[CSS] Site maken m.b.v. CSS, zónder frames.. Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:57
Hey,

Ik ben druk bezig met een site aan het maken voor mijzelf. Nu heb ik al een site gemaakt (http://www.pg.i-racer.nl/) voor een opdracht op school. Helemaal met HTML en kladblok gemaakt, was een vereiste. Nou had ik bij het maken van die site gebruikt gemaakt van Frames. Opzich helemaal geen slecht idee alleen ik kreeg daar steeds problemen mee. Ik had gedaan, 'no border' alleen die kwamen er wel, enzovoort. Afijn, ik had het dan toch voor elkaar gekregen en dat was dus mooi. Ook moest je in de site CSS verwerken. Niet zo moeilijk vond ik dus dat was zo gedaan. (Nouja...) Toen wilde ik vorige week weer eens beginnen met een nieuwe, mooie, professioneel uitziende site te gaan maken... En daar kwamen de problemen. Ik begon gewoon met een HTML-begin ( < html > ... < /html > enz. ) en nu wilde ik eigenlijk gelijk gaan beginnen met frames te maken, maar werd ik door iemand op het idee gebracht om zónder frames te werken en dan met CSS dat voor elkaar te krijgen. Ik dacht: Vorige keer vond ik CSS niet zo moeilijk dus ik ga dat wel proberen. Nou nog eventjes mijn geheugen ververst d.m.v. tutorials en ik ging aan de slag.

Mijn vraag nu aan jullie:
Het eerste probleem waar ik nu nog steeds ben: Hóe moet ik nou een site de juiste proporties geven zónder gebruik te maken van frames?

Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven m.b.v. voorbeelden als dat kan.

Bij voorbaat dank,
Greetz, RBH

• remcotolsma
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10-2025
Even zoeken op google:

http://www.fu2k.org/alex/css/frames/pixels

[ Voor 3% gewijzigd door remcotolsma op 14-06-2006 18:32 ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:56

scorpie

Supra Addict

Je kan toch gaan werken met divs / tables?

Als je nou echt goed bezig wilt zijn ga je de site XHTML 1.0 Strict validated maken, leer je best veel van :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Scorperito schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:25:
Je kan toch gaan werken met divs / tables?

Als je nou echt goed bezig wilt zijn ga je de site XHTML 1.0 Strict validated maken, leer je best veel van :)
En het geeft best voldoening als je eenmaal een site maakt die er precies zo uitziet als je wilt en toch gewoon strict valideert :) en uiteraard zonder smerige CSS hacks.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Bigs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:31:
[...]

En het geeft best voldoening als je eenmaal een site maakt die er precies zo uitziet als je wilt en toch gewoon strict valideert :) en uiteraard zonder smerige CSS hacks.
En semantisch correct ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• RBH
Die site heb ik net even bekeken, maar snap er nog niet heel veel van, ik denk dat ik die site nog maar eens goed moet gaan bekijken. ;)

Over die site "site XHTML 1.0 Strict validated"... Kan ik daar misschien nog eventjes wat uitleg over? :D

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23

André

Analytics dude

Probeer eerst eens een 3 kolommen-layout te maken, daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden.

• RBH
Gewoon op "CSS drie kolommen layout" zoeken?

[ Voor 20% gewijzigd door RBH op 14-06-2006 21:17 ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:56

scorpie

Supra Addict

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• RBH
Bedankt! Ik ga er aan werken!

Als ik al enig resultaat heb, laat ik het hier weten. ;)

Greetz, PG

Verwijderd

RBH schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:11:
Over die site "site XHTML 1.0 Strict validated"... Kan ik daar misschien nog eventjes wat uitleg over? :D
ja: niet doen: xhtml werkt toch niet in IE, dus hou het maar gewoon op html 4.01

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 22:31 ]

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Scorperito schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:25:
Als je nou echt goed bezig wilt zijn ga je de site XHTML 1.0 Strict validated maken
Om /me mophor aan te vullen:
- No to XHTML
- XHTML is not for beginners

En verder nog wat tips:
- Validweb-artikelen over beginnen met een website
- 456 Berea Street - tweekolomslayout (lees ook vooral het hele stuk Developing with web standards
- JoshuaInk - Introduction to three column layouts
- Max Design - Sample CSS layouts
(plz let niet op het XHTML-gebruik, ten tijde van het schrijven van die artikelen wist men nog niet de nadelen)

Cogito ergo dubito

Pagina: 1