Portable ultralicht, maar hoe zit het met de prestaties?

Pagina: 1
Acties:

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een portable. Budget kom ik wel rond de 2000 excl denk ik.

Denk aan volgend gebruik:
Windows beheer: RDP / MMC
Novell / groupwise beheer
Citrix
verder standaard Office 2003 werk, groupwise 6.5, internet etc.
Ocasioneel zal er ook wel vmware GSX op lopen (1 - 2 hosts max)

Op mijn huidig systeem (P4 2.4 512 MB) loopt dit alles vlotjes samen.

ik ben dus op zoek naar een lichte portable, en aangezien de portable uit het toshiba gama moet komen kom ik uit op de R200 (uitgebreid naar 1 GB ram, ik informeer nog voor een snellere schijf)

http://be.computers.toshi...CT_ID=112610&DISC_MODEL=0

Intel® Pentium® M processor Ultra Low Voltage 773
snelheid : 1,3 GHz
Front Side Bus : 400 MHz
2nd level cache : 2 MB

Momenteel is men echter overal naar het core duo platform aan het gaan, ik vrees dan ook een beetje dat ik ouderwetse technologie aan het kopen ben. Zijn deze specs, nu GHz niets meer zeggen te vergelijken met mijn huidig systeem?

Hartelijk dank :)

You don't need eyes to see, you need vision

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:45

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Even ter vergelijking, mijn Pentium M 1500mhz presteerde ongeveer gelijk aan mijn Athlon XP 2400+. De 1,3Ghz is dus ietsje langzamer dan je P4, al zal het niet zo gek veel schelen.

Wat betreft wachten, tja dat kan je doen als je 'm niet dringend nodig hebt. Met computer techniek kun je altijd wel ergens op blijven wachten.

Hier stond een dode link.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:45
Er zijn nog veel meer 12" laptops te koop. En die wegen allemaal niet zo gek veel volgens mij. Kijk daar eerst even naar imho...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Voor dat bedrag kan toch een mooie Core Duo kopen ? Of als je wat geduld hebt een Core 2 Duo.

Een ultralichte laptop is bijvoorbeeld een Asus W5 of S6 (nieuw conceptje).

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Vereiste 1: Toshiba, zie ook TS (heb nog eens gecheckt, HP mag niet hoewel onze desktops HP's zijn) Helaas moet ik nu instappen, of weer een ganse tijd wachten...

Strandbal: die verrgelijking, met hoeveel ram was dat? Anders ga ik mee met het standaardmodel wat we bestellen (toshiba S3), een krachtpatser van een laptop maar zo zwaar op de fiets....

[ Voor 49% gewijzigd door Yalopa op 15-06-2006 18:14 ]

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Kijk eens naar de Sony TX-serie. Een fantastisch 11,1" scherm met een resolutie van 1366 x 768.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 19:47
vries335 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:48:
Kijk eens naar de Sony TX-serie. Een fantastisch 11,1" scherm met een resolutie van 1366 x 768.
blijkbaar moet de topicstarter de laptop bestellen via zijn werk, welke alleen Toshiba besteld. Zoals aangegeven.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ik heb maar even in het vet gezet dat het een toshiba moet zijn Ik weet goed genoeg dat er 100 andere merken zijn, die in jullie ogen beter/goedkoper zijn dan toshiba, maar het is nu een maal zo (en als systeembeheerder heb ikzelf er helemaal geen moeite me dat er standardisatie is in ons netwerk.

EDIT:
reakties hoeven niet meer, ik heb besloten om toch maar het standaardmodel (tecra S3) te nemen, maar dan nog een beetje extra opgepowerd. Ik zie wel nog hoe ik hem transporteer..

[ Voor 24% gewijzigd door Yalopa op 16-06-2006 16:08 ]

Pagina: 1