Ipod wil niet meer gerestored worden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrapinggoat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08-2023
Ik heb net tot grote spijt geprobeerd om Ipod linux te installeren op mijn Ipod G5.

Nu kom ik in m'n Ipod niet meer verder dan een schermpje waar Do not disconnect instaat en als ik hem uitdoe krijg ik een foldertje te zien met een uitroepteken (www.apple.com/ipod/support).

Ik dacht dat een restore dit allemaal wel zou verhelpen, maar Ipod updater kan de Ipod niet meer vinden (mount Ipod).

De computer ziet verder ook niks wat in de buurt komt van een Ipod als ik hem aansluit (Behalve een removable disk waar niks mee gedaan kan woden)

Heb ik nu m'n ipod verneukt of heeft iemand nog een gouden oplossing voor mij?

[ Voor 15% gewijzigd door scrapinggoat op 15-06-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

je hebt mazzel want ook ik heb dit een tijdje geleden gehad en ik kan je geruststellen dat hij niet kapot is. Je kan twee dingen doen:

1. Heb je je iPod Mac of Windows geformateerd? In het geval van Mac met een windows restorer je iPod restoren en in het geval van windows met een mac restorer je ipod restoren. Hij rebuild je ipod dan wel en vervolgens kan je hem weer restoren en gebruiken zoals gewenst....

2. De tweede mogelijkheid (deze heb ik zelf niet geprobeerd) is het uitvoeren van een format door een hp tooltje wat ik zogauw even niet kan vinden. Als het goed is heb ik dat tooltje nog wel ergens liggen op mijn pc, maar dat wordt pas vanavond dat ik voor je kan zoeken.

Als je voor de tweede optie zelf wil zoeken moet je zoeken naar een usb stick formatteer tooltje...
Wat links:
http://www.gijsonline.nl/benny/ipod.html
en gevonden!
http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=10931

[ Voor 7% gewijzigd door LtMarx op 15-06-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrapinggoat
Bedankt voor je reaktie.

Bedoel je met een mac restorer gewoon de mac versie van de updater? Zoja, hoe voer ik die dan uit in windows, want het is voor mij een onbekend bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

die kan je inderdaad niet uitvoeren op een windows pc. Ik heb toen een vriend gezocht met een powerbook, maar de laatste link in mijn bovenstaande post zou ook moeten helpen!

Laat maar even weten of het is gelukt! Maar je iPod is in iig niet kapot!

[ Voor 19% gewijzigd door LtMarx op 15-06-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrapinggoat
Oke :)
Ik ben nu bezig met dat Hp tooltje (SP27213.exe)
Is dat hem?

Hij is nu aan het formatteren als het goed is, ben benieuwd

Bedankt voor de links trouwens, zie ze nu pas, Hulde!

Gaat wel langzaam zeg, dat formatteren

[ Voor 28% gewijzigd door scrapinggoat op 15-06-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

scrapinggoat schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:29:
Bedankt voor je reaktie.

Bedoel je met een mac restorer gewoon de mac versie van de updater? Zoja, hoe voer ik die dan uit in windows, want het is voor mij een onbekend bestand.
Met een Mac natuurlijk :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrapinggoat
Hmm aan het eind van de format zegt dat programmatje: Volume is too big

:S

Wat nu?

Owja, tuurlijk, 30 gig wil natuurlijk niet met FAT

Het is gelukt _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door scrapinggoat op 15-06-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had hetzelfde met een iPod Nano, had met dd onder linux allemaal nullen (dd if=/dev/zero) naar de ipod geschreven, daarna koni k hem restoren met de WIndows iPod utility (herstellen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ klopt, het probleem is dat het firmware gedeelte vaak ook al half geformatteerd is. Hierdoor maakt de restorer van apple een fout, daarom moet je eerst hem helemaal formatteren voordat je hem weer kan flashen met de firmware...
Pagina: 1