8 schermen op 1 pc ?

Pagina: 1
Acties:
  • 889 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-07 23:20
Hallo,

ik wil met 8 schermen een fotoslide doen op een beurs, waarmee elke foto telkens naar rechts doorschuift ( naar het volgende scherm dus ) Hoe kan ik dit maken ?
Kan dit met 1 pc en een bepaalde videosplitter of hoe los ik dit best op ?

Groetjes ;)

Verwijderd

ik ken er niets van (heb maar 2 schermpjes), maar er is onlangs een topic gepasseerd met iemand die er 9 wou hebben, het principe zal wel ongeveer overeen komen.

topic: 9 TFT Monitoren op 1 PC

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 09:02

Glewellyn

is er ook weer.

Ik zou beginnen met 2 van deze kaarten in een machine te stoppen:

http://www.matrox.com/gra...oducts/mms/G450x4_mms.cfm

Op de dealingroom van de rabobank heb ik er goede ervaringen mee.

*zucht*

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik weet niet wat je budget is, maar met wat oude PCI-kaartjes kom je al een heel eind...

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 16:27
Is een beamer niet makkelijker met een PPT met 8 plaatjes op Rij? Of een Fotoslide screensaver etc.

There is no knowledge, that is not Power!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
djcasl schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:14:
Is een beamer niet makkelijker met een PPT met 8 plaatjes op Rij? Of een Fotoslide screensaver etc.
Een beamer projecteert nog steeds maar maximaal 1 beeld, en geen 8 ;)
Het verschil in resolutie is dan (bijv. voor de breedte) 8x1024 = 8192 tegen 1x1024 = 1024 :Y) Ik neem aan dat dat de kwaliteit van je afbeeldingen niet ten goede komt ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

http://www.digitus.de/scr...=DC+DS%2D818F&showpfad=ja

Zo eentje van 4 kost een 40euro's, zoveel duurder zal die van 8 dus wel niet zijn. Hoef je niet met verschillende kaarten te zooien.

Kon je volgens mij zelf ook gevonden hebben... |:(

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-07 19:38
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:18:
http://www.digitus.de/scr...=DC+DS%2D818F&showpfad=ja

Zo eentje van 4 kost een 40euro's, zoveel duurder zal die van 8 dus wel niet zijn. Hoef je niet met verschillende kaarten te zooien.

Kon je volgens mij zelf ook gevonden hebben... |:(
Is dat niet 4 keer hetzelfde beeld?

Ik sluit me trouwens aan bij de anderen hier, dat je het beste een combinatie kunt nemen van een aantal pci-kaartjes. Matrox heeft een goede reputatie bij dit soort spul.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:50
Kan dit met 1 pc en een bepaalde videosplitter of hoe los ik dit best op ?
Het foto-sliden zou ik oplossen met php en een stukje javascript.

Je opent op elk beeldscherm die pagina en in javascript laat je de pagina om de paar seconden refreshen. En in php wijs je een foto toe op basis van tijd en welk beeldscherm (b.v. door http://localhost/foto.php?beeldscherm=5 als url te gebruiken).

Dit is ongeveer een kwartiertje programeer werk en 5 minuutjes voor de instalatie van easyphp (bevat webserver, php etc..), en dan maakt het ook niet uit hoeveel computers je gebruikt als ze maar een netwerk kaart hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door djexplo op 15-06-2006 14:30 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

djexplo schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:28:
[...]

Het foto-sliden zou ik oplossen met php en een stukje javascript.

Je opent op elk beeldscherm die pagina en in javascript laat je de pagina om de paar seconden refreshen. En in php wijs je een foto toe op basis van tijd en welk beeldscherm (b.v. door http://localhost/foto.php?beeldscherm=5 als url te gebruiken).

Dit is ongeveer een kwartiertje programeer werk en 5 minuutjes voor de instalatie van easyphp (bevat webserver, php etc..), en dan maakt het ook niet uit hoeveel computers je gebruikt als ze maar een netwerk kaart hebben.
Yupz, sorry, te snel gelezen :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05
Dit is een typisch topic voor Videoplanken & Beeldkanonnen dus een move vanuit AV.

