Toon posts:

Flybook versus Sony Vaio TX (11.1")

Pagina: 1
Acties:
  • 739 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel tussen de Flybook V33i en de Sony Vaio TX (11.1") notebook: http://shop.sonystyle-eur...ampaignId=LEC-VAIOSZ2VP06

Wat zijn volgens jullie de grootste verschillen tussen de 2? De Flybook kan als tablet PC gebruikt worden, is iets kleiner en iets lichter dan de Vaio, de sim kaart kan er direct in, maar verder kan ik zelf weinig voordelen bedenken. Misschien zie ik iets over het hoofd?

De Sony Vaio TX daarentegen heeft echter een hoop voordelen ten opzichte van de Flybook als ik de specs vergelijk. Het grootste voordeel vind ik de interne DVD/RW drive, bij de Flybook kan die alleen als externe accessoire aangeschaft worden. Dan ga je zo'n ding toch weer lopen meeslepen (ik wel tenminste, want je kon 'm maar net eens nodig hebben..). De vaio heeft een grotere hd, standaard meer geheugen, iets snellere processor, snellere videokaart, etc. Of de (breed)beeld verhouding van de Vaio zo handig is weet ik niet.. Ook al ga je van het Flybook het geheugen en de hd upgraden en koop je er een DVD/RW drive bij dan nog kom je volgens mij een stuk duurder uit.

Maar jah, die Flybook is dan ook wel fokking sexy :-)

Zijn er hier nog meer die misschien getwijfeld hebben tussen deze twee? Ben benieuwd naar jullie reacties..

Wat ik me ook nog afvraag is of er met die Flybook V33i engiszins valt te PhotoShoppen, in noodgevallen..

Ik heb nog een poging gedaan om met Sony Style te bellen om een paar vragen te stellen, maar ik kreeg zoals ALTIJD bij Sony Style een Belg aan de telefoon waarvan ik letterlijk geen woord kon verstaan. Normaal gesproken versta ik Belgen prima, ik weet niet waar Sony Style de Belgen vandaan haalt.. Het was dus al met al een kort gesprek.

En wat ook erg onhandig is; als je vanaf sony.nl naar het notebook surft en dan op de 'koop online' link klikt dan kom je terecht op http://shop.sonystyle-eur...ampaignId=LEC-VAIOSZ2VP06 waar je als Nederlander helemaal niet blijkt te KUNNEN kopen.. Je moet dus naar sonystyle.nl gaan (dat was het enige dat ik wel begreep van de Belg, lol). En dan is het teleurstellend om te zien dat het assortiment in Nederland weer veel beperkter is en dat de modellen ook weer afwijken (en nooit in ons voordeel) van die van de Amerikaanse markt. Is altijd al zo geweest geloof ik, met name accessoires zijn hier beperkt verkrijgbaar. Ik vind het uberhaupt vaag dat als je in NL woont je niet bij Vaio Style in de US kan kopen. Ik heb het eerder geprobeerd, maar het gaat echt niet.. Je kan bij jan en alleman kopen in de US, maar niet bij Sony. Zou daar een logische reden voor zijn?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:43

Theo

moederbord

als ik op die sony link van je klik kom ik uit bij drie 13.3" notebooks, en geen 11".

de cpu's zijn ongeveer gelijk aan elkaar, 1.1 Ghz vs 1.3 Ghz. De flybook is grafisch beter dan de sony, de ATI x200 presteert de helft beter dan de GMA 900 in de sony (1200 3d03 punten vs 800)

Verder zijn ook beide schijven net zo snel (of eigelijk net zo langzaam), alleen de grootte verschilt. Het geheugen is oko gelijk aan elkaar, 512 MB of 1 GB (meer dan 1 GB lijkt mij niet echt relevant)

Alleen het scherm van de sony is groter dan die van de flybook, (1366x768 vs 1024 x 600)

Verder is van de sony bekent dat hij het 5.5 uur vol moet kunnen houden op de accu. De accutijd van de flybook is niet bekend.

