[XP] Hé, taakbalk. Waar ben je?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 22:06
Hey, mijn taakbalk is dus weg. Normaal gesproken is dit dus makkelijk te verhelpen door naar uitvoeren te gaan, en dan explorer.exe. Maar, dat werkt niet. Wat ook gek is, is het volgende:

Ik ga naar eigenschappen van start, hier vink ik aan: automatisch verbergen, en dat het aanpassen mogelijk is. Nu komt de taakbalk in beeld, maar al klik ik op de taakbalk, is hij weer weg, en wil niet meer terugkeren, ook al ga ik met mijn muis naar de onderkant van het scherm.

Al stel ik in: niet automatisch verbergen, en je kan niet aanpassen. Zie je de pictogrammen op het bureaublad omhoog springen in de zin van: whoo, een taakbalk, even ruimte maken. Maar die zie je dus niet ;/. Ik heb alle Themes al geprobeerd, ik had op dat moment Royale geinstalleerd.

Ik heb hem ook niet perongeluk naar beneden getrokken, de 2 pijltjes komen niet onderin het scherm..

Wtf is er aan de hand?

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/9686/taakbalkweg9jw.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Dedgeh op 14-06-2006 21:34 . Reden: plaatje erbij ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je niet per ongeluk je taakbalk omlaag getrokken?
Als je naar de onderkant van je scherm gaat zie je dan pijltjes kan je hem omhoog trekken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Dedgeh
Al geprobeerd, maar als ik dus instel: je mag hem aanpassen. en ik ga naar de onderkant, komen die 2 pijltjes niet. dat was ik ook vergeten te vermelden

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
Erg leuke titel, mag ook wel eens gezegd worden.

Heb je dit ook na een reboot? Je kunt kijken of explorer.exe wel goed word geladen in het opstart proces. Een goeie utilitie om dit te checken is autoruns van sysinternal.com

• Dedgeh
Second base schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:17:
Erg leuke titel, mag ook wel eens gezegd worden.
dank je :9 :D

ik dacht opeens aan systeemherstel, gelukkig had ik ereen van 2 dagen geleden. En daar is mijn taakbalk weer =D. Nu weet ik alleen het probleem niet, maar dat doet er even niet toe =D

fixed dus

[ Voor 33% gewijzigd door Dedgeh op 14-06-2006 22:36 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Om de reden waarom ie weg ging kan ik alleen gokken met deze info (misschien een crash van explorer.exe om een videobestand dat ie wilde previewen, maar crashte op de codec)

De meest voorkomende reden dat explorer echter niet (automatisch of met harde explorer.exe restart) weer opstartte, is waarschijnlijk dat er al een ander explorer.exe proces liep. De explorer die als shell functioneert wordt pas opnieuw gestart nadat de ouden ook weg zijn. Als je naar je (ctrl-shift-esc) taskmanager gaat, zul je (wanneer je meerdere mappen hebt geopend met bv win-e of snelkoppelingen) een aantal explorer processen zien. Het eerst gestarte proces is verantwoordelijk voor de shell. Als dit proces crasht en de andere processen lopen nog, kan de shell (en dus de taakbalk) niet worden herstart.

Localhost is where the heart is

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
SilentStorm schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:45:
Om de reden waarom ie weg ging kan ik alleen gokken met deze info (misschien een crash van explorer.exe om een videobestand dat ie wilde previewen, maar crashte op de codec)

De meest voorkomende reden dat explorer echter niet (automatisch of met harde explorer.exe restart) weer opstartte, is waarschijnlijk dat er al een ander explorer.exe proces liep. De explorer die als shell functioneert wordt pas opnieuw gestart nadat de ouden ook weg zijn. Als je naar je (ctrl-shift-esc) taskmanager gaat, zul je (wanneer je meerdere mappen hebt geopend met bv win-e of snelkoppelingen) een aantal explorer processen zien. Het eerst gestarte proces is verantwoordelijk voor de shell. Als dit proces crasht en de andere processen lopen nog, kan de shell (en dus de taakbalk) niet worden herstart.
horen de taakbalk en het startmenu dan niet bij de shell? (want het startmenu deed het nog wel op zn screenshot)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Morphine schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:49:
[...]

