Toon posts:

[XP] HDD aangegeven als DiskDrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een extra harde schijf in mijn computer geplaatst. Omdat het allemaal zo rommelig was kwa Drive Letters heb ik deze via Partition Magic aangepast. Voorheen waren D en E DiskDrives en C F G Harddiskdrives.

Ik wilde dus dat C D E Harddiskdrives werden. Dit is gelukt maar het icoon in Deze Computer is nog steeds een DiskDrive (CD-Rom) logo. Is er ergens een ico file te vinden die ik moet aanpassen of zijn er andere opties.

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/7726/ico6wp.th.jpg

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 11:22 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Los van het probleem, wist je trouwens dat je de schijfletters ook gewoon in XP's eigen schijfbeheer kunt aanpassen? Computerbeheer » Schijfbeheer. Of start » uitvoeren » diskmgmt.msc. Als je het daar opnieuw doet, dan komen de icons wellicht vanzelf wel goed :)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wilde gok want ik weet het zo even niet uit mijn hoofd.

Maar kan het te maken hebben met het feit dat het misschien S-ATA schijven zijn? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Je zou even kunnen kijken bij de hardware eigenschappen of de schijf niet geoptimaliseerd staat voor snelle verwijdering? Dat wil nog wel eens dit soort geintjes opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via diskmgmt.msc van D en E een bijvoorbeeld X en Y maak klopt het icoon wel (HDD), maar wanneer ik deze D en E weer maak worden de icoons in Deze Computer weer een CDRom.

In diskmgmt.msc zijn alle icoons hdd maar in deze computer zijn de D en E weer CDRom.
Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:27:
Wilde gok want ik weet het zo even niet uit mijn hoofd.
Maar kan het te maken hebben met het feit dat het misschien S-ATA schijven zijn? :)
Kep 1 Sata en 2 Pata schijven. Heeft er denk ik niks mee te maken.
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:31:
Je zou even kunnen kijken bij de hardware eigenschappen of de schijf niet geoptimaliseerd staat voor snelle verwijdering? Dat wil nog wel eens dit soort geintjes opleveren.
Nee staat niet aangevinkt.

Bedankt voor de reacties maar nog ff geen reulstaat. Ik ga eens kijken in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Ook in de bios kan ik niets vinden. Maar zo te zien is het echt een Windows Fout. Ik heb systeemherstel gedaan en daarna via Diskmanager er D en E van gemaakt maar meteen worden het weer CDRom icoons.

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden!

Stap 1:
Maak eerst een snelkoppeling naar je bureublad van de harde schijf die je een ander icoontje wilt geven. Als je een snelkoppeling hebt gemaakt, je doet dan rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor Eigenschappen en dan Ander pictogram. Blader nu naar [jouw schijf]:\Window\System32\shell32.dll en klik OK.

Stap 2:
Waarom je dit moet doen is heel eenvoudig. Om te weten welk pictogram we willen, moeten we eerst kijken uiteraard. Elk pictogram heeft een nummer. Men begint te tellen linksboven en men gaat naar onder. Dus de eerste kolom is nummer 1 tot en met 4. De volgende kolom is dan nummer 5 tot 8, enz... Als je het icoontje hebt gevonden die je wilt instellen, ga je tellen welk nummer dat is, en je onthoud dat nummer. Nu kan je de snelkoppeling weer verwijderen.

Stap 3:
Nu ga je naar de Root Directory van je harde schijf die je een ander icoontje wilt geven.
Maak in die Root Directory een nieuw kladblok bestand en vul de volgende code in:

[Autorun]
Icon="C:Windows\System32\Shell32.dll,nummer van je keuze"

en sla het bestand op als autorun.inf in de Root Directory van de schijf die je een ander icoontje wilt geven.

Start je PC opnieuw op en je ziet dat het icoontje is veranderd.
Pagina: 1