Hoe lang garantie op een XFX Geforce 6800GT

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Sinds vorige week kreeg ik tijdens het opstarten steeds vreemdere beeld taferelen,
zoals hieronder is te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.darkraver.nl/xfx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.darkraver.nl/xfx2.jpg

Soms had hij een paar x nodig om helemaal doorgestart te geraken.
Waarna het beeld weer wel correct werd weergegeven.

Het werd alleen steeds gekker. Tot het moment hoe het nu is dat ik niet meer in windows geraak.

Nu heb ik dus mijn bon weer eens opgezocht om te kijken hoe het met garantie zit.
Alleen staat dit nergens vermeld. Heb hem op de HCC van 2004 gekocht bij Powerline (12/11/2004).

En nu heb ik in de tweakersshop survey zitten kijken en staan die http://tweakers.net/shopsurvey/40 nou niet echt bekent om der service.

Dus nu vroeg ik me eigen af wat de standaard garantie periode is voor een XFX Geforce 6800GT 256Mb?

En waar kan ik dat terug vinden, wil me namelijk niet te simpel laten afwimpelen.
Was toen wel een duur dingetje (419euro).

Heb al gegoogled, en op de Powerline site gekeken maar niks kunnen vinden.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-07 12:59
Zowiezo heb je op alles wat je koopt een jaar garantie bij de desbetreffende winkel.

Verder hoort z'n ding niet binnen de gebruikelijke levensduur kapot te gaan, ik zou dus maar gewoon ff contact met de winkel/leverancier opnemen.

[ Voor 48% gewijzigd door Invisible_man op 15-06-2006 14:51 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 19:01
Invisible_man schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:50:
Zowiezo heb je op alles wat je koopt een jaar garantie bij de desbetreffende winkel.
Maak daar maar 2 jaar van.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

als het nog in 2004 gekocht is, zit er maar 1 jaar op, tis pas vanaf 2005 dacht ik dat er 2 jaar verplicht is.

• BrokenRules
StevenK schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:51:
[...]

Waar kan ik die 2 jaar dan terug vinden StevenK ???

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-07 12:59
Als er anders staat vermeld in de voorwaarden wel, anders is het toch één jaar. Betekend overigens niet dat de leverancier je niet moet helpen (verwachte levensduur verhaal).

Edit: Is dus blijkbaar veranderd naar twee jaar, mijn excuses.

[ Voor 13% gewijzigd door Invisible_man op 15-06-2006 14:53 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 19:01
Brokenrules schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:52:
[...]

Waar kan ik die 2 jaar dan terug vinden StevenK ???
In de EU richtlijn 99/44. Deze heeft tot een wetswijziging per 1/5/2003 geleid. In de richtlijn wordt uitgelegd dat de garantie minimaal 2 jaar is.
(17) Overwegende dat het passend is de termijn te beperken waarbinnen de verkoper aansprakelijk is voor een gebrek aan overeenstemming dat bestaat ten tijde van de aflevering van de goederen; dat de lidstaten voorts een verjaringstermijn kunnen vaststellen waarbinnen de consumenten hun rechten kunnen uitoefenen, doch dat deze verjaringstermijn niet mag verstrijken binnen twee jaar na de aflevering van de goederen; dat, indien de verjaringstermijn volgens de nationale wetgeving niet ingaat ten tijde van de aflevering van de goederen, de totale duur van de verjaringstermijn volgens de nationale wetgeving niet korter mag zijn dan twee jaar vanaf het tijdstip van aflevering;
Richtlijnconforme uitleg van onze wettelijke bepalingen leidt daarom tot de conclusie dat de garantie minimaal 2 jaar is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• BrokenRules
Dat klinkt niet verkeerd, ik heb er al weer beetje vertrouwen in.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 18:46
Toch zou ik niet meteen met die EU-richtlijn aankomen.

Op het moment dat je meteen voor de aanval kiest, gaan bedrijven ook erg vervelend doen.
Probeer dus eerst gewoon netjes uit te leggen wat de problemen zijn en dat je verwacht dat dit onder garantie valt. doet het bedrijf moeilijk en gaan ze het afschuiven, dan kun je alsnog duidelijk maken dat ze wettelijk verplicht zijn ou garantie te geven.

Maar dat je 2 jaarhebt mag duidelijk zijn :)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Je kunt ook eerst even bellen met hun Central Europe hoofdkantoor in... Badhoevedorp

[ Voor 4% gewijzigd door Marck21 op 15-06-2006 15:17 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Pagina: 1