horen de taakbalk en het startmenu dan niet bij de shell? (want het startmenu deed het nog wel op zn screenshot)
Jawel, explorer.exe MOET gestart zijn, al dan niet beschadigd, anders kan je je menu niet openen!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-03 10:29
Volgensmij had je object dock ofso geïnstalleerd. (dat ding aan de rechter kant)
Die kan je namelijk als een soort taakbalk gebruiken. Had je in dat programma niet ergens iets aanstaan dat je geen windows taakbalk wou zien? :)

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 14-06-2006 22:58 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Morphine schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:49:
[...]

Ik had het startmenu idd wat over het hoofd gezien (als een soort ghost image over de browser, maar de browser staat op dit topic, dus het moet bewust zijn gedaan). In dat geval ga ik met -DG- mee, in de mogelijkheid dat een docking programma het probleem is geweest.

Localhost is where the heart is

• Dedgeh
SilentStorm schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:45:

Dit zou goed kunnen, toen ik explorer.exe wou starten, kwam mijn documenten weer naar de voorgrond, of een ander mapje. Ik heb het waarschijnlijk niet zonder geprobeerd. Maar na een reboot zou het dan weg moeten zijn, en dat was niet het geval.
-DG- schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:58:
Volgensmij had je object dock ofso geïnstalleerd. (dat ding aan de rechter kant)
Die kan je namelijk als een soort taakbalk gebruiken. Had je in dat programma niet ergens iets aanstaan dat je geen windows taakbalk wou zien? :)
lijkt me erg sterk, om het startmenu te krijgen, drukte ik simpelweg op dat windows logotje @ mijn toetsenbord. Lijkt me sterk dat dit verbonden is met object dock.

Nu ik nadenk, ik deed niks met object dock toen het wegging. Wat ik wel deed, ik plaatste een nieuwe hdd. Ik zie hier totaal geen link in..
any of u?

[ Voor 109% gewijzigd door Dedgeh op 15-06-2006 00:34 ]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik weet 100% zeker dat het probleem lag/ligt aan Objectdock. Je kan de taakbalk daar namelijk uitschakelen en dan komt hij ook nooit meer in beeld.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:31
Objectdock heeft een button met 'hide windows taskbar'

Als je die aanklikt ...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Tadaa, voor de volgende keer:

http://www.kellys-korner-...askbar_desktop_fixall.vbs

Voor al uw taalkbalk problemen ;)

Of dit programma (zelfde maker, alleen met GUI):

http://www.kellys-korner-xp.com/taskbarplus!.htm

Die fixed:
  • Taskbar is Missing
  • Lock Taskbar Greyed Out
  • Minimized Programs Missing
  • Stuck in Classic View *
  • Reduce Size of Buttons
  • Restore to XP Default *
  • Toolbars Greyed Out or Missing
  • Remove Specific Toolbars or Remove All *
  • Remove System Icons from Desktop Toolbar *
  • Disable Taskbar Context Menus
  • Remove Taskbar and Start Menu from the Control Panel
  • Disable Right Click/Properties
  • Lock Size and Position of the Taskbar
  • Remove Open, Explore and Find from Start Button Right Click *
  • Remove Open All, Explore All Users from the Start Button Right Click *
  • Hide or Show the Taskbar
  • Repair Taskbar Icon Views
  • Hide or Show the Start Button
  • Restore Taskbar to Default Position *
  • Enable or Disable Taskbar Grouping (Removes the options from Properties)
  • Repair, Disable or Enable the Task Manager

[ Voor 83% gewijzigd door PWM op 15-06-2006 11:27 ]

Pagina: 1