Belbudget ipv kaal koper

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
OVER KPN

Ik heb momenteel een kale koperlijn met ADSL/VOIP (was VODSL) via fiberworld.
Die kale koperlijn kost me plm 9,50 euro extra.
Omdat ik via VOIP door de problemen zo slecht bereikbaar ben dacht ik aan een belbudgetlijn van KPN, die ongeveer hetzelfde kost.
Nu heb ik hier en daar gelezen dat als je dit doet (als je al ADSL hebt achteraf kpn-telefoonlijn aanvragen) over dezelfde lijn (ik ga echt niet voor 2 lijnen betalen), shared dus, er devolgende problemen ontstaan:
1. Wel telefoon maar 3-4 weken (of zelfs langer) geen ADSL-signaal
2. Dientengevolge moet ik wel gewoon fiberworld betalen maar kan ik geen gebruik maken van de ADSL-diensten.

Wie weet hier meer van of een oplossing dit te voorkomen ?

Help Java!

Verwijderd

Bel KPN klantenservice. 0900 0244, zij kunnen dit met zekerheid beantwoorden.

• gerbruggeman
Heb ik gedaan (nogal voor de hand liggend he ?)
Zij weten niet of dit mogelijk is zonder uitval van mijn ADSL signaal en weten ook niet of ze mij die garantie kunnen geven.
Heb ook via email eea nagevraagd en voorgesteld dit bij een verantwoordelijk neer te leggen en laten beantwoorden. Afgezien van de mailtjes die totaal niet op mijn vraag inging (maar op een niet door mij gestelde vraag anwtoord gaf) heb ik ook via email geen garantie dat KPN dit voor mij probleemloos gaat leveren.
Omdat ik me afvroeg wat de ervaringen en/of tips zijn van anderen deze post.

[ Voor 62% gewijzigd door gerbruggeman op 14-06-2006 20:12 ]

Help Java!

Verwijderd

KPN geeft dus al aan dat ze het niet kunnen en gaan garanderen.
Misschien komt het lomp over en is het niet zo bedoeld door mij, maar jij vraagt of bedrijf x iets kan. Bedrijf x heb je al benaderd, heeft antwoord gegeven en nu probeer je een antwoord te krijgen dat je eigenlijk al hebt maar liever niet hoort.

Ben ik dan zo kort voor de kop of mis ik iets? NOFI dus :Y) , begrijp alleen je TS niet aan de hand van de nu bekende info.

• gerbruggeman
Ik geloof niet dat jij in de gaten hebt hoe het werkelijk zit.

Ik krijg gewoon mensen aan de telefoon en per email die "het niet weten". 8)7
Kortom incompetent personeel. :X
Waar een wil is is een weg en misschien dat er iemand is die WEL het klappen van de zweep kent en niet naarde bekende weg vraagt of wijst. :O

DankU ! _/-\o_

Help Java!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Interessant topic omdat ik soortgelijke "overstap" overweeg. Voor mij zal het echter alleen een downgrade zijn van belbasis naar belbudget. Heeft dat nog invloed op de bereikbaarheid?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Bor de Wollef schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:37:
Interessant topic omdat ik soortgelijke "overstap" overweeg. Voor mij zal het echter alleen een downgrade zijn van belbasis naar belbudget. Heeft dat nog invloed op de bereikbaarheid?
nee, downgraden van basis naar budget, neemt geloof ik 3 dagen in beslag, zonder enige invloed op de bereikbaarheid.
@TS kpn is de enige die je met zekerheid over deze zaken kan voorlichten.
Bel ze, blijf rustig en als je niet de antwoorden krijgt die je nodig hebt, vraag je vriendelijk of je iemand te spreken kan krijgen die wel antwoord op je vragen kan geven.
Maar als je zelf al gevonden hebt dat je een maand zonder adsl komt te zitten, en kpn kan ook niets garanderen, dan geef ik je idd weinig kans.

[ Voor 34% gewijzigd door Mitch op 14-06-2006 20:45 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:06
Bor de Wollef schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:37:
Totaal probleemloos. Ik heb het toevallig vorige week gedaan. Telefonisch geregeld (kan via een belcomputer, maar bij mij werkte dat niet) en na drie dagen de bevestiging per brief. Van de overgang merk je helemaal niets. Logisch, omdat er niet met draadjes gerommeld hoeft te worden - het is enkel een ander tariefsysteem koppelen aan je telefoonnummer.