Overigens is hier wel het een en ander over te vinden, check GoT de search eens :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• fluppie007
ok heb dus sinds enige tijd een pc ( P4 3GHZ / 2GB RAM ) met 2x matrox G450 MMS kaarten erin.

Heb nu een testopstelling van een VB programma dat een form heeft dat elk scherm beeldvullend maakt. In elke form een Macromedia Flash object met een flashfile die fotos verschuift. Iedere flashfile is 1 foto verschoven, en ik laad ze allemaal, sleep van 500ms en dan allemaal laat ik ze allemaal afspelen. Probleem is dat 1 flash geen probleem is maar bij 3 hapert het al zo verschrikkelijk dat het totaal niet bruikbaar is. Wat is het probleem dat er een slechte flash performance is ? Is dit de schuld van de GPU ( want die is niet erg krachtig denk ik ) ? of de CPU ?
Zou bv een core duo systeem dit wel aankunnen ? Dat zou ik eingelijk min of meer moeten weten voor ik nieuwe onderdelen bestel. Het mag zoveel kosten als nodig is ( is voor een bedrijf ) maar het moet wel 8 fotos van 1280*1024 kunne verschuiven zonder te haperen over 8 schermen.
Wie kan mij helpen, of tips geven...

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Waarom stretch je die 1ne flash movie niet over de 8 schermen? Ik heb een matrox-kaart en kan door ctrl+maximize een bepaald venster over alle schermen tegelijk laten komen, dus zoiets moet je met je VB-oplossing ook kunnen door de breedte goed in te stellen. In je VB form zet je dan 1 flashmovie die eveneens zo groot is, dan moet je alleen in die grote flashmovie een band foto's laten zien die doorschuiven, en dat moet gaan. Succes!

• fluppie007
flash gaat naart schijnt maar tot 3000 pixels breed. Ik heb 8x 1280 pixels :p ietsje breder hehe

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Ik zou hier toch voor een server/client-oplossing gaan. Zoals hierboven aangegeven is het redelijk eenvoudig dit webbased te doen. Je zorgt gewoon dat 1 v/d 8 computers een server is en de rest een client. 8 Schermen op één computers; ik heb mijn twijfels...

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• fluppie007
tis 1 pc met 2 quadvideo kaarten. Het zal hiermee moeten gebeuren...
mobo / cpu enzo mogen nog allemaal veranderd worden naar zo krachtig als nodig is
ik zou gewoon moeten weten of CPU en evt RAM de performance van flash beinvloed of niet.
Want de matrox is een 2D kaart je hebt er ook nog met Direct3D support, maar ik denk dat dat
niet nodig is voor een foto te laten schuiven ?

Verwijderd

Ik denk dat het makkelijkste is om 8 apparte slides te maken. In beeld 1 laat je foto 8 opkomen, die slide je naar foto 9 (foto 8 slide naar rechts). In beeld 2 laat je foto 7 opkomen, die slide je naar foto 8 (vanuit links). In beeld 3 laat je foto 6 opkomen, die slide je naar foto 7 vanuit links. Als je deze tegelijkertijd af laat spelen (moet niet zó moeilijk zijn, al heb ik er geen koek/kaas/whatever van gegeten). Zo lijkt het alsof de foto's doorsliden, maar in feite zijn het gewoon apparte diavoorstellingen.

• Stouwdam
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 17:47
Ooit gehoord van een matrix?
Je zou een matrix kunnen gebruiken. Dit apparaat deelt 1 vga/composiet beeld op in bijvoorbeeld 8 beeldjes...die je weer appart aan kan sluiten met vga/composiete aansluiting.
Deze apparaten worden veel gebruikt in de AV wereld. Je zou het kunnen proberen te huren bij een AV bedrijfje

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nadeel van zo'n matrix is dat het ten koste van de resolutie gaat. In het geval van een PC kun je beter voor de dualhead2go of triplehead2go van matrox gaan (http://www.matrox.com/mga/offhome/dh2go/home.cfm). Hierbij behoud je je resolutie.

