Probleem Usb / mp3

Pagina: 1
Acties:

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 09:48

Ik heb vandaag een Philips Gogear 6320 gekocht. Het probleem is nu dat hij het bij vrienden van mij direct doet wanneer ik hem aansluit op hun USB poort, maar bij mij niet. Zelfs zonder drivers te installeren wordt hij bij hen gedetecteerd en kan hij gebruikt worden als externe schijf (lang leven plug n play). Bij mij echter ziet hij hem wel, benoemt hem ook als gogear 6320 maar vraagt daarna naar een driver. Wanneer ik windows deze laat instaleren geeft hij een fout. 'de service heeft niet het juiste antwoord gegeven op start signaal'. Handmatige installatie van software of i.d. is niet van toepassing, philips levert alleen een devicemanager maar deze ziet hem ook niet. Kan dus niet in apparaatbeheer zelf de *.inf installen ofzo.

Wat mij wel opvalt is dat hij hem eerst detecteerd als de gogear, en vervolgens een driver voor 'mpd' apparaat wil installen en daarna dus die fout geeft.

Zowel mijn pc als die van de anderen draait op SP2 met alle updates, ik heb met geen enkel ander usb apparaat ooit problemen ondervonden, en heb verschillende usb poorten geprobeerd. Mijn pc ondersteund USB 2.0 evenals de mp3speler. Alle moederboard drivers zijn ook geinstalled.

Nog enige suggesties? zie ik wat over het hoofd?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan goed zijn dat je mp3 speler niet echt lekker compatible is met je USB poorten. Dit hangt vaak af van de chipset. Zo waren er vroeger bakken ellende met VIA chipsets en USB ADSL modems. Misschien dat je daar ook last van hebt nu.

• Ferdyvw
Terw_Dan schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:54:
Het kan goed zijn dat je mp3 speler niet echt lekker compatible is met je USB poorten. Dit hangt vaak af van de chipset. Zo waren er vroeger bakken ellende met VIA chipsets en USB ADSL modems. Misschien dat je daar ook last van hebt nu.
Ik vermoedt dat het zoiets is, ik heb een via kt800 chipset. De pc waarop ik 'm bij een vriend probeerde heeft een Nforce chipset... als het idd aan die compatabiliteit ligt, is hier dan wat aan te doen?

• Ferdyvw
? :(

Verwijderd

Misschien is 2 uur een beetje snel om je topic te kicken... Lees de policy eens, na 24 uur pas kicken!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 16:25 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ferdyvw schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:59:
[...]

Ik vermoedt dat het zoiets is, ik heb een via kt800 chipset. De pc waarop ik 'm bij een vriend probeerde heeft een Nforce chipset... als het idd aan die compatabiliteit ligt, is hier dan wat aan te doen?
Ja hoor, een los USB kaartje insteken met bijv een opti chipset. Dan zou het wel moeten werken.

Verwijderd

Even dit topic weer tot leven roepen: Heeft het geholpen een ander usb kaartje er in te zetten?

Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem. Philips support heeft allerlei manieren opgestuurd om me hierbij te helpen maar geen enkel resultaat.

Nu was ik vandaag bij computerland, ze vertelden mij dat een nieuw usb kaartje 99% zeker geen zin zou hebben, dus toch maar geen gekocht. Voordat ik eigenwijs alsnog een kaartje ga kopen zou ik dus graag weten of deze oplossing effect heeft gehad?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:14:
Even dit topic weer tot leven roepen: Heeft het geholpen een ander usb kaartje er in te zetten?

Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem. Philips support heeft allerlei manieren opgestuurd om me hierbij te helpen maar geen enkel resultaat.

Nu was ik vandaag bij computerland, ze vertelden mij dat een nieuw usb kaartje 99% zeker geen zin zou hebben, dus toch maar geen gekocht. Voordat ik eigenwijs alsnog een kaartje ga kopen zou ik dus graag weten of deze oplossing effect heeft gehad?
Wat is dan je precieze probleem en specs? Als het chipset incompatibility is kan een los kaartje zeker uitmaken als daar een andere chip opzit :)

Verwijderd

Ook mijn speler wordt herkent als GoGear 6320, de pc wil dan wat drivers gaan installeren voor een MTP device, die staan niet op de bijgeleverde cd en dan krijg ik ook die foutmelding.

Moederbord = Asrock 939S56-M (SIS 756 chipset)
Speler = Philips GoGear 6320
Windows = volledige geupdate XP met SP2

Dus ik naar aanleiding van dit topic naar de winkel, voor een USB kaartje. Daar beweerden ze dus dat dit niet zou werken. Daarom vraag ik me nu af: Heeft deze oplossing voor Ferdyvw of anderen gewerkt, en kan ik eigenwijs alsnog dat USB kaartje gaan halen, of hebben ze toch bij computerland gelijk, en zou ik 15 euro weggooien met zo'n kaart...

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 19:39
Kijk eens bij schijfbeheer of hij er tussen staat.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:08:
Ook mijn speler wordt herkent als GoGear 6320, de pc wil dan wat drivers gaan installeren voor een MTP device, die staan niet op de bijgeleverde cd en dan krijg ik ook die foutmelding.

Moederbord = Asrock 939S56-M (SIS 756 chipset)
Speler = Philips GoGear 6320
Windows = volledige geupdate XP met SP2

Dus ik naar aanleiding van dit topic naar de winkel, voor een USB kaartje. Daar beweerden ze dus dat dit niet zou werken. Daarom vraag ik me nu af: Heeft deze oplossing voor Ferdyvw of anderen gewerkt, en kan ik eigenwijs alsnog dat USB kaartje gaan halen, of hebben ze toch bij computerland gelijk, en zou ik 15 euro weggooien met zo'n kaart...
Oplossing is misschien bij een webwinkel zo'n kaartje kopen. Proberen en als het niet werkt dat kaartje weer terug sturen, krijg je je geld terug. Wel voorzichtig uitpakken dan, want meestal moet de verpakking onbeschadigd zijn. Overgens biedt mijn lokale (iets duurdere) pc winkeltje wel een service als no cure no pay. Misschien kun je daarnaar vragen. Ik weet dat problemen met VIA chipsets wel opgelost kunnen worden met USB kaartje (zelf gefikst), maar met jou SiS chipset heb ik geen ervaring.

Vette shit!

Pagina: 1