Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer sensors

Pagina: 1
Acties:

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 18:50
Ik heb een printer hp1300, hierbij is 1 papier sensor niet helemaal lekker.
Probleem is ik heb ff geen andere (geen sloop machine), en ik kan er niet bij komen.
Heb 3 kwart er af maar dan kom ik niet verder. Maakt verder ff niet uit.
Nu heb ik de aansluiting wel gevonden op de hoofdprint. Nu zit er nog een papiersensor op deze is wel oke.

Nu was ik het volgende van plan: De draadjes van de kapotte sensor even afknippen en dan deze aansluiten op die andere papier sensor zeg maar dat ze parallel staan. Zou dit werken of zou die andere sensor er dan ook gelijk uit knallen?

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
had je niet gewoon garantie op dat ding gehad?... voordat je hem openmaakte, dan.... 8)7

U vraagt, wij antwoorden.

• Ikk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11 20:03

Ikk

Er zijn service manuals online te vinden van HP producten.
Staat precies in omschreven hoe je zo'n printer uit elkaar kunt halen

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Dus beide pootjes van beide sensoren met elkaar verbinden zodat één sensor alles 'bestuurt'?

Weet niet of dat gaat werken, er kan namelijk een stroom tussen de aansluitingen van sensor1 en sensor2 gaan lopen waardoor het zootje doorfikt. :/

Je kan wel de sensor vervangen door een ander onderdeel.
Is het een simpele drukschakelaar dan is het voldoende om een paperclipje om de pootjes te winden, bij een licht/druksensor moet je een weerstandje 'erop' zetten. (niet kortsluiten, kan soms nare gevolgen hebben als er een gevoelige transistor achter zit)

Verduidelijk het anders even. Wat is het eigenlijk voor sensor en 'hoe' is hij kapot?

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Hurricane Jac
Het zijn van die licht sensors, waar door het lipje heen en weer gaat zodat hij ziet of er wel of geen papier in zit. Het is geen schakelaar nou ja die andere dan. Dus zal wel weerstandje tussen plaatsen worden? van hoeveel ongeveer heb hier geen ervaring mee. En als ik hem door zou koppelen is sensor 2 niet meer actief ik sluit die draden van de print aan dan op de andere sensor zou hou je hem simpel voor de gek denk ik.

ik ben even aan het kijken wat voor sensor het is geweest, kan ik het in de service manual niet meer vinden, maar was een hij staat als symbool met diode aan ene zijde en transistor aan de andere?

Hij heeft maar 3 aansluitingen hij gaat dus eerst op de diode, en gaat zo naar de transistor. 3 aansluitingen. Zie nu wel dat het precies dezelfde type sensors zijn, en ik zie er ook niet veel achter hangen ze geven alleen meer door lijkt me zo in het schema. Dus ik kan er weerstand aan hangen ? denk dat ik gewoon even moet meten dan welke waarde de andere sensor geeft tussen pin 1 en 3 en welke weerstands waarde deze geeft als ik open en sluit.

[ Voor 44% gewijzigd door Hurricane Jac op 15-06-2006 00:03 ]

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 17:33
Is die sensor niet gewoon een LEDje met een lichtgevoelige weerstand? Zoja, vervang hem.

• Hurricane Jac
Ja als het makkelijk was had ik hem wel vervangen, maar kom er niet bij.
Die sensor ziet alleen maar of er papier inzit of niet. Nou ja hij ziet dus constant dat er geen papier inzit. Maar er zitten 3 aansluitingen op 1x ingang van de diode 1x uitgang van de transistor en 1x nul.
Als ik hem nu ga overbruggen waar plaats ik dan de weerstand tussen? de ingang en uitgang neem ik zo even aan, en dan nog even testen hoe groot de weerstand moet zijn. Ingang is 3,3 V kweet eigenlijk niet wat een sensortje trekt, ik zat te denken aan iets van 3k3 zodat ie 1 mA trekt.

Verwijderd

Je bent zeker dat het niet mechanisch is? dus dat dat klepje dat de sensor bedient niet (inwendig) kapot is?
Meet is aan de uitgang van de transistor welke spanning je daar meet.
Ingang 3,3v zeg je, lijkt me nogal veel voor een IR led dus wsl is die dood (tenzij hij inwendige weerstand / stroombron heeft).

Als ik het goed begrijp heb je dus 3 pinnen, 1 Anode IR led, 1 collector fototransistor, en dan kathode IR led en emitter fototransistor samen ?

In that case lijkt het me dat je de collector van de transistor moet kortsluiten (enfin ja.. met een weerstand van 100 ohm ofzo, en dan nog..)
Dus weerstandje tss collector transistor en de pin waarbij kathode led en emitter transistor samenkomen.

• Hurricane Jac
Nee is niet mechanish!, Maar ik het is niet zoals jij zegt de sensor is daar al doorgekoppeld.
Op de print komen gewoon 3 pinnentjes uit 1x 3,3V en deze komt op anode van de diode, hierna komt de massa van alles pin 2, hierna pin 3 uitgang transistor deze zit al doorgekoppeld dus nu vroeg ik me af weerstand tussen 1 en 3 of 3 en 1 of 1 en 2 maar dan heb je sluiting :P

• Hurricane Jac
Slotje, heb het gefixt tussen 2 en 3

Verwijderd

Quakemaster schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:21:
Slotje, heb het gefixt tussen 2 en 3
Jah, dat zeg ik toch :p weerstand tussen collector en massa :+
Pagina: 1