Ik heb vandaag een Philips Gogear 6320 gekocht. Het probleem is nu dat hij het bij vrienden van mij direct doet wanneer ik hem aansluit op hun USB poort, maar bij mij niet. Zelfs zonder drivers te installeren wordt hij bij hen gedetecteerd en kan hij gebruikt worden als externe schijf (lang leven plug n play). Bij mij echter ziet hij hem wel, benoemt hem ook als gogear 6320 maar vraagt daarna naar een driver. Wanneer ik windows deze laat instaleren geeft hij een fout. 'de service heeft niet het juiste antwoord gegeven op start signaal'. Handmatige installatie van software of i.d. is niet van toepassing, philips levert alleen een devicemanager maar deze ziet hem ook niet. Kan dus niet in apparaatbeheer zelf de *.inf installen ofzo.
Wat mij wel opvalt is dat hij hem eerst detecteerd als de gogear, en vervolgens een driver voor 'mpd' apparaat wil installen en daarna dus die fout geeft.
Zowel mijn pc als die van de anderen draait op SP2 met alle updates, ik heb met geen enkel ander usb apparaat ooit problemen ondervonden, en heb verschillende usb poorten geprobeerd. Mijn pc ondersteund USB 2.0 evenals de mp3speler. Alle moederboard drivers zijn ook geinstalled.
Nog enige suggesties? zie ik wat over het hoofd?