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik heb pas een belbudget opgeleverd gekregen terwijl ik al KPN direct adsl zonder vaste lijn had.
Dit kan volgens KPN en de monteur niet over de zelfde lijn als er al internet overheen gaat en je zou idd 3 weken zonder internet zitten (ze moeten weer wat patchen en doorlussen in de centrale).

Oplossing bij mij is door een ander aderpaar te kiezen voor telefonie dan voor internet en dan tijdelijk een 2e telefoonstopcontact aan te sluiten in de huiskamer voor de telefonie. Dit kan weg als ik ADSL aanvraag op mijn nieuwe telefoonlijn.

Vreemd blijft het wel want je kan weer eerst telefonie en dan internet erbij nemen over dezelfde kabels, maar niet andersom zonder tijdelijk zonder 1 van de twee signalen te zitten...

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

gerbruggeman schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:32:
Ik geloof niet dat jij in de gaten hebt hoe het werkelijk zit.
Laat ik dan degene zijn die het slechte nieuws brengt. Ik weet wel hoe het zit.
Ik krijg gewoon mensen aan de telefoon en per email die "het niet weten". 8)7
Kortom incompetent personeel. :X
Waar een wil is is een weg en misschien dat er iemand is die WEL het klappen van de zweep kent en niet naarde bekende weg vraagt of wijst.
Het kan niet. Er is geen methode voor, anders dan een nieuw abonnement bij KPN aanvragen (40 euro aansluitkosten en een paar dagen tijd) en daar je DSL naar verhuizen (tarief hangt van je ISP af, 75 tot 100 euro). Een andere manier is er niet. Wat je vertelt is klopt.

Als je KPN telefonie aanvraagt via het draadje van je DSL weigert KPN je order. Je moet een verse, ongebruikte koperdraad hebben (en anders komt KPN die aanleggen) en je moet je DSL verhuizen om van die lijnhuur af te komen. Niks 'incompetent', je vraagt iets wat niet kan, en de antwoorden die je gekregen hebt geven dat weer.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Technisch gezien zou het zonder problemen kunnen. ADSL en PSTN (of POTS) hebben geen overlap in frequentie, beide signalen zijn probleemloos simultaan te leveren, je zal enkel een splittertje aan je isra moeten prikken. ISDN is een ander verhaal, daarbij kennen de frequenties namelijk wel een overlap met ADSL en zal het ADSL signaal op een andere frequentie geleverd moeten worden.

Dus als je voor PSTN gaat, loop je weinig risico. Het enige wat dan voor problemen kan zorgen is de administratie van KPN.

Ik kan je aanraden om dit ook bij je ISP te verifiëren. Mogelijk dat zij de exacte procedures kennen.
Oh en bij de KPN Klantenservice weten ze het waarschijnlijk wel, maar stel je voor hen niet de juiste vraag. Vraag gewoon eens naar de (technische) procedures die er zijn alvorens PSTN geleverd kan worden. Als de KS het niet weet, dan zeker de storingsdienst bij KPN wel.

Maar technisch gezien zou het dus zonder problemen moeten kunnen, mits je belbudget een PSTN lijntype betreft. :)

Ah, ik zie dat Burne je enkele telefoontjes heeft bespaard. KPN doet het simpelweg niet }) De procedure zoals hij beschrijft klinkt inderdaad volkomen correct.

[ Voor 9% gewijzigd door PhatFish op 14-06-2006 20:57 ]

...

