Toon posts:

Problemen accu laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Dell Latitude C400 laptop en een probleem. Blijkbaar wordt er ergens kortsluiting veroorzaakt als ik het stekkertje van de adapter in de laptop steek. Het volgende is er aan de hand:

- De laptop gaat wel aan als ik hem aan heb gesloten op de adapter en de accu zit er niet in.
- De laptop gaat niet aan als ik hem heb aangesloten op de adapter en de accu zit er wel in.
- Als ik de adapter in het stopcontact doe, doet ie het wat te zien is aan het groene lampje op de adapter. Zodra ik hem echter achterin de laptop met accu steek, valt de adapter uit (het groene lampje gaat langzaam uit). De accu blijft wel gewoon branden en alles werkt naar behoren als de accu niet in de laptop zit.
- Bij een andere adapter heeft ie ook precies hetzelfde probleem, daar ligt het dus niet aan.
- Bij een andere accu heeft ie ook het probleem, daar igt het dus ook niet aan.

Vandaar mijn conclusie dat er ergens kortsluiting wordt veroorzaakt op het moment dat ik de laptop aansluit op netstroom. Ik heb trouwens al een accu verkloot doordat ik een paar keer ben blijven proberen om de laptop op de adapter aan te sluiten. Die accu is nu kapot. Gelukkig had ik er twee, maar die tweede wil ik dus niet kapot maken.

Wat vinden jullie van mijn diagnose en weet iemand wat ik eraan kan doen?

Bedankt.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

ik zou eens contact opnemen met Dell en dit probleem bij hun voorleggen. Als je nog garantie heb zal ik daar gewoon gebruik van maken

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reply!

helaas heb ik geen garantie meer. :(

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Kan de laptop nog wel werken vanaf de accu? Zo kun je kijken of het gewoon 'ergens' op de print is of dat het specifiek het oplaadcircuit is. :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:26
Kan ook zijn dat de voedingsconnector op je moederbord enigszins los zit. Is meestal meerlaags printplaat. Vaak raakt die soldering los waardoor ie wel contact maakt maar niet overal. Gevolg: sommige printlagen wel, andere geen spanning. Als je pech hebt vonkoverslag en inbranden...

Is zelf prima te repareren, alleen moet ie wel helemaal uit elkaar (=rustig paar uur werk), en weer in elkaar. Alleen dus aan beginnen als je er t geduld voor hebt, en m weer in elkaar denkt te krijgen, anders laten doen. (= niet goedkoop, reken 100 eur. Is wel veelvoorkomend probleem, maar tijd = geld)

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:45:
Kan de laptop nog wel werken vanaf de accu? Zo kun je kijken of het gewoon 'ergens' op de print is of dat het specifiek het oplaadcircuit is. :)
De laptop werkt alleen nog op 2 manieren:
- alleen met accu (zonder adapter erin)
- alleen met adapter (zonder accu erin).

De accu is natuurlijk bijna leeg nu, want ik kan hem niet meer opladen omdat de laptop niet werkt met zowel accu als adapter.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:48:
Kan ook zijn dat de voedingsconnector op je moederbord enigszins los zit. Is meestal meerlaags printplaat. Vaak raakt die soldering los waardoor ie wel contact maakt maar niet overal. Gevolg: sommige printlagen wel, andere geen spanning. Als je pech hebt vonkoverslag en inbranden...

Is zelf prima te repareren, alleen moet ie wel helemaal uit elkaar (=rustig paar uur werk), en weer in elkaar. Alleen dus aan beginnen als je er t geduld voor hebt, en m weer in elkaar denkt te krijgen, anders laten doen. (= niet goedkoop, reken 100 eur. Is wel veelvoorkomend probleem, maar tijd = geld)
hmz ik ben absoluut geen laptopexpert, heb wel vaak gewone pc-kasten gesloopt en in elkaar gezet. Maar dit durf ik denk ik toch niet aan, echt iets voor mij om straks dat ding niet meer in elkaar te krijgen.

