Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nummerbehoud Vodafone

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is er aan de hand:

Ik heb een abbonnement bij Vodafone een 2 jarig contract dat per 6 september afloopt. Aangezien mijn telefoon nog wel voldoet wil ik een SIM-only abonnement nemen van een jaar. Ik had bij gsmweb.nl een abonnement van 9 euro per maand gezien, tevens van Vodafone. Bij de voorwaarden stond dat nummerbehoud mogelijk is, tenzij je van een Vodafone abonnement naar opnieuw een Vodafone abonnement gaat. 8)7 .

Ik heb dus de klantenservice gebeld en een kwartier gediscussieerd hierover, het enige wat zij aanbod was een veel duurder abonnement van hun zelf! Als ik bijvoorbeeld naar KPN ga kan ik dus wel mijn nummerbehouden maar als ik Vodafone kies niet! Ze kon mij wel begrijpen dat ik dat absurd vond maar ze wilde niets regelen.
  • Dus wel nummerbehoud als ik naar een andere provider overstap
  • Geen nummerbehoud als ik een nieuw Vodafone abonnement afsluit bij een derde partij.
Kan dit zomaar en wat vinden jullie hiervan?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je kunt wel bij dezelfde provider blijven, maar dan moet jij je abo. gewoon verlengen. Een nieuw abo. aanvragen met nummer behoud bij dezelfde provider wordt naar mijn weten bij geen enkele provider ondersteund/geaccepteerd. Daar is Vodafone niet uniek in.

Ik heb wel eens het volgende als tip gekregen van ik geloof de Vodafone servicedesk. Laat je nummer eerst over zetten naar een prepaid kaart van Vodafone. Wanneer dit gelukt is vraag je een nieuw abo. aan naar keus. Ze accepteren namelijk wel de overstap van ABO. naar prepaid en van prepaid naar abo. met nummer behoud. ;)

Dus je belt Vodafone en laat je nummer overzetten op een prepaid kaart, vervolgens ga je naar de betreffende site en vraag je daar je nieuwe abo. aan met nummer behoud. Omslachtig, maar het schijnt te werken.

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 15-06-2006 09:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:33
Het verschil is dat Vodafone (en elke andere provider) verplicht is mee te werken met nummerbehoud naar een andere provider (wanneer jij je afspraken nakomt t.b.v. contracttermijn en betalen van rekeningen). Dat is namelijk zo vastgelegd vanuit de overheid.

De besluiten zeggen niets over nummerbehoud binnen een aanbieder, omdat deze besluiten zijn bedoeld om concurrentie te bevorderen tussen aanbieders. Wat een aanbieder met zijn eigen klanten doet, moet hij zelf weten (hij mag dus beslissen dat jij je nummer van een lopend abonnement meeneemt naar een nieuw abonnement bij hemzelf). De gedachte hierachter is dat een provider ook zijn best zou willen doen om eigen klanten binnenboord te houden. Je kan dus wel verlengen bij Vodafone (want het blijft dezelfde overeenkomst die gewoon met een jaar wordt verlengd), maar niet overstappen naar een nieuw contract met nummerbehoud van Vodafone. Helaas.

Het valt wel op te lossen door een prepaidkaart te kopen (van rond de 10 euro) van een andere provider. Vervolgens vraag je bij de nieuwe provider nummerbehoud aan en wanneer dat rond is, kun je weer via internet een nieuw sim-only abonnement afsluiten bij Vodafone. Als je dat nog wilt ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Of je neemt een SIM-only abo bij KPN o.i.d., dan moeten ze sowieso meewerken aan nummerporteringen. Kost je ook 10 of 12 euro per maand voor 100 minuten, en KPN heeft ook een goed dekkend netwerk. (itt telfort, t-mobile en orange dus). http://www.kpn.com/kpn/show/id=1194835

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 15-06-2006 11:06 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap hem, maar waarom doen ze dat niet? Omdat ze je willen dwingen je abbo te verlengen? Omdat ze niet genoeg verdienen als je een andere aanbieding neemt?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad. Je betaalt ze nu ongeveer 20 euro per maand (gok ik), en je wilt ze maar 9 euro per maand betalen. Zij willen graag dat je 20 euro per maand blijft betalen :) Geen nummerbehoud is een aardige reden voor veel mensen om te zeggen 'laat dan maar zitten'.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:29:
Inderdaad. Je betaalt ze nu ongeveer 20 euro per maand (gok ik), en je wilt ze maar 9 euro per maand betalen. Zij willen graag dat je 20 euro per maand blijft betalen :) Geen nummerbehoud is een aardige reden voor veel mensen om te zeggen 'laat dan maar zitten'.
Precies, maar nu betaal ik indirect nog voor mijn telefoon die toen "gratis" was.

• rclahsen
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:35:
[...]

Precies, maar nu betaal ik indirect nog voor mijn telefoon die toen "gratis" was.
Als je de overeenkomst stilzwijgend laat doorlopen wel, maar goed: dat hoeft niet. Niemand houdt je tegen om na 2 jaar een nieuw abonnement te kiezen dat beter bij je past. Dat kan bij Vodafone, dat kan ook elders.

Nummerbehoud is ervoor bedoeld om concurrentie tussen providers te bevorderen en niet om de eigen omzet van een provider te kannibaliseren. Vodafone is niet verplicht om een scherpe aanbieding te doen (doen ze niet, omdat een deel ook wel blijft met een minder goede aanbieding vanwege goede ervaringen enzo). Als jij iets wil wat zij je niet (willen) bieden, prima: dankzij nummerbehoud kun je nokken bij Vodafone :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:35:
[...]

Inderdaad. Overigens ben ik uit luiheid aan het zelfde schuldig. Ik wil al sinds oktober vorig jaar overstappen op kpn :P

• rclahsen
CyBeR schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:34:
[...]

Inderdaad. Overigens ben ik uit luiheid aan het zelfde schuldig. Ik wil al sinds oktober vorig jaar overstappen op kpn :P
Het stilzwijgend doorlopen vind ik in ieder geval een betere optie dan dat abonnement meteen na 2 jaar aflopen en dat je wordt afgesloten. Op zich kunnen de opzegtermijnen (i.h.a. 3 maanden) korter, maar ook daar valt mee te leven :)
Pagina: 1