Toon posts:

Externe notebook harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een hitachi 7k100 80gb notebook hardeschijf in een externe behuizing gedaan. Dit sloot ik allemaal netjes aan op mijn laptop. Nu verwachte ik dat hij zo herkend zou worden op mn pc als een usb stick of iets dergelijks. Alleen hij komt niet te voorschijn op mijn computer.

Dan wilde ik ook nog de complete inhoud (inclusief alle ibm software en windows enz gewoon alles) van mn oude harddisk overzetten naar de nieuwe harddisk en dan de harddisks verwisselen. Dus de nieuwe in mn laptop en de oude in de behuizing.

Maar ik heb dus te verstand van zaken :P

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Welke externe behuizing heb je?

Ik denk dat er meer moet gebeuren dan alleen de schijf in je behuizing schroeven. :)

Is hij P-ATA of S-ATA? Heb je iets meer info? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 15-06-2006 13:54 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

bij notebook hd's van meer dan 40gb heb je vaak ook nog een extra power nodig (meestal in de vorm van nog een usb kabel of een ps2 kabel)

heb je je schijf dus ook aangesloten met 2 kabels?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:31
pokeran schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:54:
bij notebook hd's van meer dan 40gb heb je vaak ook nog een extra power nodig (meestal in de vorm van nog een usb kabel of een ps2 kabel)

heb je je schijf dus ook aangesloten met 2 kabels?
met stom, maar ook :

heb je de schijf al geformatteerd en een schijfletter toegewezen? Dit doe je met het systeembeheer.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
schijf is aangesloten met 2 kabels het is een ata6 hardeschijf

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Maakt hij geluid als je hem aansluit?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
welke casing heb je gebruikt??

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
begint te draaien als ik hem aansluit en ik heb een sony viao casing gebruikt. Lampje gaat ook aan geel en rood.

Ik weet niet hoe je hem formateerd en letter toewijst.

• WVL_KsZeN
Ik doe altijd :

configuratiescherm -> prestaties en onderhoud -> systeembeheer (kun je vast ook wel makkelijker komen, maar ik weet niet hoe)

dan doe je : -> computerbeheer -> schijfbeheer

als het goed is zie je dan de nieuwe schijf staan, de rest volgt wel zo'n beetje vanzelf (eerst nieuwe partitie, dan formatteren)

[ Voor 15% gewijzigd door WVL_KsZeN op 15-06-2006 14:08 ]

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
WVL_KsZeN schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:08:
Ik doe altijd :

configuratiescherm -> prestaties en onderhoud -> systeembeheer (kun je vast ook wel makkelijker komen, maar ik weet niet hoe)

dan doe je : -> computerbeheer -> schijfbeheer

als het goed is zie je dan de nieuwe schijf staan, de rest volgt wel zo'n beetje vanzelf (eerst nieuwe partitie, dan formatteren)
Rechtsklikken op deze computer==>beheren==>schijfbeheer ;)

• WVL_KsZeN
Frigolamptje schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:22:
[...]

Rechtsklikken op deze computer==>beheren==>schijfbeheer ;)
offtopic:
dank

Verwijderd

Topicstarter
ik heb jullie tips geprobeert alleen mn hd word nog geen eens gedetecteerd :S

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb hem nu gedetecteerd, geformateerd en een schijfletter toe gewezen. Hoe plaats ik nu de gehele data over van de ene naar de andere schijf?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu aan de slag gegaan met partition magic 6.0

Mijn harddisk is opgebouwd uit 2 partities 1 verborgen FAT partitie met bestuuringsysteem etc erop. En 1 NTSF partitie. Ik krijg alleen de FAT partitie niet gecopieeerd want hij geeft steeds aan dat ik een ´valid size´ in moet voeren.

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Voor het clonen (van interne harddisk naar externe harddisk) kan je gebruik maken van de volgende software:

Acronis True Image http://www.acronis.com (free trial)
HDClone http://www.hdclone.de (freeware)
Ghost (Norton) http://www.norton.com

Van Ghost heb ik geen trial kunnen vinden en is volgens mij ook niet ineresant.

BF1 Stats, GoT - System Specs

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:04

Aapje

Opel-beun
1) Er is een Edit knop (Dus niet kicken binnen 24 uur)
2) Je kan nu via Partionmagic op de HD komen?
3) Zelfs ik let zolaat als nu nog beter op me taal/hoofdletter gebruik
4) Gehele data verhuizen kan met De windows verkener als het alleen data is, zit er een windows op die je wilt bewaren moet je misschien wijken naar Norton Ghost of andere dergelijke programma's. <-- zie bovenbuurman 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Aapje op 17-06-2006 02:53 ]

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:07

alm

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 02:46:
Ik ben nu aan de slag gegaan met partition magic 6.0

Mijn harddisk is opgebouwd uit 2 partities 1 verborgen FAT partitie met bestuuringsysteem etc erop. En 1 NTSF partitie. Ik krijg alleen de FAT partitie niet gecopieeerd want hij geeft steeds aan dat ik een ´valid size´ in moet voeren.
PQ Magic 6 is wel erg oud, ik raad je af dat te gebruiken icm NTFS schijven van Windows XP. Je kan beter versie 8 gebruiken en dan bij voorkeur via de hersteldiskettes (dus buiten Windows om).

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik heb gewoon mijn oude harddisk in de usb-behuizing geplaatst en de nieuwe in mijn laptop, Windows geïnstalleerd op die nieuwe schijf en dan gewoon wat ik nodig had overgezet. Dat ging perfect, zelfs met de 2 partities die die oude schijf had. Achteraf alle partitties eraf en één nieuwe in de plaats.
En dat werkt zonder extra power, gewoon één usb-aansluiting is voldoende (bij 5400rpm toch, bij 7200rpm misschien net niet), zelfs bij mijn cheap-ass (maar stevige) externe behuizing :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu voor een groot deel uit gekomen. Partition magic 6 werkte iderdaad niet goed. Ik wilde ook perse een exacte copie van mijn oude harddisk omdat die nog vol staat met originele mee geleverde ibm software en legale windowsversie etc etc. Ik heb nu de complete data gekloond. Nu zit ik alleen met het probleem dat mijn verborgen partitie (fat32 met ibm software etc.) 6 gb is geworden en er dus veel ruimte verloren is gegaan. Maar hier heb ik dus partition magic 8 voor nodig? Helaas heb ik die niet zijn er nog alternatieven?

Verwijderd

Trueimage werkt heel goed. Het is een onterect minder gekend programma. Weet wel niet of je me de trialversie een boot CD kan maken, dan zou je het perfect in orde kunnen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het al geprobeerd alleen met de trailversie kan je niet ´opslaan´ zeg maar dus alles wat je aanpast in het programma gaat weer verloren.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn thinkpad geeft een foutmelding dat ik de firmware moet updaten. Waar vind ik dat en hoe gaat dat in zijn werk?
Pagina: 1