VMware server + client dhcp

Pagina: 1
Acties:

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:06
Hallo,

Ik ben bezig om een virtuele netwerk op te zetten tussen een windows 2003 Server waar dhcp en dns op draait en een XP als client. Nu wil ik dat de xp client een ip krijgt van de 2k3 Server. Ik heb van alles geprobeer en gegoogled maar ik kom er niet uit. Ik had de Server ingesteld op Host-Only en de client op NAT maar dit werkte niet.

Wie o wie kan me helpen? :)

VMware workstation wordt gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door c0sje op 15-06-2006 12:18 ]

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Als beide virtual-machines draaien op dezelfde fysieke machine dan zou ik de client ook op host-only zetten.
Als ze op verschillende fysieke machines staan dan moet je beide op NAT zetten.
(host-only blijft "binnen" je fysieke machine en komt dus niet op het netwerk, NAT zit juist wel op je netwerk)

[ Voor 24% gewijzigd door diekstra op 15-06-2006 12:22 ]

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zie allerlei windowsdingen genoemd worden in je post, en nergens Non-Windows Operating Systems-dingen volgens mij. Voor de rest is het volgens mij ook niet helemaal duidelijk wat je setup is (wat draait er op vmware? alles? niks? onder welk OS draait vmware? wat werkt er precies niet? waarom host-only en NAT en geen bridge die mij het meest logische lijkt in dit geval?).
NOS > WOS

[ Voor 48% gewijzigd door blaataaps op 15-06-2006 12:28 ]

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Als je beiden op host only zet, zou het moeten werken, ze hebben alleen geen verdere netwerkverbinding. Mocht dit wel nodig zijn, kun je ook de DHCP server instellen met 2 'netwerkkaarten' en met RRAS instellen als router. (en dan die ountbound netwerkkaart instellen als bridged)

[ Voor 15% gewijzigd door Yezz op 15-06-2006 13:15 . Reden: aanvulling ]