Veranderende grootte beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 09:28

tutterke

Klein maar tapper!

Topicstarter
Sinds deze middag verandert m'n beeldscherm soms van grootte. Het doet dit vanzelf, en ik kan er ook niets aan doen om het te stoppen. Heb een filmpje op internet gezet om jullie te laten zien wat ik bedoel. De camera staat stil op m'n bureau; het bewegen van het beeld is het probleem.

Het is daarstraks begonnen toen ik een demo van een spel uitprobeerde, maar iets softwarematig lijkt het me niet, want ik heb de drivers van m'n videokaart er al af gegooid, en dat helpt niet, en ook bij het booten vertoont hij nu deze problemen.

Zou dit aan m'n monitor kunnen liggen?

Het filmpje: http://users.pandora.be/pub/got/got.avi
De kwaliteit is niet schitterend.

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Sluit een andere monitor aan. Als het probleem zich dan niet voordoet is je huidige defect.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad met een LG FT795 CRT.
Werd toen omgeruild omdat 't binnen de garantieperiode viel.
Als je geen garantie meer hebt dat vrees ik dat je naar een nieuwe monitor moet uitkijken.

[ Voor 3% gewijzigd door .Sachiel op 15-06-2006 10:48 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-07 14:32
Meestal is dat het begin van het einde ja :( Dan werken de magneten die de electronenstraal richten niet zo goed meer...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:35
Staat er toevallig een ventilator of een (water)pompje vlakbijje beeldscherm?

Iets dat een elektromotor heeft en niet goed afgeschermd is kan dit met je beeldscherm doen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Luuk1983 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:49:
Meestal is dat het begin van het einde ja :( Dan werken de magneten die de electronenstraal richten niet zo goed meer...
Dit is inderdaad het begin van het eind. Die magneetvelden worden opgewekt met spoelen die op hun beurt weer worden aangestuurd door grote stromen, de grote stroom die door hoogvermogen transistoren loopt maakt letterlijk de kristallijnen van deze componenten langzamerhand kapot. Ook de condensatoren nemen langzaam qua capaciteit af, waardoor je dit soort effecten krijgt.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ff mierenneukerig doen, maar je beeldscherm verandert niet van grootte, het beeld erop doet dat :o

* dion_b kreeg voorstellingen van een 17" monitor die opeens naar 15" of 19" versprong 8)7 - one pill makes you larger, one pill makes you small :+

Los daarvan, idd stervende scherm :/

Oslik blyat! Oslik!

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 09:28

tutterke

Klein maar tapper!

Topicstarter
Heb er nu een andere monitor aangehangen, en dat werkt perfect.

Het 'kapotte' scherm staat nu op 'No signal, check signal cable', en zelfs dan heeft hij last van dat vergroten/verkleinen van het beeld (en dus niet scherm :p).

Dat wordt uitkijken naar een ander scherm lijkt me...

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Pagina: 1