[EN7600GT/SILENT/2DHT/256M] Power en PCI-e vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57
Hey,

ik wou de Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e. 2x DVI ) EN7600GT/SILENT/2DHT/256M kopen, maar ik had hier 2 vragen over mbt mijn huidige pc. Op het moment heb ik een packard bell iMedia 3151:

Sunshine (GA-8I915PM versie 1.1)
Intel Pentium 4 model 516 @ 2.93 GHz
nVidia GeForce NV44V 6200 SE PCI-Express
1,5 GB DDR RAM geheugen

Volgens mij heeft mijn pc een 16x pci-e bus, maar zijn in het algemeen 32x pci-e videokaarten ook backwards-compatible naar 16x?

En kan ik de kaart gewoon installeren zonder extra kabels voor de stroomvoorziening te installeren en kan ik de kaart zoiezo wel installerenl; levert mijn pc genoeg vermogen om de kaart draaiende te houden, ik weet namelijk niet hoe ik dit kan controleren en misschien maak ik me wel druk om niets :)

Bij voorbaat dank,

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Volgens mij heeft dat Gigabyte bord een 16x PCI-e bus. Van 32x heb ik nog nooit gehoord.
Ik weet niet zeker of de 7600GT een extra stroomconnector nodig heeft, maar daar kom je wel uit. Het wijst zichzelf (zeker als je de handleiding volgt)

Wat betreft je stroom... Ik lees her en der dat zo'n Packard Bell standaard een 250W voeding heeft. Dat zou krap kunnen zijn, maar wellicht werkt het. Anders zul je aan een andere voeding moeten geloven.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Megupe
MediJack schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:52:

Wat betreft je stroom... Ik lees her en der dat zo'n Packard Bell standaard een 250W voeding heeft. Dat zou krap kunnen zijn, maar wellicht werkt het. Anders zul je aan een andere voeding moeten geloven.
Maar weet jij of iemand anders hoe ik dit zou kunnen controleren? :)

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je kan niet direct over controleren spreken. Natuurlijk kan je zeggen dat het vanaf 350 Watt geen probleem moet zijn, 300 Watt moet een degelijke voeding zijn met goede 12V rails en 250 Watt geldt dan hetzelfde voor als de 300 Watt. Maar je weet het nooit zeker tot je het geprobeerd hebt.

Daarbij moet ik wel zeggen dat de 7600 GT de zuinigste kaart is als je hem vergelijkt met voorlopers/concurrenten/broers als de 6600, 6800, 7900, X600, X1600, X800, X850, X1800, X1900 etcetera. Dus dat moet je een goede kans geven. Hoe het qua stroomverbruik t.o.v. een 6200 zit durf ik niet te zeggen, het is toch een wereld van verschil.

Let overigens ook op of je wel ruimte hebt voor het uitstekende gedeelte van de koeler. Veel behuizing van kant-en-klare PC's zijn nogal krap, dus let daar even op. Je weet daarbij neem ik aan dat de bovenste heatsink zowel naar achteren als naar boven (richting processor) geplaats kan worden?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Megupe schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:01:
[...]

Maar weet jij of iemand anders hoe ik dit zou kunnen controleren? :)
Wat dacht je van zelf even de kast open te schroeven en op de PSU kijken... :z

Oslik blyat! Oslik!

• Megupe
dion_b schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:26:
[...]

Wat dacht je van zelf even de kast open te schroeven en op de PSU kijken... :z
dat doe ik ook niet dagelijks :), maar bedankat voor de tip :)
Pagina: 1