Ik ben op zoek naar een tool om op afstand commando's uit te voeren. Daar bedoel ik mee dat ik vanaf mijn client PC kan inloggen op de shell van Windows 2003. Ik wil daarmee commando's uitvoeren op een server vanaf mijn client. Ik ben echter nog niets tegengekomen en de help file van Windows 2003 geeft me nutteloze informatie. Ik heb het wel gevonden voor Windows NT 4.0 maar nog niet voor Windows 2003. Iemand een idee
Ik ben al een uur aan het zoeken maar toch geen resultaat. Bestaat dit eigenlijk wel voor Windows 2003
Wat zou je willen doen? Wat voor toegang heb je tot de server?
Ik zou graag commando' willen uitvoeren zoals dir of shutdown etc. Allemaal commando's die handig kunnen zijn als je op afstand de "cmd" kan benaderen. Ik heb wel iets gevonden zoals "remote" maar dit schijnt niet helemaal te werken. Zal wel komen omdat mijn Windows 2003 server geen remote service heeft draaien en die zoek ik juist maar tot nu toe zonder succes.
Verwijderd
ik kan je zeker DameWare aanraden 
perfect voor remote management. Niet enkel remote shell, maar ook remote view, rdp, wake-on-lan, remote registry, users, ...
Ik gebruik het hier thuis én op het werk voor het beheer van servers (en clients!)
perfect voor remote management. Niet enkel remote shell, maar ook remote view, rdp, wake-on-lan, remote registry, users, ...
Ik gebruik het hier thuis én op het werk voor het beheer van servers (en clients!)
Shutdown werkt gewoon vanaf je eigen computer.
En Dir heeft werkt ook omdat je admin shares kunt benaderen.
En Dir heeft werkt ook omdat je admin shares kunt benaderen.
Abort, Retry, Quake ???
Of W2k3 het nog steeds heeft weet ik niet zeker, maar alle OSsen ervoor hadden een Telnet server. Check die even. Bedenk natuurlijk wel dat alles dan unencrypted en vrij onveilig is. Gebruik dan liever een SSH tunnel. Via bijv. 'at' kan je ook werken, dan wel via losse commando's.
Of kijk bijv. eens naar Sysinternal's PsExec.
In alle gevallen blijft de vraag van Jazzy relevant: je hebt natuurlijk wel een Administrator account op de server?
Of kijk bijv. eens naar Sysinternal's PsExec.
In alle gevallen blijft de vraag van Jazzy relevant: je hebt natuurlijk wel een Administrator account op de server?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dameware ben ik wel bekend mee. Het nadeel is dat je een gekochte versie moet hebben wil je het gebruiken anders is het een trial versie. Remote command heeft ooit in de resource kit van Windows NT gezeten.
Verwijderd
Waarom niet gewoon even connecteren naar de server via RDP? Dan kan je alles doen: commands, shutdown, reboot, ...
het is daarbij ingebakken in windows én dus gratis
Of doen er zich hier ook problemen voor?
het is daarbij ingebakken in windows én dus gratis
Of doen er zich hier ook problemen voor?
Verwijderd
de meeste ms tools kan je wel op afstand gebruiken. vaak simpelweg \\servername in het commando meegeven (ff in de /? kijken van de tool). verder heb je nog remote command, telnet, ssh (www.vandyke.com) en psexec of de ms tool rexec.
We hebben toevallig vandaag een probleem meegemaakt op onze server waardoor RDP niet meer bereiknaar was. Noodgedwongen gevraagd een andere admin die op locatie was (ik werk remote) de server te rebooten toen deed deze het weer. Soms is het makkelijk om remote commando's uit te voeren. Net dus inderdaad gevonden van die telnet server. Deze kan ook gebruikt worden om commando's uit te voeren. Deze gebruik ik dus nu. Ik zat namelijk te kijken naar die oude remote command tool van NT. Ik denk dat ik nu gevonden heb wat ik zocht.
Thanks voor de reacties
Thanks voor de reacties
start --> run --> mstsc -v:servername /F -console
[ Voor 25% gewijzigd door vosss op 15-06-2006 14:54 ]
telnet-server draaien.
code:
1
| net start telnet |
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
PsExec. Een geweldige tool van Sysinternals. En hij is Freeee
. Gewoon, opstarten met "psexec \\Computernaam cmd". En je start een commandline op.
Hou er rekening mee dat Telnet een unsecure protocol is. Naam en wachtwoord gaan ongecodeerd over je netwerk.
Hou er rekening mee dat Telnet een unsecure protocol is. Naam en wachtwoord gaan ongecodeerd over je netwerk.
Ja ik zat er net aan te denken een open SSH server te gebruiken van Cygwin (gevonden met een google). Kan ook handig zijn
Maar ook extra software die op je server komt te draaien.Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:23:
Ja ik zat er net aan te denken een open SSH server te gebruiken van Cygwin (gevonden met een google). Kan ook handig zijn
Pagina: 1