Toon posts:

Studentenflatinternetaansluiting meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een studentenflat.

Ik heb in de meterkast een cat 5 aansluiting (Ik heb dus geen modem ofzo) als ik daar mijn media center xp computer op aansluit heb ik een 50 mbit! aansluiting. Nu wil ook mijn xbox360 hierop aansluiten. Maar ik wil ook mijn 360 laten communiceren met mijn media center xp computer door middel van de mediacenter van mn 360.
Wat voor een "apparaatje" heb ik hiervoor nodig?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 18:28 ]

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
Allemachtig,... waar heb je het over?

apparaat?

(\__/)

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-04 19:20
Hoogstwaarschijnlijk wel ja, ik neem aan dat je een bepaalde server wil draaien, en dat jij gewoon een cat5 of iets dergelijks in je kamertje krijgt ?

[ Voor 3% gewijzigd door Shuisman op 14-06-2006 18:11 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Ik zou niet weten of het gooien van een switch jouw connectievraagstuk gaat oplossen.

Misschien staat er in de FAQ iets waar jij iets mee kunt.
Of op http://www.computeridee.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door aZuL2001 op 14-06-2006 18:15 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Als je meerdere adressen krijgt van je DHCP server kan je een switch gebruiken anders moet je een router nemen..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Afgezien van de hoge scrabblewoordwaarde is er niet veel zinnigs uit je post te halen.

Krijg je nu een local adres of een publiek ip adres ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de meterkast een cat 5 aansluiting (Ik heb dus geen modem ofzo) als ik daar mijn media center xp computer op aansluit heb ik een 50 mbit! aansluiting. Nu wil ook mijn xbox360 hierop aansluiten. Maar ik wil ook mijn 360 laten communiceren met mijn media center xp computer door middel van de mediacenter van mn 360.

Verwijderd

Wat voor fysiek aansluitpunt heb je dan?

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een router zoals hierboven al is genoemd. Een goedkope switch kan ook, maar dan moet je internet connection sharing aanzetten op de MCE bak. Werkt ook gewoon.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:28:
Wat voor fysiek aansluitpunt heb je dan?
Een cat 5 aansluitpunt in de meteraansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
kiddyl schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:29:
Een router zoals hierboven al is genoemd. Een goedkope switch kan ook, maar dan moet je internet connection sharing aanzetten op de MCE bak. Werkt ook gewoon.
Ok met een switch betekent dit dat ik mijn pc aan moet laten als ik online met mijn 360 een game wil spelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 18:30 ]

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Daarom heet het ook 'internet connection sharing"

Als je op die aansluiting een switch zet hoeft de MCE bak ook niet meer in de meterkast. Een kabeltje er naar toe is voldoende.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Meerdere newerrkkaarten in die MC PC en "enableipforwarding" kan natuurlijk ook........

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:38

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

gewoon een slimpel routertje kopen ben je voor 30 euro klaar. en Hoeft de computer niet aan te staan als je wil xboxen en omgekeerd. Moet er wel bij zeggen dat sommige goedkope routers problemen hebben met de extreme download snelheid van 50 mbit als ze dit nog moeten verdelen over verschillende gebruikers. Er zijn hier op got genoeg topics te vinden over welke router het meest geschikt is. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Tweak-Freak schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:38:
gewoon een slimpel routertje kopen ben je voor 30 euro klaar. en Hoeft de computer niet aan te staan als je wil xboxen en omgekeerd. Moet er wel bij zeggen dat sommige goedkope routers problemen hebben met de extreme download snelheid van 50 mbit als ze dit nog moeten verdelen over verschillende gebruikers. Er zijn hier op got genoeg topics te vinden over welke router het meest geschikt is. Succes.
ok tnx tweak freak en de rest

ik heb ook zo n snelle upload hier.

zit eraan te denken om mijn hele dvd collectie op usenet te gooien

nee hoor grapje.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik denk dat je met een 50 mbit verbinding down en laten we dan zeggen dat je een upload hebt van 10mbit je niet erg ver komt met een simpele router ala "sweex"

de meeste routers van dat soort (€50<) kunnen niet goed overweg met dat soort verbindingen.
Of ze doen het maar even en dan crasht de router omdat hij teveel connecties heeft wat hij niet aankan.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:05:
Ik woon in een studentenflat.

Een router. Maar dat had je ook wel kunnen vinden als je zelf enig vooronderzoek had gedaan. Maar dat blijkt nergens uit.

En als erom uitleg wordt gevraagd nog een keer je startpost herhalen is niet echt de bedoeling..

Suc6 :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.