Verder, sony heeft meerdere laptops, flybook heeft er maar één. Flybook is een onbekend bedrijf, dus wie zegt dat ze over twee jaar nog wel bestaan (garantie?)

ook het toetsenbord, ik heb zelf een handheld pc met tobo(7") en deze is ongeveer net zo groot als de flybook. Je kan er redelijk op tikken, maar echt makkelijk is ook anders.

Persoonlijk zou ik gaan voor de sony, en dan vooral vanwege de grotere schijf, beter scherm, interne dvd en de zekerheid van sony.

Aan de andere kant, als je voor een 11 inch sony wilt gaan, waarom overweeg je dan niet de 12" dell xps m1210 (core duo, nVidia 7400) Deze is maar één inch groter, net zo duur alleen veeeel sneller...

Nu met WP, PV, EV en PC

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Persoon zal ik gaan voor de Sony TX2 of TX3. Raf/Staffhorst in Utrecht heeft de TX2 in carbon en in magnesium staan.

Een fantastisch scherm, redelijk stil, DVD-writer en gewoon stijlvol.

Het model van Carbon is dunner, maar wel een stuk duurder.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Topicstarter
theodouma schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:31:
als ik op die sony link van je klik kom ik uit bij drie 13.3" notebooks, en geen 11".

de cpu's zijn ongeveer gelijk aan elkaar, 1.1 Ghz vs 1.3 Ghz. De flybook is grafisch beter dan de sony, de ATI x200 presteert de helft beter dan de GMA 900 in de sony (1200 3d03 punten vs 800)

Verder zijn ook beide schijven net zo snel (of eigelijk net zo langzaam), alleen de grootte verschilt. Het geheugen is oko gelijk aan elkaar, 512 MB of 1 GB (meer dan 1 GB lijkt mij niet echt relevant)

Alleen het scherm van de sony is groter dan die van de flybook, (1366x768 vs 1024 x 600)

Verder is van de sony bekent dat hij het 5.5 uur vol moet kunnen houden op de accu. De accutijd van de flybook is niet bekend.

Verder, sony heeft meerdere laptops, flybook heeft er maar één. Flybook is een onbekend bedrijf, dus wie zegt dat ze over twee jaar nog wel bestaan (garantie?)

ook het toetsenbord, ik heb zelf een handheld pc met tobo(7") en deze is ongeveer net zo groot als de flybook. Je kan er redelijk op tikken, maar echt makkelijk is ook anders.

Persoonlijk zou ik gaan voor de sony, en dan vooral vanwege de grotere schijf, beter scherm, interne dvd en de zekerheid van sony.

Aan de andere kant, als je voor een 11 inch sony wilt gaan, waarom overweeg je dan niet de 12" dell xps m1210 (core duo, nVidia 7400) Deze is maar één inch groter, net zo duur alleen veeeel sneller...
Dit zou de goede link moeten zijn naar de 11": http://shop.sonystyle-eur...Entry.do&shopId=SST_NL_EN

Ik ben idd bang dat de Flybook te lastig is om er behoorlijk op te kunnen typen, en misschien ook te klein is om er uberhaupt een beetje normaal op te kunnen werken. Misschien ligt de grens echt bij 11" om én erg gemakkelijk mee te kunnen nemen en er nog enigszins normaal op te kunnen werken ook.

Als telefoon zou ik de Flybook in ieder geval niet gebruiken (wat dus wel mogelijk is). Eigenlijk ben ik bang dat de Flybook een geweldige gadget is die na een tijdje ergens in een kast belandt.. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Of de tablet functie van de Flybook handig is weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb wel een Sony Ericcson P910i gehad en werd gek van het gepriegel met het pennetje/stylus (te meer omdat ik linkshandig ben en het schuifbalkje rechts zat..). Ik weet niet of dat vergelijkbaar is met de tablet functie van de Flybook. Ik vermoed dat ik liever tiep dan met een pennetje aan de slag ga.. Ik zou niet weten wat ik met de stylus wel kan doen wat ik met typen niet kan doen. Ja, schrijven misschien, maar is dat nou echt zo belangrijk? Waarom schrijven als je kan typen.. En bijvoorbeeld e-mailen of msn'en met een stylus zal waarschijnlijk ook niet echt handig zijn?

