Toon posts:

Eclipse Javaw.exe blijven lopen na een run

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of mijn topic hier goed staat, maar ik denk dat ik hier meeste kans heb.

Sinds kort ben ik overgestapt van JBuilder Foundation na Eclipse en dit bevalt goed, echter ik heb het voglende vervelende probleem

Zodra ik met mijn code ga runen en ik sluit de applicatie daarna blijft er een process Javaw.exe lopen. Dit is natuurlijk de VM als ik dan weer run komt er weer eentje bij enz enz

met als gevolg na verloop van tijd te veel VM lopen :?

Iemand die dit pobleem ook heeft en weet hoe ik dit kan oplossen. Ik draai op dit moment een Application erin en die heeft de methode
code:
1
2
3
public static void exit() {
        main.dispose();
      }

erin staan

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Krijg je dat probleem alleen met die code? Of met al het Java-spul dat je uit probeert te voeren? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 22:37
Probeer na die main.dispose(); eens System.exit(0);
Ik denk dat die dispose je applicatie niet afsluit, dus blijft ie constant runnen.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:56

scorpie

Supra Addict

http://java.sun.com/j2se/...awt/Window.html#dispose()

Dispose is alleen om frames te sluiten / te laten opzuigen door de garbage collector, de oplossing is hierboven al gegeven :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:56:
Krijg je dat probleem alleen met die code? Of met al het Java-spul dat je uit probeert te voeren? :)
Ja en bijna al mijn code's deden dat inderdaad, maar nu vond ik er eentje met het volgende in de main ;)

main.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);

en ja dan is het opgelost dus maar even overgenomen

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Scorperito schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:02:
http://java.sun.com/j2se/...awt/Window.html#dispose()

Dispose is alleen om frames te sluiten / te laten opzuigen door de garbage collector, de oplossing is hierboven al gegeven :)
Sustem.exit(0);

Gaf niet gewenste resultaat en gebruik die eigenlijk ook altijd bij al mijn application, maar zal deze ook eens veranderen voortaan dan ;)

Edit: Ofja ik gebruikt application en dan extends JFrame dus dispose is dan ook goed! toch? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 22:22 ]

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Dat werkt alleen als je het venster sluit dmv het kruisje rechtsbovenin, als je een sluitknop maakt of via een menu een exit functie bouwt, moet je echt System.exit(0); gebruiken.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32
Op zich werkt Fox zijn voorstel, maar het is wel een paardenmiddel. Ergens loopt er nog gewoon een thread die geen deamon status heeft. Kan de event thread zijn, maar kan ook best iets zijn wat je zelf start.

Scorperito, serieus? Lang geleden dat ik Swing gedaan heb. :P

[ Voor 15% gewijzigd door The - DDD op 14-06-2006 22:25 ]

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Oops, EXIT_ON_CLOSE sluit de hele applicatie uiteraard, I stand corrected :)

edit: hmmm nu ga ik twijfelen :P hoe zat het ook alweer... (gui's in java blijven zuigen)

[ Voor 38% gewijzigd door scorpie op 14-06-2006 22:35 ]

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 22:37
setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); werkt ook.
Maar als jij je programma zowel via een menu en het kruisje wilt sluiten, of nog opruim werkzaamheden wil doen, moet je een WindowAdapter of WindowListener implementeren. Deze toewijzen aan je JFrame met addWindowListener en dan de bijbehorende methoden implementeren.
Bij de windowClosing methode kun je code inbouwen die vraagt of je wel echt wil afsluiten etc. Bij windowClosed kun je je opruimcode stoppen.
Pagina: 1