Toon posts:

Netwerkwachtwoord?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen

Zonet is de nieuwe Laptop van mijn vader aangekomen. Ik zelf had echter al een Laptop en een Desktop PC. Nu zit het zo als ik van mijn Desktop op Mijn Laptop wil inloggen via het netwerk dus gewoon via mijn netwerklocaties gaat dit perfect. Als ik het omgekeerd doe van mijn Laptop naar Mijn Desktop dan vraagt de PC een wachtwoord en dit is dan het wachtwoord waarmee ik me aanmeld op men Desktop PC, nu is mijn vraag hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn Desktop geen wachtwoord meer vraagt net zoals mijn laptop en dat ik dus onmiddelijk aan mijn bestanden kan?

Het zelfde probleem heb ik ongeveer bij die Laptop van mijn vader, ik wil net via mijn Desktop inloggen op zijn Laptop en hij vraagt een wachtwoord, terwijl hij hier zelfs geen wachtwoord moet ingeven om aantemelden? Hoe kan ik deze problemen oplossen? Alvast dank bij voorbaat.

Jan

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Dat heeft te maken met de netwerkinstellingen van je laptop, ik zoek even iets erbij ;)

Dit is volgens mij gerelateerd: XP bestanden delen wil niet

[ Voor 35% gewijzigd door 5mebibyte op 14-06-2006 20:28 ]

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank je alvast bij voorbaat, hopelijk werkt datgene dat je aan het zoeken bent.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

secpol.msc intypen in start,uitvoeren. Dan bij network policies oid toestaan dat guest kan inloggen via het netwerk.

Ook ff checken of de guest wel ge-enabled is. Rechts op deze computer, manage (beheren) en dan naar de users toe. Rechts klikken op guest, properties, kijken of is niet gedisabled is oid.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-04 16:35
Volgens mij heeft dat te maken je ACL's van Windows. Als je daarmee inlogt als Administrator en bijbehorende wachtwoord van de pc waarop je wil inloggen, daar heb je goede rechten er voor en kun je pc gewoon benaderen.

Je kunt het beste zo inloggen
"naam van pc waarop je wil inloggen"\Administrator
Wachtwoord.

Hopelijk lukt het zo. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel

Guido

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit is al menig maal besproken en had je best kunnen vinden door de search te gebruiken.

Het heeft gewoon te maken met het feit dat je altijd als eerste probeert aan te melden bij de remote PC met de gebruikers gegevens (je credentials) waarmee je op je eigen PC bent ingelogd.
Heeft de remote PC een gebruiker met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord mag je direct door. Anders krijg je een popup box waarin je de credentials moet invullen.

Verder heeft dit niets met Netwerken te maken maar meer met het Windows OS.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.