Wat de garantie van Flybook betreft maak ik me niet veel zorgen. Het bedrijf dat de Flybook importeert is al aardig wat jaren actief, en niet alleen met de Flybook.

Al met al neig ik toch meer naar de Sony, maar ik ga de Flybook toch maar even bekijken bij de MediaMarkt, want daar wordt 'ie tegenwoordig verkocht. Ik moet er gewoon even mee 'spelen' om te zien in hoeverre het kleine formaat een nadeel is in plaats van juist een voordeel. Het feit dat de sim er direct in kan en je niet met een uitstekende kaart/antenne zit vind ik wel weer een voordeel.

Wat die Dell betreft; ik vind Dell zo niet-sexy :-) Ik weet niet wat het is, maar ik heb niks met Dell. Als ik een notebook koop dan moet het uiterlijk me ook engiszins aanspreken. De Flybook doet dat absoluut, Vaio vind ik over het algemeen ook vaak mooi om te zien.

Verwijderd

Topicstarter
vries335 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:45:
Persoon zal ik gaan voor de Sony TX2 of TX3. Raf/Staffhorst in Utrecht heeft de TX2 in carbon en in magnesium staan.

Ik las daarnet dat het nog niet bekend is of de TX3 uberhaupt verkocht gaat worden in Nederland. Weet jij daar meer over?

Erg jammer dat de interne webcam niet aanwezig is in de TX serie. Dat zou het toch wel helemaal afmaken.

Op de webshop van raf.nl heb ik idd de TX2 in carbon gezien daarnet, voor 2.615 euro. Maar volgens mij is dat niet die 11", want deze heeft wel een 'Motion Eye' digitale camera en de TX2 op sonystyle.nl heeft die niet. Het zal waarschijnlijk om de 13" gaan en dat vind ik weer net te groot. Ik vind die typenummers van Vaio altijd een beetje verwarrend..

Ik ga nog maar even op kieskeurig kijken wat ik daar kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
vries335 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:45:

Ik las net hier: http://www.computerpirates.com/ dat de TX3 halverwege juli verwacht wordt. Ik zie niet zo hoe zich de TX3 onderscheid van de TX2, afgezien van de processor, tv-kaart en het (daarbij behorende?) antennetje en de batterij die langer meegaat. Nog steeds geen GPRS/UMTS intern helaas. Ik vraag me af of het de moeite waard is om te wachten op de TX3.

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:38:
[...]
Als ik een notebook koop dan moet het uiterlijk me ook engiszins aanspreken. De Flybook doet dat absoluut, Vaio vind ik over het algemeen ook vaak mooi om te zien.
en is een msi S262 of s271 dan niets?? Dat zijn bedie dualcore 12" laptops (s271 turion x2, s262 core duo) die er erg strak uitzien, deels van magnesium zijn, en er ook erg goed uizien :)

Hier op GoT loopt ook een topic over deze laptops.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:29
Ik heb hier op mijn werk ook een Flybook staan, leuke dingen, alleen ze voelen super gammel aan :'(

Hij is gemaakt van dat goedkope chineese plastic :/

• Matthiasje
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik test zelf voor mijn werk een Flybook V33i, en ben over de ingebouwde features zoals EDGE, WIFI en BlueTooth zeker te spreken.

In vergelijking met andere (grotere) laptops mis ik persoonlijk de touch pad. Er zit wel een zo'n uiterst gevoelig en onhandig knopje op om de muiswijzer alle kanten op te sturen, maar zo'n klit, daar kan ik echt niet goed mee werken (geen inkoppers graag, stelletje grapjassen :P ). Daarom gebruik ik de touch screen met de bijgeleverde stylus, maar als je die met het scherm in de normale laptop-stand gebruikt, veert het scherm bij elke tik even terug. Als je het scherm kantelt om in tablet-mode te gebruiken, heb je dit niet, maar daar mis ik uiteraard weer het gemak van een toetsenbord.

