[XP] Automatische Update service verdwijnt?

Pagina: 1
Acties:

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 20:11
Ik heb hier een laptop staan waar nogal wat spyware en rommel op stond. Dat is allemaal opgeruimd zover ik kan zien. Laptop functioneert ook weer normaal.

Op één ding na. De Automatische Update service werkt niet goed. En deze heb je wel nodig om Microsoft/Windows update te draaien. Ik kan deze service herinstalleren door au.inf uit c:\windows\inf te installeren. Nadat ik dat gedaan heb kan ik ook netjes Windows Update draaien.

Het probleem is alleen dat als ik reboot Windows Update niet meer werkt. Als ik dan naar de service ga kijken staat deze op Uitgeschakeld. Wil ik deze op Automatisch zetten en toepassen dan krijg ik de melding dat de service gemarkeerd staat voor verwijdering. Na nog een reboot is de service inderdaad verwijderd. En dan kan ik hem wel weer opnieuw installeren maar dit blijft hetzelfde.

Ik heb al met Hitman Pro en verschillende (online) virusscanners gescanned en alle troep moet eraf zijn.

Mijn vraag is dus of iemand dit ooit heeft meegemaakt of misschien enig idee heeft in welke richting ik moet zoeken. Het gaat om Windows XP Pro met SP2.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al geprobeerd om de complete SP2 opnieuw te installeren?

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 20:11
SP2 is eigenlijk pas geinstalleerd na alle spyware problemen. Die stond er dus nog niet eens op :x Kan nog wel proberen om hem opnieuw te installeren maar vraag me af of het daar in zit omdat ik hem dus pas heb geinstalleerd.

edit: Blijkt toch een virus te zijn. Leve Symantec \o/

[ Voor 12% gewijzigd door Bart op 15-06-2006 14:26 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.