Mbt de traagheid, dat heeft puur met de gebruikte implementatie te maken. Fototjes heen en weer schuiven is helemaal geen lastige operatie. Dat je daar een VB applicatie voor schrijft die weer 9 flash componenten aanstuurt maakt het allemaal wat zwaar. Waarschijnlijk werkt het sowieso al sneller als je het hele flash gedeelte weglaat. Eventueel ga je in VB zelf met wat directX aan de slag om plaatjes over het scherm te pannen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Ik wel eens van dit soort testen gedaan met een viertal LCD schermen. Hierbij heb ik als test een object van het linkerscherm naar het rechterscherm laten bewegen.
Verschil is dat gebeurde met behulp van MPEG players. Dit is namelijk ook iets wat normaal is om te gebruiken in plaats van een PC. Wanneer je wel eens naar Nova kijkt dan kun je effect ook zien. Dit is tijdens het begin waarin je tekst door een drietal schermen ziet lopen.
Maar ik begrijp dat je al vast zit aan een (moeilijke) oplossing met meerdere videokaarten in een pc.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01
fluppie007 schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:00:
ok heb dus sinds enige tijd een pc ( P4 3GHZ / 2GB RAM ) met 2x matrox G450 MMS kaarten erin.

Heb nu een testopstelling van een VB programma dat een form heeft dat elk scherm beeldvullend maakt. In elke form een Macromedia Flash object met een flashfile die fotos verschuift.
Kun je in VB een form maken dat niet schermvullend maar desktopvullend is? Dan kun je namelijk met 9 image-objecten (neem aan dat VB wel zoiets heeft?) werken, met een timer steeds de left-property aanpassen van die image-objecten waarbij de 9e de nieuwe foto is. Na 1x schuiven heb je dus object1 vrij om de volgende foto te laden, de left zet je dan net buiten het laatste beeld (of eerste, net welke kant je op schuift) en je gaat weer schuiven :)

Geen idee of je de repaints uit kunt zetten bij het verzetten van het object, dan kun je alles verzetten en dan pas repaint aanroepen zodat alles in 1x verschuift, scheelt je 8 repaints oid waardoor je schuiven wat vloeiender zou lopen mocht je tegen een limiet aanzit :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Met Visual Basic hoef je maar een klein beetje handig te zijn om met bitblt wat simpele, vloeiende afbeeldingstrucjes uit te halen.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• Paul
Delphi-ding proof-of-concept-achtig :P

Ik verveelde me dus heb even wat in elkaar gezet in Delphi 6 :P Het heeft last van tearing omdat ik niet op VSync wacht en tussen de 2 foto's in zie je af en toe wat misgaan, maar of dat nu ook tearing is of iets anders zou ik zo niet weten. Door een SCHUIF_SNELHEID_MSEC te kiezen die zo dicht mogelijk bij 1000/refreshrate scherm ligt minimaliseer je het tearen al, bij 60Hz ziet 16msec er vrij aardig uit (maar zeker niet perfect).

De .txt bevat de (volledige naam van de) foto's (Tip: dir /s/b *.jpg > bla.txt), de .ini bevat de instellingen :P

Geen idee of het behalve JPG nog meer snapt. Bitmap zou ook nog moeten lukken, voor andere formaten zul je veel kans moeten sleutelen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• fluppie007
Thanks iedereen,

Het zijn nu dus al 8 aparte swf jes hehe die telkens eentje verschoven zijn.
Goed maar ik ga mij is op VB programmatuur toespitsen.
Ik zit nu in Delft ( voor school L&R op TU Delft ) en ben vant weekend weer thuis
en zal dan die delphi app een checken, kan ik die openen in Delphi 5 of moet ik de 6 hebben ?