• gerbruggeman
ErHa schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:49:
Ik heb pas een belbudget opgeleverd gekregen terwijl ik al KPN direct adsl zonder vaste lijn had.
Dit kan volgens KPN en de monteur niet over de zelfde lijn als er al internet overheen gaat en je zou idd 3 weken zonder internet zitten (ze moeten weer wat patchen en doorlussen in de centrale).
Oplossing bij mij is door een ander aderpaar te kiezen voor telefonie dan voor internet en dan tijdelijk een 2e telefoonstopcontact aan te sluiten in de huiskamer voor de telefonie. Dit kan weg als ik ADSL aanvraag op mijn nieuwe telefoonlijn.
Vreemd blijft het wel want je kan weer eerst telefonie en dan internet erbij nemen over dezelfde kabels, maar niet andersom zonder tijdelijk zonder 1 van de twee signalen te zitten...
Aha KIJK: praktijkervaring !
Dat betekend dus dat ik 2 lijnen moet betalen ?
Dat vind ik eigenlijk geen optie en klinkt behoorlijk onzinnig.
Burne schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:51:
Het kan niet. Er is geen methode voor, anders dan een nieuw abonnement bij KPN aanvragen (40 euro aansluitkosten en een paar dagen tijd) en daar je DSL naar verhuizen (tarief hangt van je ISP af, 75 tot 100 euro). Een andere manier is er niet. Wat je vertelt is klopt.
Als je KPN telefonie aanvraagt via het draadje van je DSL weigert KPN je order. Je moet een verse, ongebruikte koperdraad hebben (en anders komt KPN die aanleggen) en je moet je DSL verhuizen om van die lijnhuur af te komen. Niks 'incompetent', je vraagt iets wat niet kan, en de antwoorden die je gekregen hebt geven dat weer.
De antwoorden die JIJ mij nu geeft heb ik NIET van KPN gekregen....Blijkbaar weet jij er veel meer vanaf dan ik en ben jij in enkele zinnen wel in staat uit te leggen wat KPN-medewerkers niet kunnen.
Duidelijk toch hoe onvermogend en onkundig KPN hier mee omgaat... :?
PhatFish schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:52:
Technisch gezien zou het zonder problemen kunnen. ADSL en PSTN (of POTS) hebben geen overlap in frequentie, beide signalen zijn probleemloos simultaan te leveren, je zal enkel een splittertje aan je isra moeten prikken. ISDN is een ander verhaal, daarbij kennen de frequenties namelijk wel een overlap met ADSL en zal het ADSL signaal op een andere frequentie geleverd moeten worden.
Dus als je voor PSTN gaat, loop je weinig risico. Het enige wat dan voor problemen kan zorgen is de administratie van KPN.
Ik kan je aanraden om dit ook bij je ISP te verifiëren. Mogelijk dat zij de exacte procedures kennen.
Oh en bij de KPN Klantenservice weten ze het waarschijnlijk wel, maar stel je voor hen niet de juiste vraag. Vraag gewoon eens naar de (technische) procedures die er zijn alvorens PSTN geleverd kan worden. Als de KS het niet weet, dan zeker de storingsdienst bij KPN wel.
Maar technisch gezien zou het dus zonder problemen moeten kunnen, mist je belbudget een PSTN lijntype betreft. :)
Ah, ik zie dat Burne je enkele telefoontjes heeft bespaard. KPN doet het simpelweg niet })
Precies de aap komt nu voor me uit de mouw, als ik het goed begrijp:

1. Technisch gezien kan het makkelijk (en ja ik heb BBNED over POTS)
2. KPN heeft er gewoon geen zin in omdat het ze te weinig oplevert.

Juiste conclusie ?
Wel balen... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door gerbruggeman op 14-06-2006 21:04 ]

Help Java!

Verwijderd

Je conclusie is niet helemaal correct maar de antwoorden op je vraag zin duidelijk.

Tussen theoretisch kunnen en praktisch haalbaar zijn zit een bult werk ;) welke dus ook uitgelegd is door ErHa (waarvoor hulde).

Succes en ieder geval met wat je ook gaat doen :Y)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

gerbruggeman schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:00:
[...]
De antwoorden die JIJ mij nu geeft heb ik NIET van KPN gekregen....Blijkbaar weet jij er veel meer vanaf dan ik en ben jij in enkele zinnen wel in staat uit te leggen wat KPN-medewerkers niet kunnen.
Duidelijk toch hoe onvermogend en onkundig KPN hier mee omgaat... :?
moah, je hebt callcenter medewerkers van kpn aan de lijn gekregen, die krijgen heus geen training in wat er met dsl lijnen van andere aanbieders gebeurt zodra zij een telefoonlijn aanvragen. Die vraag had je bij je eigen provider neer moeten leggen in principe. Dat callcenter zit er om vragen puur over dat product te beantwoorden en jouw vraag ging over de gevolgen voor een ander product. Fiberworld of de achterliggende netwerkleverancier (zou kpn kunnen zijn, maar niet de klantenservice die jij belt) weet daar het antwoord op.
Precies de aap komt nu voor me uit de mouw, als ik het goed begrijp:

1. Technisch gezien kan het makkelijk (en ja ik heb BBNED over POTS)
2. KPN heeft er gewoon geen zin in omdat het ze te weinig oplevert.

