Installatie Windows via externe cd-rom , gn usb boot

Pagina: 1
Acties:
  • 707 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik wil opnieuw windows installeren, maar ik heb net geconstateerd dat mijn interne cd rom lezer er de brui aan heeft gegeven.

Ik heb nu wel een externe dvd-lezer waar het allemaal mee zou moeten lukken, maar het bios ondersteund jammer genoeg geen usb boot support.

Zijn er toch manieren om de pc te laten booten van de externe dvd-lezer? desnoods via een diskette ofzo.

Het gaat om een ASUS A7V8X moederbordje en een PHILIPS externe dvd-lezer.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Booten van een bootdisk met USB ondersteuning moet wel lukken denk ik.

Edit : Dus booten van een floppy en dan naar de externe DVD-rom en dan de setup draaien

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 14-06-2006 17:47 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm, als ik het zo lees dan zit er dus geen ATA aansluiting op. Dat zal dus betekenen dat het niet gaat werken, aangezien je zelf zegt dat je bios geen USB boot aankan? Maar is dat ook zo bij een nieuwere bios? Kijk daar eerst na voordat mijn conclusie uitkomt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Nee er zit idd geen ata aansluiting op.

Net bios geupdate maar nog steeds geen ondersteuning voor usb boot...

Ik ben momenteel aan het proberen om te booten via het netwerk via een netwerk boot diskette, maar dat blijkt ook al evenmin te lukken...

Verwijderd

bibawa schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:59:
Ik ben momenteel aan het proberen om te booten via het netwerk via een netwerk boot diskette, maar dat blijkt ook al evenmin te lukken...
Booten via een netwerkbootdiskette, en dan de setup draaien die op het netwerk staat... moet lukken... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 00:21 ]