pc/windows schokt

Pagina: 1
Acties:

• m038
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-03-2022
Hallo mensen,

Mijn pc/windows doet de laatste dagen vrij raar. Als ik eenmaal begonnen ben met werken dan gaat de muis na een tijdje schokken. Dus ik beweeg, hij hangt om de 2 sec ff vast en gaat dan verder. Dit is ook met het toetsenbord en het toepassen van acties in applicaties.

Het ligt denk ik aan de combinatie windows (en hardware (evt.)) want bij linux loopt ie altijd soepel en heb ik nergens last van. Ik heb ook hitman pro en mun virus scanner laten lopen, niets verholpen, ik heb zelfs nog norton systemworks gedaan, maar het helpt allemaal niets.

Als ik naar rainmeter kijk, stat programmatje, zie ik dat de cpu zo telkens rond de 20% loopt met uitschieters naar boven. Maar kijk ik dan in de Taskmanager bij Processen kijk en selecteer op cpu gebruik, dan heeft dat Niet-actieve systeem dinges gewoon 98%, dus dat ziet er nogmaal uit. Maar bij Prestaties daar loopt ie voortduren op 20% met die pieken.

Ik weet het echt niet meer, het lijkt me raar als het aan de drivers zou liggen, kzal ze wel eens updaten. Trouwens ik heb mijn firewall niet aanstaan in windows, staat een firewall aan in de router, zou daar iets mis mee kunnen zijn?

Alvast bedankt

m038

Verwijderd

Gebeurt hetzelfde als je in veilige modes opstart?

Verwijderd

Kun je misschien wat meer pc info geven?
Heb je bijvoorbeeld een recente p4 dan zou deze misschien wat warm kunnen worden.
Had laatst bij kennisen dat de aanzuig hole compleet dicht zat en de p4 cpu oververhit raakte. (fujitsu siemens scaleo)

En hoe zit het met de hardeschijf activiteit?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 10:46 ]

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:41
Ik heb eergister éxact hetzelfde probleem gehad. Heb toen alle ventilators maar op het hardste laten draaien, de overclock van de processor afgehaald en TuneUp Utilities 2006 een extra Easy Onderhoud laten doen. Sindsdien heb ik er geen last meer van gehad.

Bij mij piekte de pc overigens af op 58%, en dan voornamelijk bij svchost.... Na Easy Onderhoud, reboot , ventilators en overclock weghalen was het goed. (Alleen de processor teruggeklokt naar normale snelheden, videokaart wel nog gewoon overgeclocked). Dit scheelde bij mij 20 graden in temperatuur!!! en sindsdien nergens meer last van gehad.

Ik heb overigens een Barton 2800+, dan kun je eventueel vergelijken. Andere specs staan in m'n sig ;)

Overigens, ik heb het ook in de Bios geprobeerd dat "hangen", en daar sprong hij gewoon als een gek door de bios, dat zou je evt. ook kunnen proberen. Als hij in de bios ook hapert als je van veld wisselt, dan kun je de software in ieder geval al uitsluiten.

Wanna play?

• m038
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-03-2022
Tja ik dacht eerst ook dat het aan het weer lag, maar ik heb een artic silent cooler voor mijn p4 2.0 Ghz moet dat toch genoeg zijn?

De proc. word met warm weer ongeveer 42 en bewolkt zoals vandaag rond de 39, maar dat is vlgs mij normaal.

2 hd's maar die lopen rond de 33 graden, twee front fans. Mijn HD activiteit is niet zo bijster hoog, ik ben meestal wat aant photoshoppen/flashen/programmeren dat lijkt mij niet to veel vergend.

Verder zie ik, met speedfan, geen extreme temperaturen. Mijn vid kaart, 9800 xt, heeft een VF700-CU en dat lijkt me toch ook wel goed. In overdrive staat de temp. ervan op 61 graden. Nou ja in de winter/lente is het meestal rond de 58 graden meen ik.

Ik heb overigens niks overgeclockt ofzo.

Het vreemde is ik heb nu gereboot en nu werkt hij nog, dus hij is nog niet gaan schokken. Er zit ook niet een vast schema achter, dinsdag heb ik de gehele dag gewerkt, ging alles top, gisteren deed ie vreemd en vanmorgen dus ook en nu loopt ie weer lekker. Ik zal dat TuneUp utilities eens uitproberen, maar dat lijkt me toch hetzelfde als norton systemworks.

Ik zal ook eens in de bios kijken, maar in linux heb ik er geen last van, althans nog niet gehad.

Bedankt alvast.

[ Voor 3% gewijzigd door m038 op 15-06-2006 11:19 ]

Verwijderd

Kijk ook eens al het weer gebeurt bij het geheugen verbruik.
Soms wil het nog weleens vol lopen.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:42
Misschien staat je harde schijf niet op DMA modus.
Pagina: 1