[testcase] Klein parkje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:04
Nou, ik (een 16-jarige beginnende fotograaf) ben gisteren eens rond gaan fietsen met de camera van mijn ouders (Kodak CX7530, 5MP) in de tas, en ik ben een klein parkje tegengekomen in Melderslo, Noord-Limburg. Ziehier het resultaat (een beetje bewerkt met Photoshop CS2 (contrast/brightness aangepast)):

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.adyta.meldersnet.nl/pics/Fotografie/13-06-2006/13-06-2006_1_klein.bmp

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.adyta.meldersnet.nl/pics/Fotografie/13-06-2006/13-06-2006_2_klein.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.adyta.meldersnet.nl/pics/Fotografie/13-06-2006/13-06-2006_4_1_klein.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.adyta.meldersnet.nl/pics/Fotografie/13-06-2006/13-06-2006_5_klein.jpg
Foto's zijn clickable

[ Voor 2% gewijzigd door Zoefff op 15-06-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Sorry, maar vind het geen showcase fotos. Ik vind het niet erg dat je een 'flinke' bewerking erop los hebt gelaten want daar ben ik wel fan van maar deze fotos doen meer aan als standaard vakantie kiekjes. En waarom die zwartwit foto in het begin, vind het geen toegevoegde waarde hebben. Als je het doet, doe het dan goed en laat die foto spreken.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

nummer de foto's even, dat commenteert een stuk makkelijker ;)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

#1: doet me weinig
#2: scheef, hele foute kleuren
#3: heb geen idee waar ik nou naar moet kijken ;)
#4: redelijke foto... alleen zie ik geen echt onderwerp, ik zie een stel bomen die in de weg staan, maakt me wel nieuwsgierig naar wat er achter zit, maar daar is verder weinig van te zien

Misschien beter een testcase van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Misschien is het wel handiger om deze jongen wat meer opbouwend commentaar te geven. Ik bedoel, commentaar in het algemeen is goed maar het zou nog beter zijn dat hij er de volgende keer wat mee kan.

Qua kritiek van mijn kant; het komt helaas over het algemeen idd niet echt boven de vakantiefoto's uit.
#1: Overbelicht, deze kan wel wat minder licht gebruiken. Waarom heb je z/w gebruikt trouwens?
#2: Aardige saturation enzo, maar wat wil je nou laten zien?
#3: Leuke foto, ik zou hier ook alleen graag een onderwerp willen zien, en niet een paar takken ed.
#4: Vind ik wel aardig, maar haal dan bv. wel ff die fiets weg. Dan kan je ook meer met het 'tijdsbeeld'

Leuk dat je het hier post maar helaas is het niet echt showcase waardig. De derde foto vind ik wel potentie hebben maar daar moet je, net als bij de rest trouwens, echt goed bedenken wat je nou wil laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Titelfix -> Testcase. Heb de foto's ook voor je genummerd, voortaan graag zelf doen. Daarnaast, waarom heb je de 1e foto als een BMP geplaatst? Niet dat het mij wat uit maakt, maar het kost jou wel onnodig bandbreedte natuurlijk ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

foto 1 kan best in z/w als je dat mooi vind, maar ik hoop wel dat je de foto in kleur genomen hebt en pas later op de computer zwart/wit gemaakt hebt. Kan het niet goed zien of je computer of de camera dit z/w heeft gemaakt. Bovendien zou ik het contrast wat verhogen denk ik, de foto is doordat hij overbelicht is behoorlijk flets geworden. Beetje hoger contrast wordt de foto wel beter van denk ik.
je eerste foto heb ik een beetje aangepast, maar heb het niet veel beter gekregen, vooral de overbelichting geprobeerd weg te halen.
(vooral contrast en hooglicht aangepast)

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 22-06-2006 13:01 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1