Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
            Het heeft weinig met references te maken, maar alles met het brakke expression systeem van PHP. Het kan niet, live with it 

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
            Gaat dat in PHP5 ook nog steeds niet?

Saved by the buoyancy of citrus
            Het gaat wel in PHP5! 
Juist getest!
                    Juist getest!
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
            Dat is één van de naarste beperkingen van PHP 4. Gelukkig is deze in PHP 5 opgelost.

Rustacean
Nou je het zegt, ik heb ook een hoop van dit soort constructies gebruikt in PHP5 en dat werkt inderdaad feilloos.
Dus de oplossing: upgraden.
            Jammer dat ze het nog steeds niet helemaal hebben opgelost
                    PHP:
                    1
2
3
4
5
6
 | function foo() { return array(1, 2, 3); } echo foo()[0]; // parse error, unexpected '[', expecting ',' or ';'  | 
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat hadden ze van mij ook mogen doen inderdaad, daar heb ik me ook al een paar keer aan zitten ergeren. Gelukkig is het met een regel code extra ook opgelost, maar toch, op dit punt is de implementatie van die returnvalues niet zo consistent als je zou willen....oisyn schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:41:
PHP:
 1 2 3 4 5 6 function foo() { return array(1, 2, 3); } echo foo()[0]; // parse error, unexpected '[', expecting ',' or ';'
[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 15-06-2006 16:02 ]
            Da's jammer... Had al diverse combinaties van haakjes en accolades geprobeerd 
Heb helaas niet de mogelijkheid om PHP5 te gebruiken; dan maar via een tweede variabele.
                    Heb helaas niet de mogelijkheid om PHP5 te gebruiken; dan maar via een tweede variabele.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
            Je kan misschien list() gebruiken. http://be2.php.net/manual/nl/function.list.php

.oisyn schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:41:
PHP:
 1 2 3 4 5 6 function foo() { return array(1, 2, 3); } echo foo()[0]; // parse error, unexpected '[', expecting ',' or ';'
PHP:
1
2
 | $result = mysql_query("...query... LIMIT 1"); mysql_fetch_array($result)[0]; //geeft ook die fout  | 
Dat mis ik toch vaak!
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Het zou php niet zijn als het geen losse functies had hiervoor:snake903 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:56:
PHP:
 1 2 $result = mysql_query("...query... LIMIT 1"); mysql_fetch_array($result)[0]; //geeft ook die fout
Dat mis ik toch vaak!
mysql_result( $result, 0, 0 );
Dat heet een MySQL API. De functies in php zijn enkel "linkjes" naar de echte functies.Grum schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:35:
[...]
Het zou php niet zijn als het geen losse functies had hiervoor:
mysql_result( $result, 0, 0 );

Pagina: 1