Groetjes,

Philippe

• Paul
Er zit weinig bijzonders in, ik verwacht geen problemen met 5 :) Mocht hij zeuren dat hij het form ofzo niet kan openen, een leeg form met de code in de .pas gecopy/paste werkt ook :P Ik instantieer alles dynamisch. De timer had niet gehoeven maar de rest is toch afhankelijk van hoeveel je er naast elkaar wilt en hoe groot ze zijn.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• fluppie007
Hoi, ik had iets gelijkaardigs gemaakt en dan krijg je zo die flicker in je beeld.
En je ziet ook verschil als je de form resized naar 1 foto op het beeld of 2/3, dan
zie je de snelheid zienderogen veranderen, hoe meer beeld dat verschoven moet worden
hoe trager dit gebeurt...
Mijn applicatie maakt 8 forms, lijnt deze full screen uit op ieder individueel scherm
en in elke form dan zon flash playertje. Dit hapert gewoon wegens gebrek aan power
denk ik. Dus zou ik met een serverbordje met een 2 of 4 Xeon processoren het vloeiend
kunnen laten afspelen ? Of gaat dit helemaal niks helpen, of slechts miniem. Of een
moederbord dat 2 Core Duo processoren ondersteunt ( bestaat dit ? ). Gewoon
een systeem dat 8 flash filmpjes van 1280*1024 kan afspelen.

EDIT: CodeCaster kan jij mij een samplecode over die functie bezorgen ?

[ Voor 18% gewijzigd door fluppie007 op 06-09-2006 09:10 ]

Verwijderd

Nou heb ik een vraagje wat wel een klein beetje betrekking heeft op dit.
Als je nu bijv 2x een dvi aansluiting op je 3dkaart hebt zitten en er 2 monitoren op hebt aangsloten. Kun je dan ergens instellen dat bij het opstarten van de pc het ene programma geopend word in het ene scherm en het andere in het andere scherm.
Een voorbeeld:
De pc start op en ik zie op beeldscherm 1 mijn bureaublad en op het andere scherm word gelijk Word geopend. Kan dit?

• Paul
Topickapert :P

Word onthoud voor zover ik weet waar (op welk scherm) het voor het laatst geopend of gesloten werd. Je kunt dus gewoon in je Registry of in je "Opstarten" een linkje naar Word zetten :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:04:
Topickapert :P

Word onthoud voor zover ik weet waar (op welk scherm) het voor het laatst geopend of gesloten werd. Je kunt dus gewoon in je Registry of in je "Opstarten" een linkje naar Word zetten :)
Sorry voor het kapen ;) Maar een programma als mediaportal zou die dat ook onthouden?

• Paul
8)7 Wat houdt je tegen om het te proberen? Start het programma, zet het op je 2e scherm, sluit het af en start het weer op... Waar staat het nu?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Ik kan het helaas niet proberen omdat ik die kaart nog niet heb 8)7 , maar ik heb het wel via e tv out geprobeerd en dat werkte niet...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:42:
Ik kan het helaas niet proberen omdat ik die kaart nog niet heb 8)7 , maar ik heb het wel via e tv out geprobeerd en dat werkte niet...
En bij Word werkt(e) het wel? Of ook niet?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Paul
Het heeft weinig met de kaart te maken, meer met het programma (of misschien Windows zelf, dat kan ook).

Heb je nu uberhaupt 2 schermen, DVI of anders? Dan kun je het al testen. Heb je maar 1 scherm dan kun je kijken of een willekeurig programma op dezelfde plek / grootte spawnt als dat je het afsloot, dat zou al een goede indicatie zijn, al blijft het natuurlijk maar afwachten (zeker als je 2e scherm links van het eerste komt, sommige programma's checken actief op negatieve x-waardes, ik heb Word ook alleen rechts getest)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Oke, ik probeer dus nu met een ati radeon 9600 kaartje + via de tv out mediaportal op de tv te laten starten. Dan heb ik dus eigenlijk 2 beeldschermen. Wat ik wil kan wel maar dan word de tv het hoofdscherm, scherm 1 dus eigenlijk. En dat wil ik niet. Scherm 1 moet mijn normale tft scherm blijven en scherm 2 de TV. (in de toekomst lcd tv via dvi input )

