[Bose] 701 + 301 Serie

Pagina: 1
Acties:
  • 961 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:14
Ik heb het volgende:
Ik heb thuis een Pioneer 1016V-S Receiver (7x150watt) THX,Dolby,DTS etc. etc. je kent het wel.
Nu kan ik van mijn collega 2 zuilen van Bose de 701 serie opkopen voor links voor en rechts voor (5.1), en voor links achter en rechts achter de Bose 301 Serie 4.
Ik heb al wat specs opgezocht van deze beestjes en qua vermogen en technieken zijn het beesten.
Toch lees ik steeds vaker dat Bose een prut merk is waarvoor je veel teveel betaald en te wenig krijgt.
Nu is mijn vraag of jullie ervaring hebben met deze Series van Bose en of het verstandig deze over te nemen.
Zelf heb ik nu nog geen speakers aan de Pioneer 1016V-S hangen ivm de aanschaf eergister.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Hoeveel gaat je dat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Totaal gaat me dat zo'n 300 euro kosten vanwege wat diensten die ik heb geleverd, wil ik verder niet echt op ingaan beetje Prive :)
Maar goed 300 dus, ik weet dat er veel betere merken zijn maar in verhouding tot deze prijs met een knappe versterker moet er toch wel een beetje geluid uit te halen zijn?
Ik lees veel dat Bose geen midden tonen geeft en way too much Bass, dat lees ik ht meeste bij de Acoustimass serie maar dit is natuurlijk wat ouder, en ben daarom vooral benieuwd naar mensen die deze speakers werkelijk hebben of hebben gehoord.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 14-06-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Accoustimas is idd echt troep.

Maar ik vroeg om een prijs zodat mensen weten over welk bedrag ze het hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ja ok, nou voor dat bedrag kan ik dus 2x701 opkopen + 2x301 Serie 4.
Ik vraag mij af of deze boxen gewoon puur bass eruit stampen want dat hoeft voor mij niet, ik ben gek van films kijken en wil ze dus voor Surround gaan gebruiken. Dat is het belangrijkste voor mij.
Zelf dacht ik dat ik voor dat geld toch weinig beters zal kunnen kopen? Als jullie zeggen van joh spaar er nog 300 bij en koop dit of dit vind ik het ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou eerst gaan luisteren voordat je je diensten inruilt tegen die speakers.

De 701 is geen "melkpakje", maar gebruikt wel wéér een 5cm conus tweeter. Echt hoog komt dat niet, en het is wat schriller. De woofers zijn 2x 16cm, en er komt best wel flink wat bas uit. Alleen de mid speaker is een "direct reflecting" oftewel, die zit aan de zijkant. Het middengeluid is dus vaag en rommelig.

De 301's hebben ook weer die tweeter, maar het echte probleem bij oudere 301's is de rand van de woofer. Die is of gaat nl kapot. Maar als surroundjes zouden ze wel kunnen denk ik.

Zonder echt lullig te doen; voor 300 euro kan je echt wat beters kopen, óf je gaat zelf bouwen!
De drivers in die bose speakers kosten bij elkaar een kleine 150 euro, dus tel maar uit.

[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 14-06-2006 18:22 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
teacher schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:21:
Ik zou eerst gaan luisteren voordat je je diensten inruilt tegen die speakers.

De 701 is geen "melkpakje", maar gebruikt wel wéér een 5cm conus tweeter. Echt hoog komt dat niet, en het is wat schriller. De woofers zijn 2x 16cm, en er komt best wel flink wat bas uit. Alleen de mid speaker is een "direct reflecting" oftewel, die zit aan de zijkant. Het middengeluid is dus vaag en rommelig.

De 301's hebben ook weer die tweeter, maar het echte probleem bij oudere 301's is de rand van de woofer. Die is of gaat nl kapot. Maar als surroundjes zouden ze wel kunnen denk ik.

Zonder echt lullig te doen; voor 300 euro kan je echt wat beters kopen, óf je gaat zelf bouwen!
De drivers in die bose speakers kosten bij elkaar een kleine 150 euro, dus tel maar uit.
Dus jij zegt laat zitten die rommel, en spaar door voor een knapper setje (heb je eventueel ook tips/series waarvan je zegt kijk dit is leuk spul)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nu is mijn vraag of jullie ervaring hebben met deze Series van Bose en of het verstandig deze over te nemen.
De vraag is: Vind jij het mooi klinken? Misschien vind je dat ruimtelijke juist wel heel mooi, misschien vind je het heel rommelig... De nieuwprijs van die modellen ligt volgens mij op zo'n 1500-1900 euro totaal, wat veel te duur is. Of jij het 300 euro waard vindt, moet je zelf weten.

Alleen jij kan bepalen of jij het mooi vindt, wij niet. Al helemaal niet als je niet zelf eerst geluisterd hebt en er wat inhoudelijk op in gaat wat je wel / niet mooi vond, dan kunnen wij je wel verder helpen (zie policy over "wat moet ik kopen" topics).

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 14-06-2006 18:26 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.