Juiste conclusie ?
Wel balen... :'(
1: Ja
2: In principe wel, maar niet om je te pesten. Bijna niemand wil dit (zal wel meer worden) en kpn moet er een hele procedure voor aanmaken, wat iets ingewikkelder ligt dan "ff inpluggen" wat jij hier nu schetst.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Duidelijk toch hoe onvermogend en onkundig KPN hier mee omgaat...
In een KPN callcenter zitten huisvrouwen die wat bijverdienen door 's ochtend 4 uur aan de telefoon te zitten als de kinders toch de deur uit zijn. De vragen die je stelt vatten ze samen als twee of drie sleutelwoorden die ze in een FAQ-database proppen, en wat daar uitkomt lezen ze je voor. Wat verwacht je?

Goed, dat is een generalisatie, maar geen ongepaste.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Burne schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:22:
[...]

In een KPN callcenter zitten huisvrouwen die wat bijverdienen door 's ochtend 4 uur aan de telefoon te zitten als de kinders toch de deur uit zijn. De vragen die je stelt vatten ze samen als twee of drie sleutelwoorden die ze in een FAQ-database proppen, en wat daar uitkomt lezen ze je voor. Wat verwacht je?

Goed, dat is een generalisatie, maar geen ongepaste.
Ben bang dat je je hier toch lelijk in vergist. Voor een aantal gaat de genralisatie inderdaad op, maar het is meer een kwestie van ervaring en procedures kennen en de zeker de ervaring speelt een rol bij wie je aan de lijn krijgt.

Maar goed, dit is onderhand totaal offtopic en daarmee een andere discussie.

...

• gerbruggeman
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:16:
Je conclusie is niet helemaal correct maar de antwoorden op je vraag zin duidelijk.
Lijkt me wel...simple as that.
Tussen theoretisch kunnen en praktisch haalbaar zijn zit een bult werk ;) welke dus ook uitgelegd is door ErHa (waarvoor hulde)
. Ach jongens kom een BULT welk.
Het zijn gewoon 2 draadjes die omgeplugd moeten worden.\
Laten we effe eerlijk zijn: In deze tijd van die zogenaamde "effeiciente" procedure's is helemaal niks meer effecient want voor elke scheet moet een formulier en een procedure bedacht worden.Schijtziek wor je ervan...
Succes en ieder geval met wat je ook gaat doen :Y)
euhh :X Sorry liet me even gaan, is niet persoonlijk bedoeld, neem dat van me aan.
Bedankt in elk geval...
JvS schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:24:
[...]moah, je hebt callcenter medewerkers van kpn aan de lijn gekregen, die krijgen heus geen training in wat er met dsl lijnen van andere aanbieders gebeurt zodra zij een telefoonlijn aanvragen. Die vraag had je bij je eigen provider neer moeten leggen in principe. Dat callcenter zit er om vragen puur over dat product te beantwoorden en jouw vraag ging over de gevolgen voor een ander product. Fiberworld of de achterliggende netwerkleverancier (zou kpn kunnen zijn, maar niet de klantenservice die jij belt) weet daar het antwoord op.[...]
Sorry hoor, dit is toch echt K met peren ?
Op deze manier is er toch geen ruk meer inzichtelijk te krijgen als nietsvermoedende klant ?
Oeps...ga ik weer... (sorry)
Weet je bij fiberworld maken ze er ook een potje van.
Da's een ander verhaal en ik wilde eigenlijk proberen te kijken of ik oplossingsgericht bezig kon zijn ipv probleemscheppend. Hoewel: Als ik na 2,5 maand nog geen goed werkende VOIP heb is er daar toch echt iets mis. En ik ga echt niet aan een helpdesknummer van 0,70 euro per minuut hangen en dan afgescheept worden met een standaard "klantenservice" verhaal.
1: Ja
2: In principe wel, maar niet om je te pesten. Bijna niemand wil dit (zal wel meer worden) en kpn moet er een hele procedure voor aanmaken, wat iets ingewikkelder ligt dan "ff inpluggen" wat jij hier nu schetst.
Ik heb ook niet gezegd: om te pesten, Ik zeg gewoon dat dat zuigt !
Big time ! :r
Burne schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:22:
[...]In een KPN callcenter zitten huisvrouwen die wat bijverdienen door 's ochtend 4 uur aan de telefoon te zitten als de kinders toch de deur uit zijn. De vragen die je stelt vatten ze samen als twee of drie sleutelwoorden die ze in een FAQ-database proppen, en wat daar uitkomt lezen ze je voor. Wat verwacht je? Goed, dat is een generalisatie, maar geen ongepaste.
PhatFish schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:40:Ben bang dat je je hier toch lelijk in vergist. Voor een aantal gaat de genralisatie inderdaad op, maar het is meer een kwestie van ervaring en procedures kennen en de zeker de ervaring speelt een rol bij wie je aan de lijn krijgt.Maar goed, dit is onderhand totaal offtopic en daarmee een andere discussie.
Nee hoor, wat mij betreft goed gezien en niet off-topic. Want hiermee raken we gewoonweg de kern van het probleem (en dat heeft dus helemaal niets met genoemde huisvrouwen te maken):
Mismanagement.
Procedure-geile maar absoluut wars-van-enige-realiteit-managament-yuppen met grote auto, grote bek en "money in the bank".
Zonder gehinderd te worden door uberhaupt maar enige kennis/verstand van zaken, ofcourse...
Mag effe een teiltje ? :r

