PC gaat spontaan uit

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zat net achter mijn computer toen hij opeens besloot om uit te gaan. Weer aangezet, komt niet door de POST heen valt daarvoor al weer uit. Fans en HDD's spinnen wel op.

Kast open, voedingsstekker uitgehaald en weer ingestopt. Nog een keer aan, weer hetzelfde. Misschien is er iets mis met mijn powerstekker dan, reset sw en power sw uit moederbord getrokken. Geen resultaat.

Paar keer opnieuw aangedaan, kwam een keer door de post heen en begon met booten OS.

Ik kan me niet voorstellen dat het de voeding is (1 jaar oude 480W Tagan) want alle lampjes op het moederbord blijven braaf branden.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ik kan eigelijk niets anders bedenken dan een defect moederbord, misschien heeft iemand een idee.

specs:
Athlon XP 2500+
DFI Lanparty rev. B
Coirsair ram
Tagan 480W voeding

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Kijk in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs om dit probleem te tackelen.

Probeer in ieder geval een keer je bios te resetten ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Turkish op 15-06-2006 09:15 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Controleer de condensatoren van het moederbord eens.

Het kan ook zijn dat de processor brakker wordt, omdat je heb overgeclockt. Je kan het voltage van de processor eens een stapje verhogen, of de timings van het geheugen wat losser zetten.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Ares408
  • Niet online
Condensators had ik idd al gecheckt, die zijn goed. Ik heb nu de BIOS gereset, daarmee gaan CPU en RAM dus ook terug naar stock snelheid. Maar dat heeft geen resultaat.

Ik zal zo eens een andere voeding opsnorkelen en erin stoppen.

Edit: Ik heb geen oude voeding met SATA stekkers. Wordt dus wat prutsen met twee voedingen HDD's op de huidige voeding en die dan jumpstarten. Rest op 300W Aopen. Als voeding stuk is zouden dan alleen de HDD's uit moeten vallen en de rest niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Ares408 op 15-06-2006 09:27 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik heb zo'n vermoeden dat het aan de voeding ligt. Zeker als hij niet wilt doorstarten.

• Ares408
  • Niet online
Voeding dus gedeeltelijk vervangen, alleen HDD's nog op oude voeding. Probleem blijft.

Ik ga nu naar school, ga vanmiddag verder kijken.

Verwijderd

Heeft het niet iets te maken met te hoge temperaturen? Dat die in de beveiliging schiet? Ik zou dat is controleren.

• Ares408
  • Niet online
Temperatuur is goed. CPU was 28 graden.

Vanmiddag maar alle stekkertjes nalopen en als dat niet helpt proberen met andere CPU en 1 van de reepjes ram.

[ Voor 60% gewijzigd door Ares408 op 15-06-2006 09:37 ]

Pagina: 1