AP zorgt voor crashen switch na STOP error server?

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Hoi :)

Misschien staat er een prijs op de meest vage topictitel, maar ik kon het niet echt anders omschrijven. Ik had een heel vaag probleem toen ik wakker werd (netwerk technisch gezien dan, niet mezelf) daar alle PC's + servers geen netwerk meer hadden. Ik heb het probleem gevonden, maar ik zoek naar de verklaring.

Het netwerk alhier is vrij simpel.

code:
1
Internet - Router (m0n0wall) - link naar boven - switch - en hier dan wat computers, switches en een WIFI accespoint

De meest logische optie was het resetten van m'n m0n0wall routertje, wat ik eigenlijk al vaag vond (ding is stabiel als een huis), maar ik had daar gisteren de laatste beta op geinstalleerd dus dat was stap 1. Uiteindelijk helemaal omhoog gewerkt, en elk punt m'n laptop tussen gehangen om te kijken of ik nog wel netwerk had naar de switch boven. Ik kwam er al vrij snel achter dat de switch het probleem was. Dat ding moest ik iedere keer resetten, dan kreeg ik even netwerk en knalde alles er weer uit. Geen DHCP, helemaal niets meer.

Toen ik mijn wireless accespoint ertussenuit haalde, en de switch restarte, werkte het weer prima. Zodra ik m'n AP aanzette, knalde alles er weer uit. Aangezien hier 3 laptops afhankelijk zijn van WIFI, heb ik het accespoint op een andere willekeurige switch gehangen boven, met uiteindelijk het resultaat dat iedere keer dezelfde switch weer crashte (waar de internetverbinding op binnenkomt van beneden + de netwerk- en fileserver).

Uiteindelijk heb ik dan het probleem gevonden. M'n netwerkserver is vrij instabiel, laten we zo zeggen, het is aan mekaar geplakte hardware en het doet z'n ding, maar extra taken vind ik best eng. Het is dan ook hoog tijd voor vervanging (zodra de prijzen van AMD naar beneden gaan) dus hij moet het nog even volhouden. Vanacht heb ik een dedicated server gedraaid van het spel rFactor. Deze is schijnbaar gecrashed met een STOP error (mede door de instabiliteit van de hardware). Nu mijn vraag:

Kan een server met een STOP error gaan bitchen met m'n Accespoint en zo m'n complete switch laten crashen?

Dat ik niet gelijk naar de server heb gekeken was een logische stap, omdat het een netwerkgerelateerd probleem was, maar ik had niet verwacht dat een simpele STOP error voor een probleem kon zorgen waar iedereen last van had.

Iemand die misschien wat duidelijkheid kan scheppen? Thnx :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Eenmalig schopje :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.