Wat de accuduur betreft, ik heb zonder problemen 3 uur kunnen werken, maar toen was 'ie ook wel flink aan het zeuren dattie aan de netvoeding wou. Voor de halve uurtjes in de trein werkt hij voor mij prima. Voor lange klussen elders heb ik altijd extra stroom bij me.

Wat het scherm betreft... de Vaio mag dan 'true' breedbeeld hebben (16:9) maar de Flybook benadert dat redelijk. Beetje zoomen, of gewoon genoegen nemen met af en toe dunne zwarte balkjes. Ik zit er niet mee. Daarover gesproken: met Quicktime-filmpjes bekijken op full screen heb ik nog wel eens haperingen. Zal nog eens testen met andere filmformaten en codecs.

• Theo

Theo

moederbord

drie uur vind ik eigelijk best wel tegenvallen voor dat ding. Het scherm is erg klein, en heeft niet veel energie nodig. Ook de ulv cpu slurpt maar enkele watts weg, en de schijf is een zuinige 4200 rpm exemplaar. Ook geen dvd die energie nodig heeft.

Ik had echt op z'n minst 5+ uur op de accu verwacht, drie uurtjes valt mij echt tegen

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

ik heb tijdens mijn stage mogen spelen met een flybook en kan alleen zeggen dat ze enorm traag zijn (transmeta cpu) en erg plastic aanvoelen.

• Theo

Theo

moederbord

al gekeken naar de libretto van Toshiba??

P-M 753
855 chipset
512 MB
60 GB
7.2" 1280* 768
wifi + BT
5 uur op de accu
210 x 165 x 29,8/33,4 mm
<1 kilo

En een afneembare dvd speler

[ Voor 4% gewijzigd door Theo op 16-06-2006 13:57 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Danielson schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:44:
Ik heb hier op mijn werk ook een Flybook staan, leuke dingen, alleen ze voelen super gammel aan :'(

Hij is gemaakt van dat goedkope chineese plastic :/
Goedkoop Chinees plastic is niet goed voor zo'n duur speeltje uit Taiwan :P Ik weet niet welk type je hebt staat op je werk, maar de nieuwste heeft een ander soort coating dan de voorgaander(s) (rubber-achtig gevoel als ik het goed begrijp), wellicht voelt die beter en minder plastic aan.

Verwijderd

Topicstarter
Matthiasje schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:55:In vergelijking met andere (grotere) laptops mis ik persoonlijk de touch pad. Er zit wel een zo'n uiterst gevoelig en onhandig knopje op om de muiswijzer alle kanten op te sturen, maar zo'n klit, daar kan ik echt niet goed mee werken (geen inkoppers graag, stelletje grapjassen :P ). Daarom gebruik ik de touch screen met de bijgeleverde stylus, maar als je die met het scherm in de normale laptop-stand gebruikt, veert het scherm bij elke tik even terug. Als je het scherm kantelt om in tablet-mode te gebruiken, heb je dit niet, maar daar mis ik uiteraard weer het gemak van een toetsenbord.

Wat de accuduur betreft, ik heb zonder problemen 3 uur kunnen werken, maar toen was 'ie ook wel flink aan het zeuren dattie aan de netvoeding wou. Voor de halve uurtjes in de trein werkt hij voor mij prima. Voor lange klussen elders heb ik altijd extra stroom bij me.

Wat het scherm betreft... de Vaio mag dan 'true' breedbeeld hebben (16:9) maar de Flybook benadert dat redelijk. Beetje zoomen, of gewoon genoegen nemen met af en toe dunne zwarte balkjes. Ik zit er niet mee. Daarover gesproken: met Quicktime-filmpjes bekijken op full screen heb ik nog wel eens haperingen. Zal nog eens testen met andere filmformaten en codecs.
Kun je de touchscreen met de stylus gebruiken en ook typen met het toetsenbord tegelijkertijd, bij wijze van spreken? Ik vind het zelf helemaal niet prettig om met een stylus te werken, ik weet niet in hoeverre de Flybook me zou 'dwingen' om met een stylus te werken. Ik zie het zelf ook niet zitten om de hele dag met die klit aan de slag te moeten zijn, lol.