Waar zou ik zoiets kunnen laten doen?

Verwijderd

Soortgelijk probleem hier, zoek DRINGEND naar oplossing (laptop bijzonder dringend nodig voor studies) Iedereen die ook maar iets kan helpen, help aub :)

Ik heb een probleem met de aansluiting van de stroomadapter op de laptop. Hij vindt zelden contact, ik moet echt serieus wringen om hem nog contact te doen krijgen en meestal de kabel dan in die positie vasthouden want eens ik loslaat is hij weer onderbroken. Het ligt zeker NIET aan de stroomadapter zelf. Ik heb al een nieuwe gekocht, en eveneens de adapter van iemand anders getest en ook daarbij komt dit probleem voor. Er is dus iets in de laptop zelf kapot aan die aansluiting. Connector op het moederbord zit blijkbaar los. Heb laptop al eens gedeeltelijk opengedraaid, en er zit inderdaad speling op dat ding. Maar ik krijg m'n laptop niet zover open dat ik dat ding kan solderen. Durf niet goed werkelijk alles uiteenhalen, want dan zou'k de puzel nooit meer in elkaar krijgen denk ik.
Opsturen voor reparatie = 400/500 € (nieuw moederbord) plus 3 weken laptop kwijt. Verre van ideaal dus.

Help mij pls!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:14:
Soortgelijk probleem hier, zoek DRINGEND naar oplossing (laptop bijzonder dringend nodig voor studies) Iedereen die ook maar iets kan helpen, help aub :)

Ik heb een probleem met de aansluiting van de stroomadapter op de laptop. Hij vindt zelden contact, ik moet echt serieus wringen om hem nog contact te doen krijgen en meestal de kabel dan in die positie vasthouden want eens ik loslaat is hij weer onderbroken. Het ligt zeker NIET aan de stroomadapter zelf. Ik heb al een nieuwe gekocht, en eveneens de adapter van iemand anders getest en ook daarbij komt dit probleem voor. Er is dus iets in de laptop zelf kapot aan die aansluiting. Connector op het moederbord zit blijkbaar los. Heb laptop al eens gedeeltelijk opengedraaid, en er zit inderdaad speling op dat ding. Maar ik krijg m'n laptop niet zover open dat ik dat ding kan solderen. Durf niet goed werkelijk alles uiteenhalen, want dan zou'k de puzel nooit meer in elkaar krijgen denk ik.
Opsturen voor reparatie = 400/500 € (nieuw moederbord) plus 3 weken laptop kwijt. Verre van ideaal dus.

Help mij pls!
Je weet waar het probleem zit en hoe het op te lossen is. Of zelf pielen of geld betalen

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-02 17:37

GigaTexel_BE

AMD MP²

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:14:
Durf niet goed werkelijk alles uiteenhalen, want dan zou'k de puzel nooit meer in elkaar krijgen denk ik.
neem tussentijds fotos en hou alles netjes bij elkaar :)

@TS: steek de voeding erin en meet aan de contantpinnetjes aan de accu-ruimte of daar spanning te meten is

Siesteem Spekkies!

Verwijderd

Je laptop gaat ontploffen, je kunt de accu er beter uithalen en je laptop weggooien =)

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 15:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:24:
[...]Je weet waar het probleem zit en hoe het op te lossen is. Of zelf pielen of geld betalen
Ik durf nie zelf pielen ;(
Dan is'm mss helemaal om zeep...

Kennen jullie niemand die dat wil doen? Tegen vergoeding natuurlijk...

Nuja, usb poorten zitten ook los, pfff...

• U.F.O
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:42:
Je laptop gaat ontploffen, je kunt de accu er beter uithalen en je laptop weggooien =)
Hehe, idd. Je weet maar nooit met die Dell laptops van tegenwoordig. :')
Pagina: 1