Pffff, ok kalm: "Zen" :z
Zoals het ernaaruitziet moet ik alles bij het oude laten en een aantal zaken die eigenlijk onaanvaardbaar zijn laten zitten:

1)Bij fiberwolrd betaal ik 14,50 + iets van 9,5 kaal koper. Helaas valt de internet verbinding vaak weg en werkt VOIP maar half (werkt vaak niet + alleen kpn-ers en 06-ers kunnen mij bellen andere VOIPers of VODSL-ers of via de kabel-bellers kunnen mij niet bellen)
2) kpn wil alleen een 2e lijn aansluiten en dat kost me bakken met geld omdat ik dan 2 lijnen actief heb met alle kosten vandien plus en/of verhuiskosten van BBNED van de ene naar de andere lijn.
Grof gezegd zou een simple bel-budget- kpn lijn me gauw 150-200 euro extra gaan kosten
3) ware het zo dat ik bakken met geld zou hebben zou ik w3aarschijnlijk niet zoveel moeite doen. Helaas moet ik op dit moment elk dubbeltje omdraaien. Ik woon dus niet bij pappie&mammie thuis maar mijn inkomsten als alleenstaand ouder houden ook niet over.
4) zal het er helaas op neer komen dat de zaken moet laten zoals ze zijn. Ook maken fiberworld en kpn er een potje van. Het ontbreektmij aan draagkracht en de genoemde organisaties gooien er nu ook al maanden met de pet naar wat mij betreft...

Naja het was te proberen.
Dank ALL voor het meedenken in elk geval. _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door gerbruggeman op 15-06-2006 00:08 . Reden: nog nie klaar ]

Help Java!

Verwijderd

<Warning: dit kan een grote reply worden>
Allereerst: ik ken persoonlijk een aantal van die "huisvrouwen" van de KPN klantenservice. Ja, een aantal zijn echt huisvrouw die het erbij doen, een groter deel is gewoon heel professioneel daar bezig. Verder kan ik je zeggen dat de dames en heren klantenservice medewerkers een behoorlijke opleiding krijgen en zogoed als alles van alle KPN producten moeten weten. denk hierbij aan verkoop van PSTN, ISDN, ADSL (van de KPN providers), InternetPlusBellen, digitatale TV. Verder doen ze ook een hele boel administratieve zaken zoals verhuizingen, opheffingen, naamswijzigingen, ISDN -> PSTN en andersom... veel dus. Ik zou je haast willen uitnodigen om eens daar achter de telefoon te zitten, maar je komt helaas het pand niet binnen bij gebrek aan KPN pasje... Misschien eens bij je lokale uitzendburo kijken of je bij de klantenservice kan komen werken...

