aangesloten
Nee het verschil is klein. Het voordeel is wel dat het beeldscherm gelijk goed kalibreert.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:47
deepspace schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:27:
Is er trouwens niet een VGA adapter voor de Xbox?

Edit: blijkbaar wel:

[afbeelding]
Ik dacht al: word ik nou gek? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar stel ps3 levert ook component kabels voor tv's zonder hdmi. maar mijn component is al bezet. Zijn er dan soort van adapters waar je meer kabelsin kan doen? Ik heb gehoord dat je component ook via scart kan aansluiten... daar zijn speciale scarts voor ofzo.

Verwijderd

My-life schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:27:
[...]

Nee het verschil is klein. Het voordeel is wel dat het beeldscherm gelijk goed kalibreert.
op 20" 1680x1050 zag ik het verschil tussen dvi en vga gelijk.
Pagina: 1