Wat ik wil is eigenlijk 1 pc gebruiken als mediacenter pc en als normale pc. Mijn plan is een lcd tv te kopen met dvi aansluiting + een 3dkaart die een dubbele dvi aansluiting heeft.
Tijdens het opstarten van de pc wil ik gewoon kunnen werken op scherm 1. Maar tegelijkertijd wil ik dat op scherm 2 (TV) mediaportal in full screen word geladen.
Kijk dan hoef ik niet 2 pc's te kopen (lees. 1 mediapc en een normale pc)

Ik ga dat met Microsoft Word even testen trouwens...

• Paul
Dat kan niet echt. Er kan maar 1 app tegelijkertijd focus hebben, dus als je in Word zit te typen en je vriendin zet een andere zender op zit je ineens in MediaCenter te typen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

haha ja idd daar had ik nog niet eens over nagedacht..vrouwen!! :P ;)

Dan denk ik dat ik maar 2 afzonderlijke pc's maak..Evengoed bedankt voor de tips!

• fluppie007
kapers ja :) ! hehe

Zo er is nu een workstation besteld met volgende componenten:

2x Intel Xeon D 5150 2.66GHz (S771, 1333MHz, Passive 2U)
1x Aus DSBF-D/SAS
4x 1GB PC5300 DDR2, CL5
1x 80GB Sata II
2x Matrox G450 MMS

Zo als die flash filmpjes nu durven te haperen wordt ik helemaal gek !!!
Ik denk dat dit pctje toch wel lekker gaat benchmarken op CPU kracht niet ?
Als iemand 100 % zeker weet dat dit systeem met 4 cores en 4gb ram toch gaat
haperen gelieve mij dit dan snel te zeggen want anders doen we weer een nutteloze
investering :)

• Paul
k weet niet hoeveel invloed de videokaart op dat haperen heeft, maar je hebt nu per flash-filmpje een halve core, dat zou toch voldoende moeten zijn :P

Waarom flash? Of als het toch in flash moet, doe het dan in 1 filmpje, scheelt je 7x overhead / flashjes die exact hetzelfde staan te doen als hun buren...

In welke behuizing komt het? Want in alles behalve een 2u rackmount met flinke fanwall tussen de schijven en het mobo levert dit hele warme (en dus trage, schakelen zichzelf terug) processoren op...

[ Voor 24% gewijzigd door Paul op 09-09-2006 13:33 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• fluppie007
euhm idd in een rack behuizing van 2U mss 3U met 2-3 grote casefans die traag draaien om
de lucht uit de kast te blazen of nieuwe lucht in te blazen ( dat wordt nog even zien wat het beste is ). Ja ik hoop het, het probleem is dat flash maar tot 3000 pixels breed gaat.... zelf niet getest
maar volgens de persoon die de flash schuivers maakt is dit zo...

• Paul
Traag draaiende casefans? :X 5 stuks 80mm 8k RPM screamers moeten daarin...

Of je neemt een 3U behuizing en je zet wat zalman koelers op de procs, maar minieme airflow in een passief gekoelde processoren 2u bak gaat niet goed...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• fluppie007
oei dan mss best actief gekoelde CPU's ? of gewoon de case goet koelen ?

• dfr0st
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

net geprobeerd, flash 8 kan maximaal 2880x2880 aan (het gele)
De zwarte vlakken zijn 1024x768 dus als je 2 shermen 90' draai en dan fullschreen maakt moet het misschien lukken om alles in 1 flash bestand te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/09YJO7O5M4MG

-

• dfr0st
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

en anders terug schroeven naaar 800x600

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/62G7IV692DX3

-

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20
Matrox G450 MMS 128 MB RAM (G45X4QUAD-B) is inderdaad een goede oplossing.

[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 11-10-2006 09:51 ]

Pagina: 1