Toon posts:

linux drivers voor samsung x30BF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een samsung 730/930BF te kopen.
Nou lees ik op forums dat om dit scherm goed te laten werken je software moet installeren zoals
MagicBright 2 en MagicColor. Volgens mij werkt deze software niet op linux (verbeter me als dit verkeerd is). Zijn er alternatieven die wel werken op Ubuntu??

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Werkt wel zonder hoor :) Maat van me heeft er één, ik heb een 913N waar de software ook bij zit maar nodig is het niet. Enigste wat je dan hebt is alsware het OSD op je lokale PC, dus gewoon met je muis de settings tunen.

• r_mnk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 08:56
Volgens mij niet.
Maar ik kan me niet voorstellen dat het scherm niet goed zou werken onder linux; heb zelf een Iiyama E431S en dat gaat prima. Misschien is die software bedoeld om je scherm beter in te kunnen stellen; ik gebruik daar nvidia-settings voor, een soort zelfde configuratieschermpje als onder windows krijg je dan waarin je van alles kunt instellen. Ik vind bv. Digital Vibrance van nvidia prettig, kun je de kleuren wat intenser mee maken wat ik wel mooi vind in games. Anderen vinden dat weer niet prettig, ook goed. Het gaat er toch om dat je het ding zelf kunt instellen. Dus in die zin zijn er dan weer wel alternatieven.