Goed, waarom kan dan niet opeen DSL lijn zonder telefonie een belbudget pstn worden gezet?
1. Administratief is daar geen proces voor: je vindt dan wel dat je kotst over administratieve processen, maar de administratie en processen zijn de enige redenen dat een telco niet ter plekke uit elkaar valt.
2. jouw kabel komt de telefooncentrale binnen: gaat naar de telco ruimte van BBNT in en klaar... als ze jouw weer willen aankoppelen op het PSTN netwerk, moet eerst jouw kabel uit de telco ruimte gehaald worden (had ik al gezegd dan KPN vastnet monteur niet in telco ruimtes van andere telco's mogen komen?) en in de pstn centrale gestoken worden.
3. zie punt 1: er is niet zoveel vraag naar, zolang er geen vraag of te weinig is, zal er ook geen proces voor gemaakt worden. klinkt lullig, maar wat denk je dat het maken van zo'n proces kost? en de bijbehorende aanpassingen in de software? voor die paar mensen die dat willen kan je dat dan beter via een of ander klachten afdeling dit doen...

Dus, mijn advies als je dit echt heel graag op deze manier zou willen doen (kans is overigens klein dat het lukt, maar dit is de grootste kans) is om via de KPN klantenservice een klacht richting Klantenreacties te laten sturen, wellicht dat ze iemand daar bereid vinden om dit handmatig te regelen.
Wat betreft de andere optie (het aanleggen van een tweede lijn): grootste kans dat dit je lukt. verder kan je dan ook op die andere lijn eventueel dsl van een andere telco nemen...

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 15:48

Not Pingu

Dumbass ex machina

ErHa schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:49:
Zo vreemd is dat toch niet? Je ADSL provider moet zijn dienst aansluiten op je telefoonaansluiting. Daarom moet je ook een telefoonabo hebben om ADSL te kunnen krijgen, maar kan je daarna je telefoonabo opzeggen (betaal je wel meer aan je provider).

Zodra je een telefoonabo aanvraagt, word je opnieuw aangesloten en verdwijnt dus de link die je provider met je telefoon had.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Aha KIJK: praktijkervaring !
Dat betekend dus dat ik 2 lijnen moet betalen ?
Dat vind ik eigenlijk geen optie en klinkt behoorlijk onzinnig.
Is idd het geval als je al kaal koper hebt, maar voor mij is dit niet zo erg want het is maar voor iets meer dan een maandje.
Ik had namelijk al KPN ADSL direct zonder vaste lijn (via leuke actie zodat ik geen huur voor het koper betaal) en dat abo loopt half juli af. Ik heb het ook reeds opgezegd.

Ik heb juist die belbudget lijn aangevraagd om te kunnen switchen naar elke ADSL provider ipv die paar die kaal koper aanbieden.
En als je kaal koper neemt kun je net zo goed belbudget nemen. Mocht het dan nodig zijn, kun je er altijd nog via bellen en de kosten zijn gelijk.

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:43:
Allereerst: ik ken persoonlijk een aantal van die "huisvrouwen" van de KPN klantenservice.
Ha. Ik ook. Ik heb ze zo'n beetje iedere dag wel een keer aan de lijn.
Verder kan ik je zeggen dat de dames en heren klantenservice medewerkers een behoorlijke opleiding krijgen en zogoed als alles van alle KPN producten moeten weten. denk hierbij aan verkoop van PSTN, ISDN, ADSL (van de KPN providers), InternetPlusBellen, digitatale TV. Verder doen ze ook een hele boel administratieve zaken zoals verhuizingen, opheffingen, naamswijzigingen, ISDN -> PSTN en andersom... veel dus.
Strikt genomen begrijp je iets niet totdat je het zelf gedaan hebt. '8624 Ader defect tussen HVD en KVD' zegt nagenoeg niemand genoeg, totdat je zelf voor een hoofdverdeler staat met een dogger, een pieper en een los draadje. Van de andere kant kan een goede trainer/tekstschrijver iedereen uitleggen wat je moet doen als een monteur uit de regio z'n bon sluit met die melding. Zolang een procedure gedocumenteerd in een systeem staat, een keer bij de training langsgekomen is, en vaak genoeg langskomt om de herinnering levend te houden aan handleiding en training gaat het allemaal goed. Er zitten echter weinig mensen bij KPN aan de telefoon die kunnen beredeneren waarom twee service-ID's van een verschillende lijnsoort (ATL en ASL) niet samen te voegen zijn in KANVAS. Mijn opmerking was dus niet alleen (een beetje) kritiek op KPN, maar vooral kritiek op een onrealistisch verwachtingspatroon.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:01

ST10©DE

Dus.............

Heej Ger,

Gelukkig weet je het zelf allemaal beter, dus misschien kan je zelf een oplossing verzinnen?
Jonge jonge, de hele wereld werkt niet alleen om jouw problemen op te lossen....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Pagina: 1