Dvd's in loop afspelen zonder menu troubles

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:23

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Topicstarter
Ok, ik zal m'n best het zo duidelijk mogelijk uit te leggen:

Momenteel staat er bij ons in de wachtkamer van de praktijk een dvd wisselaar welke muziek dvd's achter elkaar afspeeld. Het probleem is wanneer de dvd speler een dvd met menu te pakken krijgt je dus in het menu op play moet drukken.

Nu zat ik te denken om een pc neer te zetten met images van de dvd's met het menu geript. Alleen heb ik dus geen idee welk programma ik moet gebruiken om deze images/dvd's achter elkaar af te laten spelen?

Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand welke software hier geschikt voor is?

Uiteraard betreft het hier orginele dvd's dus aub geen gezeur over copyright e.d.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Verwijderd

Met dvdshrink kan je gewoon alleen de film rippen zonder menu. Hebben mn pa en ik ook gedaan voor de Disney dvd's van mn broertje + zusje (6 en 3jr) zodat ze niet door het menu hoefden (hoewel ze dat nu wel kunnen >_>)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:06

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Volgens mij staat er in de handleiding van je DVD speler hoe je een bepaalde track moet herhalen.
Die herhaal functie voor DVD's zit er niet voor niets op, dus het lijkt me stug dat hij niet verder komt dan het menu. :)

@Koeitje
Waarom zou een wisselaar dat niet kunnen? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 15-06-2006 16:33 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:03:
Volgens mij staat er in de handleiding van je DVD speler hoe je een bepaalde track moet herhalen.
Die herhaal functie voor DVD's zit er niet voor niets op, dus het lijkt me stug dat hij niet verder komt dan het menu. :)
Hij heeft het over een dvd-wisselaar |:(

Mijn oplossing werkt 100% zeker.

Verwijderd

ik ken ze niet, maar misschien bestaan er programma's om videobestanden/dvd's/image's toe te voegen aan een afspeellijst. zoiets lijkt met geschikt voor jou.

• Mert

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:14:
[...]

Hij heeft het over een dvd-wisselaar |:(

Mijn oplossing werkt 100% zeker.
Jouw oplossing is ook wat ik in gedachten had alleen is het probleem dat de wisselaar geen gebrande dvd's lust. Dus ik moet ze op een andere manier afspelen en dacht daarom aan een pc waarop ik de iso files kan plaatsen. Alleen heb ik geen idee waarmee ik een playlist kan maken met iso files of dvd bestanden.
De wisselaar is een Sony die al een jaartje of 5 oud is, er is budget om een pc aan te schaffen wat mij ook het handigst lijkt. De output word doorgestuurd naar een plasma scherm en een versterker voor het geluid.

[ Voor 5% gewijzigd door Mert op 15-06-2006 16:32 ]

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

• Mert

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:03:
Neem maar even van mij aan dat deze wisselaar, ook al zet je hem op repeat, in het menu blijft hangen, waarom begrijp ik ook niet echt 8)7

Verwijderd

Is een nieuwe dvdwisselaar niet goedkoper en handiger?

• Gonadan

Gonadan

Mert schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:34:
[...]

Neem maar even van mij aan dat deze wisselaar, ook al zet je hem op repeat, in het menu blijft hangen, waarom begrijp ik ook niet echt 8)7
Ok, vaag :)

Lust hij wel gebrande CD's?
Anders kan je misschien denken aan VCD of SVCD. :)
Al ga je dan wel in kwaliteit achteruit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 21:23
gewoon het goedkoopste dell pctje aanschaffen (max € 500)

alle liedjes in mp3 ploefen, itunes opstarten, klik op random en visualisaties weergeven

het beweegt ook, je hebt muziek en als je in de wachtkamer zit heb je toch geen zin in dvdkwaliteit robbie williams, als het maar beweegt!

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:36:
[...]

Ok, vaag :)

Lust hij wel gebrande CD's?
Anders kan je misschien denken aan VCD of SVCD. :)
Al ga je dan wel in kwaliteit achteruit.
Dat wil je niet kijken op een plasma scherm

• Mert

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:47:
[...]

Dat wil je niet kijken op een plasma scherm
Idd, en gebrande cd's lust hij ook niet helaas ;(

• Gonadan

Gonadan

Mert schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:13:
Idd, en gebrande cd's lust hij ook niet helaas ;(
Nou, als je een plasma kan kopen dan kan je vast ook wel een nieuwe wisselaar halen ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mert

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:11:
[...]

Nou, als je een plasma kan kopen dan kan je vast ook wel een nieuwe wisselaar halen ;)
Ok, ik heb vandaag met een HIFI/Video boer gesproken en die wist mij te vertellen dat er niet zo'n dergelijk systeem op de markt is. Zolang je met de menu's zit blijf je het probleem houden dat de dvd speler daar input verwacht.
De dvd's zal ik dus moeten rippen, maar dan lijkt het mij weer handiger om met images te gaan werken vandaar dat mijn voorkeur naar een pc gaat ipv weer een wisselaar aan te schaffen.

Verwijderd

probeer eens de dvd's te rippen en te branden met een plextor DVD-brander, bij deze kun je nl dvd's branden met bookmark DVD-ROM en dan kunne de meeste spelers de dvd's wel lezen ookal lezen ze geen copie

• Mert

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Topicstarter
Ik heb het voor elkaar.
De dvd's geript zonder menu en als mappen opgeslagen, iso werd weer een ander verhaal. Daarna de dvd files in een afspreellijst gezet en gaan. Ding op shuffle gezet en loopt nu perfect de hele dag :*)

Pagina: 1