Toon posts:

Headphones - Prijzen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers

Ik ben op zoek naar een nieuwe headphone en ben dus al een tijdje aan het rondkijken (like every tweaker does)! Tijdens mijn zoektocht ben ik op volgende site terechtgekomen

http://www.headphone.com/...-entry-to-high-end-audio/
en http://www.headphone.com/...n/our-10-best-headphones/

Het vreemde is dat er bv bij de 'great entry to high end audio' koptelefoons staan van minder dan €100 en zelfs minder dan €30 (Sennheiser HD201)!!! Nu mogen jullie mij allemaal totally retard noemen maar voor mij stond audiofiele apparatuur altijd gelijk aan prijzig! Ben ik nu helemaal betoeterd of moet ik concluderen dat bv een Sennheiser HD435 van +/- €60 minder goed klinkt dan een Sennheiser HD201 van +/- €30?

Van de Grado SR60 zeggen ze het volgende :

These $69 headphones perform on par with a good pair of $500 speakers

Dat gaat toch mijn petje te boven hoor, ik kan het echt niet geloven dat zo'n cheape headphones evengoed presteren als materiaal van $500! 8)7

Wat denken jullie hiervan? Zijn er mensen die ervaring hebben met deze headphones?

Thanx for all replies :Y)

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Had je dan gedacht dat ze "sounds like notebookspeakers" hadden gezet. Bekijk de reviews en trek daar je conclusies uit, bij de meeste winkels moet je niet geloven wat ze zeggen namenlijk, die willen enkel verkopen :)

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ho, ho!
Kwaliteit is váák duur ja. Maar niet altijd. :) Wat je dus in dit geval hebt.
En let er ook op, de Sennheiser HD201 staat in die lijst omdat 'ie voor z'n prijs een heel goed geluidje geeft. Als je meer weel qua kwaliteit zal dat waarschijnlijk wel duurder zijn.

Verwijderd

Topicstarter
@ Frigolamptje

Er wordt gezegd dat apparatuur van onder de €100 evengoed klinkt als apparatuur van €500! Dat vind ik toch wel vreemde verkoopstechnieken hoor! Ik denk niet dat het de bedoeling is om te verkopen, maar eerder de bedoeling om mensen te introduceren tot high-quality apparatuur en de mensen ook een beetje op weg te helpen!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Het is toch niet heel raar dat hoofdtelefoons goedkoper zijn dan speakers bij dezelfde geluidskwaliteit? Je hoeft veel en veel minder vermogen in een hoofdtelefoon te pompen, en je hebt geen gedoe met omgevingseffecten, etc.

Er staat niet dat ze even goed zijn als hoofdtelefoons van 500 dollar.... dat zou echt een maffe verkooptechniek zijn :)