Verwijderd

Topicstarter
theodouma schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:57:
al gekeken naar de libretto van Toshiba??

P-M 753
855 chipset
512 MB
60 GB
7.2" 1280* 768
wifi + BT
5 uur op de accu
210 x 165 x 29,8/33,4 mm
<1 kilo

En een afneembare dvd speler
Ja ik had 'm al gezien, maar bedankt voor de tip. Het scherm van de Libretto is alleen nog kleiner dan die van de Flybook en die vind ik al aan de kleine kant.

Weet iemand nog andere mini laptops, met misschien zo rond de 10" tot 11" beeldscherm?

• Theo

Theo

moederbord

de Averatec AV1050, die ze bij dynabyte verkopen. 10" scherm

Nu met WP, PV, EV en PC

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-01 14:30
Een collega van me heeft de flybook (het is een erg stevige belg met worstenhanden en kan er goed op werken op het toetsenbordje).
Hij reist veel mee rond en krijgt vooral bij de douane veel positieve reacties erop.
Met VLC en ffdshow kan je zowat alles prima afspelen zonder haperingen.
Batterijduur geen idee want als ik erachter zit dan hangt ie aan het stopcontact.
Heb er ook kubuntu voor hem erop gezet en werkt als een zonnetje.
Wij hebben hem bij de importeur zelf besteld.
Ze heten Advance computers www.laptops.nl en ze bestaan al iets van 20 jaar dus garantie enzo geen probs.
Ze hebben ook een showroom waar je er uitgebreid mee kan spelen.
Dus ik raad je aan om is keertje met hun contact op te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm vandaag gezien, de Flybook. Hij viel me niet tegen, ik vond 'm absoluut niet 'plastic' overkomen. De coating aan de buitenkant van de V33i vind ik minder tof, de Flybook was nieuw en de coating zag er nu al niet uit (vlekachtig). Maar goed, dat is niet het allerbelangrijkste. Ik denk dat ik heel erg zou moeten wennen aan het 'muis-dingetje-knopje' aan de rechterkant boven het toetsenbord, het lukte me nog niet echt om de cursor daar te krijgen waar ik 'm hebben wilde. Verder weet ik nog steeds niet wat de tablet-functie mij persoonlijk voor voordelen zou bieden. Je kan met het pennetje op het display schrijven en een programmaatje dat op de Flybook is geinstalleerd kan dat vervolgens omzetten in tekst. Leuk, maar wat moet ik ermee.. Wel handig is dat het scherm alle kanten op gedraaid kan worden. De accuduur zou 3 uur moeten zijn, wat ik best weinig vind. Een voordeel t.o.v. de Vaio TX vind ik nog steeds dat de sim er direct in kan dus dat je niet met een pc card zit die uitsteekt. De Vaio daarentegen heeft ook weer voordelen (de interne DVD/RW drive, langere accuduur, beter scherm).

Ik zou de Vaio TX2 ook graag willen zien. Weet iemand toevallig of 'ie ergens in Den Haag of omgeving verkocht wordt?

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik wou eerst de TOSHIBA LIBRETTO U100 kopen maar begin nu echt wel te twijfelen, heb gisteren de flybook V33I gezien bij de nieuwe mediamarkt (saturn) maar was er zo druk en rommelig dat ik niet echt de tijd had om hem uit te proberen ga vanmiddag even naar de media markt.
het voordeel van de flybook is dat je het geheugen,hardeschijf is uittebreiden. wat met de u100 niet mogelijk is. en een voordeel van de flybook is dat jehemm altijd kan meenemen (lekker klein ) bijna altid kan intternetten.
oja de Sony Vaio TX vind ik toch nog wat te groot voor echt altijd mobiel te zijn.

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Je kan ook de Fujitsu Siemens LifeBook Q2010 nemen, deze heeft een 12,1 inch scherm met UMTS, weegt 1 kilo met de 3 cell accu en 1,2 kilo met de 6 cell accu.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Pagina: 1